Priredio: Sead Kumro
Muhammed Salih el-Munedžid upitan je šejh o ovom hadisu te je odgovorio: ”Ovaj hadis je laž na Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i od njega nisu prenesene ove riječi. Spominje se da je Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenio od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: ‘Sat vremena razmišljanja bolji je od šezdeset godina ibadeta’, međutim, u lancu prenosilaca ovog hadisa su lažljivci i oni koji podmeću hadise.
Zabilježio ga je Ebu Šejh el-Asbehani: ‘Pričao nam je Abdullah b. Muhammed b. Zekerijja, od Osmana b. Abdullaha el-Kurešija, od Ishaka b. Nudžejha, od Ata’a el-Horosanija, od Ebu Hurejre.’
U lancu prenosilaca su dva lažova, a jedan je Ishak b. Nudžejh za kojeg je imam Ahmed rekao: ‘Najveći lažov.’ Također, za njega je Jahja b. Me’in rekao: ‘Poznat je po laganju i podmetanju lažnih hadisa.’
Drugi lažov u lancu prenosilaca je Osman b. Abdullah el-Kureši za kojeg je Ibn Hibban rekao: ‘Podmeće lažne hadise.’
Rekao je šejh Ali el-Kari, rahimehullah: ‘Ovo nije hadis.’ (El-Masnu, 82)
Rekao je šejh Albani, rahimehullah: ‘Lažan.’ (Es-Silsiletu ed-daife, 173)
Shodno navedenom, ove riječi nije dozvoljeno pripisivati Poslaniku, sallallhau alejhi ve sellem.
Međutim, što se tiče razmišljanja i promišljanja o Allahovim ajetima, pa Allah je takve pohvalio u Svojoj časnoj Knjizi. Kaže Uzvišeni: ‘Za one koji i stojeći i sjedeći i ležeći Allaha spominju i o stvaranju nebesa i Zemlje razmišljaju.’ (Prijevod značenja Ali Imran, 191)
Također, prenosi se od Ibn Abbasa i Ebu Derda’a, radijallahu anhum, kao i od Hasana el-Basrija, rahimehullah, da su podsticali ljude da razmišljaju o Allahovim znakovima.
Prenosi Ebu Šejh el-Asbehani da je Ibn Abbas rekao: ‘Razmišljanje je bolje od noćnog namaza.’ Slično prenosi Ibn Ebu Šejbe i imam Ahmed od Hasana el-Basrija. (Musannef, 7/190; Zuhd, 220)
Ebu Derda’a je rekao slično ovome. (Hiljetul-evlija, 1/208; Zuhd, 114).”
Odgovorio: Šejh Muhammed Salih el-Munedžid