Piše: Harmin Suljić
Ovih dana svjetski i domaći mediji prenijeli su amaterski video snimak na kojem je zabilježena javna egzekucija vrača ili sihirbaza. Isti se može pogledati na internetu. Naravno, komentari koji su uslijedili na ovaj čin, jasna su osuda i zamjerka vlade Saudijske Arabije zbog navodne grubosti. U prijevodu Kur’ana od Besima Korkuta stoji: ”U odmazdi vam je – opstanak, o razumom obdareni, da biste se ubijanja okanili!” (El-Bekare, 179) Ovdje se govori o odmazdi, dakle život za život, pa se na taj način iskazuje solidarnost u društvu time što se ubici neće pružiti druga prilika da ponovo ubije.
Ako je propis odmazde ovakav, a šerijatski određena kazna po stavu islamskih učenjaka za sihirbaza odsijecanje glave, hajde da postavimo pitanje društvu u kojem živimo: Da li je ubistvo jednog sihirbaza vrednije i garant za opstanak zdrave zajednice, brakova, života, i, i , i…? Ili ćemo dopustiti osobi koja se bavi sihirom i crnom magijom da uništi živote stotina i stotina osoba?
Ako pogledamo realnu sliku društva u kojem živimo, možemo primijetiti da gotovo ne postoji porodica u kojoj neko nema problema sa sihrom, zapisima, džinnima i sl.
Da li su ovi koji negoduju protiv smrtne kazne svjesni činjenice da život sihirbaza ugrožava stotine drugih života? Da li su ikada pomislili da ako se njima u porodici dogodi da neko bude žrtva crne magije i da bude prisiljen na egzorcizam, jer mu mimo toga drugog lijeka neće biti, da li bi isto tako razmišljali?
Dakle, sihirbaz je osoba koja se bavi crnom magijom, zapisivanjem, gatanjem ili vračanjem, da bi naštetila drugoj osobi u njegovom umu, tijelu, srcu, pa i do te mjere da ubije.
Sihr je povod mnogih razvoda, ubistava, nasilja u porodici i nepravde prema nevinim ljudima. Ne želim reći da ako se iskorijene sihirbazi, da će nestati zla u društvu, ali ono na što šerijatski određena kazna cilja jeste da se umanji ili eliminira određeni vid devijacije u društvu.
Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao je: ”Čuvajte se sedam uništavajućih grijeha.” Neko upita: ”Koji su to grijesi?” On reče: ”Mnogoboštvo, sihr, bespravno ubistvo koje je Allah zabranio, konzumiranje imetka jetima, konzumiranje kamate, bježanje sa bojnog polja i potvora čednih i nedužnih vjernica.” (Buharija, Muslim, Nesai i Ebu Davud)
Razumom obdarenoj osobi bit će jasno da ako se ovaj grijeh spominje odmah nakon širka, da se radi o njegovoj totalnoj opasnosti po društvo i pojedinca koji se bavi istim. Ali, ono što želim istaći ovdje jeste da se sihirbazu (hadd) šerijatski određena kazna pruža kao prilika za iskupljenje od tog grijeha. Jer, smatra se da onaj nad kim se izvrši kazna biva očišćen od grijeha, a istovremeno se društvo očistilo od pojave prijetnje i katastrofe.
Međutim, suština same priče i borbe za ljudska prava nema svoje težine, posebno ako se radi o organizacijama koje se bore za prava na nepravedan način. Imali su dovoljno prostora da se bore za prava napaćenog naroda u Siriji svih ovih 8 mjeseci. Niko im nije zabranjivao. Ali, Rasmusen tvrdi da neće doći do intervencije NATO-a u Siriji zbog svega onoga što se dešava. A vi sami nađite odgovor zašto je to tako!