- Ebu Seid el-Hudri, radijallahu anhu, prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, zabranio da se puše u piće, a (kada je čuo za tu zabranu) neki čovjek upita: “A šta je s trunjem koje ugledam u posudi?” “Prospi ga”, reče mu Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem. “Ja se ne mogu napiti u jednom dahu”, reče čovjek. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, na to mu reče: “U tom slučaju odmakni posudu od svojih usta i onda predahni.” Tirmizi i kaže da je hasen-sahih.
Dokumentacija hadisa
Hadis je vjerodostojan. Bilježe ga Malik, El-Muvetta, 2/945, istim putem kao i Tirmizi, 1887, i Ahmed, 3/32, od Ejjuba b. Habiba koji kazuje da je čuo Ebu Musennu el-Džuhenija da ovaj hadis prenosi od Ebu Seida el-Hudrija, radijallahu anhu.
Kažem: Ovaj je hadis vjerodostojan. Svi ljudi u lancu prenosilaca su pouzdani. Iako spomenutog Ebu Musennu el-Džuhenija nije definirao niti njegov status pobliže pojasnio Ibn Medini, to su učinili drugi učenjaci, poput Ibn Meina i drugih, i za njega rekli da je pouzdan.
Manje poznata značenja
prospi ga – prospi trunje iz posude tako što ćeš je nagnuti sve dok s malom količinom vode ne izađe i trunje.
ja se ne mogu napiti u jednom dahu – tj. mora napraviti mali predah, što iziskuje potrebu da (ot)puhne nad posudom.
Propisi, pouke i poruke
– Zabranjeno je puhati u posudu iz razloga što to može biti povod da se drugima ogadi to piće i da prema njemu osjete odbojnost.
– Ko u posudi iz koje pije vidi neki trun, treba odliti određenu količinu tekućine sve dok s njom ne izađe i trunje.
– Ukoliko se čovjek prilikom pijenja neke tečnosti usredotoči na izbjegavanje trunja koje se nalazi u njoj, pri tome neće osjetiti slast, pa će možda i izgubiti volju za pićem. To može biti razlog da se ozlovolji i uzruja, te da se zaboravi zahvaliti Allahu nakon što se napije.
- Od Ibn Abbasa, radijallahu anhuma, prenosi se da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, zabranio da se novi dah uzima (udiše) iznad posude iz koje se pije i zabranio je puhanje u posudu. Tirmizi i kaže da je hasen-sahih.
Dokumentacija hadisa
Hadis je vjerodostojan. Ebu Davud, 3728, Tirmizi, 1888, i Ibn Madža, 3428 i 3429, sa dva različita lanca prenosilaca, bilježe ga od Ikrime, a on od Ibn Abbasa, radijallahu anhuma.
Kažem: Lanac prenosilaca ovog hadisa je ispravan.
Propisi, pouke i poruke
– Prilikom pijenja tečnosti iz neke posude, obaveza je novi dah uzeti na distanci od same posude, dakle, ne iznad nje.
– Zabranjeno je puhati u posudu.
_____________
Iz knjige “Radost pogleda” komentar djela “Rijadus-salihin”
Autor: Selim b. ‘Id el-Hilali
Preveo: Amir Durmić
Redaktura: Abdulvaris Ribo
Šerijatska recenzija: dr. Safet Kuduzović
______________