1265. Od Zejda b. Halida el-Džuhenija, radijallahu anhu, prenosi se da je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Ko (iftarom) nahrani postača imat će nagradu kao i on, s tim da se od postačeve nagrade ništa neće oduzeti.” Tirmizi, i kaže da je hasen-sahih.
Dokumentacija hadisa
Ovaj je hadis vjerodostojan. Bilježe ga Tirmizi, 807, Ibn Madža, 1746, i drugi.
Kažem: Tirmizi i Ibn Hibban ocijenili su ga vjerodostojnim i njihova je ocjena mjerodavna.
Propisi, pouke i poruke
– Hadis podstiče na pripremanje objeda koji će iftariti postač.
– Onaj ko svojom hranom nahrani postača imat će nagradu kao i sam postač, a od nagrade ni jednog ni drugog ništa se neće oduzeti.
- Od Ummu Ammare el-Ensarijje, radijallahu anha, prenosi se da je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, ušao kod nje pa mu je ona ponudila hranu, a on joj reče: “Jedi i ti!” “Ja postim”, odgovori ona. Tada Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, reče: “Uistinu meleki donose salavat na postača kod koga se objeduje sve dok (oni koji jedu) ne završe s jelom.” Ili je rekao: “Sve dok se ne zasite.” Tirmizi, koji kaže da je hasen.
Dokumentacija hadisa
Ovaj je hadis slab. Bilježe ga Tirmizi, 785 i 786, Ibn Madža, 1748, i drugi, od Habiba b. Zejda el-Ensarija koji je rekao: “Čuo sam našu sluškinju, koja se zvala Lejla, kako spomenuti hadis prenosi od svoje nane Ummu Ammare, Ka‘bove kćerke.”
Kažem: Lanac prenosilaca ovog hadisa je slab jer je spomenuta Lejla anoniman prenosilac i njeno stanje nije poznato.
Propisi, pouke i poruke
Imajući u vidu da je hadis slab, on ne može poslužiti kao argument iz kojeg bi se izvodili šerijatski propisi.
- Od Enesa, radijallahu anhu, prenosi se da je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, došao kod Sa‘da b. Ubade, radijallahu anhu, pa mu je on (tj. Sa‘d) iznio hljeba i maslinovog ulja, nakon čega je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, jeo. Nakon toga, Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, reče:
“Eftare indekumus-saimun, ve ekele ta‘amekumul-ebrar, ve sallet ‘alejkumul-melāike! Postači kod vas iftariše, dobri kod vas objedovaše i meleki na vas salavate donosiše!”
Ebu Davud sa ispravnim lancem prenosilaca.
Dokumentacija hadisa
Ovaj je hadis vjerodostojan. Bilježe ga Ebu Davud, 3854, Ahmed, 3/118 i 138, Begavi, Šerhus-sunna, 332, Bejheki, 7/287, Nesai, Amelul-jevmi vel-lejla, 484, i drugi, različitim putevima, svi od Enesa, radijallahu anhu.
Kažem: Ovaj je hadis vjerodostojan.
Ovoj predaji ide u prilog i hadis koji prenosi Abdullah b. Zubejr, a bilježe ga Ibn Madža, 1747, i Ibn Hibban, 5296, a u čijem se lancu prenosilaca nalazi izvjesni Musab b. Sabit, koji ima određenu slabost.
Napomena: Rečenica koju neke neupućene neznalice dodaju na kraju ove dove iz prethodnog hadisa, a koja glasi: “…ve zekerekumullahu fi men ‘indeh – …i spomenuo vas Allah kod onih koji se kod Njega nalaze”, dodatak je koji u prihvatljivim hadisima nema svoju osnovu, kako sam to podrobno pojasnio u svojoj knjizi Silsiletul-ehadisi elleti la asle leha.
Manje poznata značenja
dobri – bogobojazni.
Propisi, pouke i poruke
– Pohvalno je i vrlo poželjno da onaj ko iftari kod nekoga za domaćine prouči dovu spomenutu u prethodnom hadisu.
– Onima koji su se potrudili i učinili određeni vid dobročinstva treba poželjeti svaki vid neprestanog dobra.
– Postoje Allahovi meleki koji traže oprosta za vjernike koji čine dobra djela.
______________________
Iz knjige “Radost pogleda” komentar djela “Rijadus-salihin”
Autor: Selim b. ‘Id el-Hilali
Preveo: Amir Durmić
Redaktura: Abdulvaris Ribo
Šerijatska recenzija: dr. Safet Kuduzović