719. Džabir, radijallahu anhu, prenosi: “Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, išao bi na bajram-namaz jednim putem, a vraćao se drugim.” Buhari.
Dokumentacija hadisa
Bilježi ga Buhari, Fethul-Bari, 2/472.
Propisi, pouke i poruke
– Lijepo je da se na bajram-namaz odlazi jednim, a kući vraća drugim putem. Ovo važi i za imama – onoga ko predvodi namaz, i za muktedije – one koji ga slijede u namazu, tj. klanjače.
– Na Sudnjem danu i put će svjedočiti čovjeku da je činio dobra djela.[1]
- Od Ibn Omera, radijallahu anhuma, prenosi se da bi Poslanik pri odlasku išao putem po imenu Tarikuš-šedžera, a kada bi se vraćao, dolazio bi putem koji se zvao Tarikul-muarres. Kada bi ulazio u Mekku, ušao bi preko Senijjetul-ul’ja (Gornji izlaz), a kada bi izlazio iz nje, izlazio bi kroz Senijjetus-sufla (Donji izlaz). Muttefekun alejhi.
Dokumentacija hadisa
Bilježe ga Buhari, Fethul-Bari, 3/391, i Muslim, 1257.
Manje poznata značenja
Tarikuš-šedžera – poznato mjesto koje se nalazi na putu iz Medine u Mekku. Kada bi se Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, zaputio u Mekku, krenuo bi tim putem, pa bi došao do Zul-hulejfe gdje bi i noćio.
Tarikul-muarres – mjesto u blizini Medine, bliže od spomenutog mjesta Tarikuš-šedžera.
Propisi, poruke i pouke
– Pohvalno je na hadž otići jednim putem, a vratiti se drugim, kako bi se povećao broj lokacija i puteva na kojima su se činila dobra djela.
_____________
Iz knjige “Radost pogleda” komentar djela “Rijadus-salihin”
Autor: Selim b. ‘Id el-Hilali
Preveo: Amir Durmić
Redaktura: Abdulvaris Ribo
Šerijatska recenzija: dr. Safet Kuduzović
[1] Ovaj se zaključak ne razumije iz citiranog hadisa. Autor ga je vjerovatno izveo iz nekih drugih šerijatskih tekstova, a Allah najbolje zna. (op. šer. rec.)