Piše: dr. Hajrudin Ahmetović
Iskrenost je jedan od najvažnijih ibadeta srca. Naprotiv, iskrenost je uvjet za ispravnost ibadeta i njegova srž, osnova, kao i razlog postizanja velike nagrade.
Iskrenost je da se svojim djelom namjerava samo Allahovo lice, Njegovo zadovoljstvo, Njegova nagrada na drugome svijetu, te nenamjerevanje nikakve dunjalučke nagrade, hvala ljudi, položaj i sl.
Od najbitnijih razloga zbog kojih moramo povesti računa o iskrenosti naših srca jesu i sljedeći:
- Iskrenost je uvjet ispravnosti i primanja ibadeta, tako da ona osoba koja ne bude iskrena u svome ibadetu, svoja djela ne bude činila samo radi Allaha, njena djela Uzvišeni neće primiti. U hadisu kudsijj Uzvišeni Allah kaže: “Ja nemam potrebe da Mi se čini širk (neko pripisuje u ibadetu), pa ko učini neko djelo i u tom djelu Mi nekoga pridruži, Ja ostavljam i njega i njegovo djelo.” U citatu: “Ja sam čist od njega.” (Muslim, br. 2985)
- Onaj koji donosi koristi i otklanja štetu je Uzvišeni Allah, pa kako da ljudi u svojim djelima nekog drugog namjeravaju tražeći korist od njega?! Uzvišeni Allah prejasno kaže: “Zar da pored Allaha uzimaju zagovornike?! Reci: ‘Pa zar čak i ako oni ništa u vlasti nemaju, niti razuma imaju?!’” (Ez-Zumer, 43)
- Nagrada, sevab biva shodno iskrenosti srca, namjere i svakom pripada samo ono što naumi. Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: “Uistinu, sva djela se vrednuju prema namjeri i svakom čovjeku pripada samo ono što je naumio!” (El-Buhari i Muslim)
- Ko bude tražio Allahovo zadovoljstvo svojim djelima, On Svevišnji će učiniti da i ljudi budu zadovoljni njime, dočim, ko bude tražio zadovoljstvo ljudi srdeći Uzvišenog Allaha, Allah će na njega biti srdit, i učinit će da se i ljudi rasrde na njega.
- Iskrenost srca otklanja sumnje i nejasnoće, te onemogućava put šejtanu do srca. Uzvišeni Allah spominje nam riječi šejtana: “Rekao je: ‘Tako mi Tvoga ponosa, sve ću ih zavesti, osim onih Tvojih robova koji budu iskreni!’” (Sad, 82-83)
- Uzvišeni Allah udaljava Svoje iskrene robove od grijeha, štiti ih i čuva od zla svake vrste. Kaže Svevišnji u kazivanju o Jusufu: “Eto tako smo Mi od njega otklonuli zlo i razvrat, jer je on uistinu bio od Naših iskrenih robova!” (Jusuf, 24)
- Iskrenost je razlog opraštanja grijeha. U poznatom hadisu kudsijj Uzvišeni Allah kaže: “O sine Ademov, kada bi Me sreo sa Zemljom punom grijeha, ne čineći Mi širka niučemu, Ja bih te sreo sa Zemljom punom oprosta.” (Et-Tirmizi, br. 3540. Šejh Albani ocijenio je hadis dobrim.)
Iskrenost srca posebno dolazi do izražaja u ramazanu dok se posti. Vjernik ustaje pred zoru, sehuri i donosi čvrstu odluku da će se od zore do zalaska Sunca sustegnuti svega što kvari post, i sve to iz ibadeta Allahu, kako bi zadobio Njegovu blizinu i Njegovo zadovoljstvo. Zatim takav doista i biva tokom dana, i za takvo njegovo stanje zna jedino Uzvišeni Allah.
On Uzvišeni kaže u hadisu kudsijj: “Svako djelo koje učini sin Ademov pripada njemu. Svako dobro djelo se vrjednuje deset do sedam stotina puta! Osim posta, on je doista Moj i Ja za Njega nagrađujem. On (postač) ostavlja svoju hranu, piće i prohtjeve radi mene.” (El-Buhari) Pogledaj kako kaže Uzvišeni ‘min edžli’ – radi Mene. Zato Uzvišeni Allah za post posebno nagrađuje.
Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: “Ko bude postio vjerujući i očekujući nagradu, biće mu oprošteni prethodni grijesi. Ko ramazan provede u noćnom-namazu vjerujući i očekujući nagradu, biće mu oprošteni prethodni grijesi.” (El-Buhari i Muslim)
Pogledaj kako je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, oprost grijeha uslovio imanom-vjerovanjem i očekivanjem nagrade.
Šta znače riječi “vjerujući i očekujući nagradu?”
Riječi “vjerujući” znače da vjernik posti i klanja vjerujući da mu je to Uzvišeni Allah propisao i naredio.
A riječi “očekujući nagradu” imaju značenje da vjernik donosi čvrstu odluku da svoje djelo čini samo radi Allaha kako bi od Njega dobio nagradu.
Uzvišenog Allaha molim da nam podari iskrenost u svim našim djelima, da sva djela činimo samo radi Njegova plemenita lica.