Piše: mr. Osman Smajlović
Da li pisati o braku u vremenu neženstva, neženja i neudati? Da li im treba poručiti da je brak jedno od Allahovih znamenja kao i oaza duševnog smiraja i mira?
Uzvišeni Allah rekao je: “i jedan od dokaza njegovih je to što za vas, od vrste vaše, stvara žene da se uz njih smirite, i što između vas uspostavlja ljubav i samilost; to su, zaista, pouke za ljude koji razmišljaju.” (Er-Rum, 21)
Brak ili bračna zajednica je Allahovo znamenje koje ukazuje na Njegovu svemoć, jednoću, sveznanje, mudrost i brigu o Njegovim robovima. Jer Uzvišeni Allah je taj koji je učinio “to što za vas, od vrste vaše, stvara žene da se uz njih smirite…”.
Kome se Uzvišeni Allah obraća riječima” za vas, od vrste vaše, stvara žene”? Da li posebno muškarcima ili pak cijelom ljudskom rodu, muškarcima i ženama?
Ukoliko je kur’ansko obraćanje usmjereno posebno muškarcima, onda bi značilo to da je Allah stvorio suprugu, ženu od samog supruga, muškarca. Odnosno da je stvorio Havu od Adema, alejhis-selam.
A ukoliko je obraćanje usmjereno cijelom ljudskom rodu, muškarcima i ženama, onda bi značilo to da je Allah stvorio supružnike, muškarce i žene, od njihovog ljudskog roda, a ne od meleka, džina ili hajvana. A u čemu je svakako mudrost i na taj način supružnici liče jedni drugim, iste su prirode, običaja, razumiju se, shvataju, istog su mentaliteta. I na taj način postiže se pomenuti bračni smiraj u ajetu.
Kur’anski ajet ukazuje na to da je smiraj jedna od mnogobrojnih mudrosti braka “od vrste vaše, stvara žene da se uz njih smirite “… Supružnici u bračnoj zajednici nalaze tjelesni i duševni smiraj i mir. Brak je rahatluk za dušu. A kuća je oaza smiraja i mira. Kur’anski ajet direktno se obraća muževima, muškarcima, da oni ustvari uz suprugu i sa njom nalaze smiraj i mir, osjećaj naklonosti, simpatije, ljubavi.
Uzvišeni Allah spominjanjem smiraja u braku ustvari podsjeća Svoje robove na jednu od njegovih mnogobrojnih blagodati prema njima.
Uzvišeni Allah spomenuo je da se bračna zajednica gradi na najčistijoj ljubavi i milosti “i što između vas uspostavlja ljubav i samilost”.
Supružnici prije braka jedno drugom su stranci. A sa stupanjem u brak postaju najintimnije osobe i teško je, u većini slučajeva, naći više ljubavi i milosti od bračne zajednice. Ona opstoji radi međusobne ljubavi ili samilosti, jer ipak proveli su zajedno mnogo vremena, djeca su izrodili, potrebni su jedni drugom naročito u starosti. Dovoljno je bilo jedno, ljubav ili milost, pa da bračna zajednica opstoji, međutim u njoj se nalazi oboje. Zato vrlo teško pada supružniku trajni ili privremeni rastanak sa drugim supružnikom. Pomenuta milost aludira na međusobno bračno činjenje dobročinstva.
Također, Uzvišeni Allah učinio je ljubav i samilost između supružnika, a ne neko od ljudi. I zato je to očito, jako i djelotvorno, a ne izvještačeno i dvolično.
Uzvišeni Allah završio je ajet sa riječima ” to su, zaista, pouke za ljude koji razmišljaju.” Pa razmislimo o braku i bračnoj zajednici!