Uzvišeni je Allah rekao: “Nijedan čovjek prije tebe nije bio besmrtan; ako ti umreš, zar će oni dovijeka živjeti?” (El-Enbija, 34); “Ti ćeš, zacijelo, umrijeti, a i oni će, također, pomrijeti” (Ez-Zumer, 30). Ovo su ajeti koji općenito govore o smrti i o činjenici da je Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, samo čovjek, a Svevišnji je Allah svakom čovjeku odredio smrt. Međutim, pred kraj Vjerovjesnikovog, sallallahu alejhi ve sellem, života, Uzvišeni je Allah objavio neke ajete koji su indirektno najavili njegovu skoru smrt, a to su:
“Danas sam vam vjeru vašu usavršio i blagodat Svoju prema vama upotpunio i zadovoljan sam da vam islam bude vjera.” (El-Maida, 3)
“Kada Allahova pomoć i pobjeda dođu, i vidiš ljude kako u skupinama u Allahovu vjeru ulaze, ti veličaj Gospodara svoga, hvaleći Ga, i moli Ga da ti oprosti, On je uvijek pokajanje primao.” (En-Nasr, 1–3)
Također, nekoliko Vjerovjesnikovih, sallallahu alejhi ve sellem, postupaka indirektno je ukazivalo na blizinu njegovog rastanka sa ovim svijetom. Radilo se o sljedećem:
- Itikaf u trajanju od dvadeset dana
Za razliku od prethodnih godina, kada je u itikafu provodio po deset, Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, u mjesecu ramazanu desete godine po Hidžri, u itikafu je proveo dvadeset dana. (Buhari, 2044)
- Džibril ga je preslušao Kur’an dva puta
Svake godine u mjesecu ramazanu melek Džibril dolazio je Vjerovjesniku, sallallahu alejhi ve sellem, koji bi pred njim jednom proučio cijeli Kur’an, međutim, ove godine to je učinio dva puta. O tome je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Džibril me svake godine Kur’an preslušavao jedanput, međutim, ove godine preslušao me dva puta i smatram da je to zbog toga što mi smrtni čas samo što nije nastupio.” (Buhari, 3624)
Riječ: “preslušavao”, znači da bi Džibril s njim Kur’an učio i s njim ga proučavao. Prvo bi Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, učio Kur’an, a Džibril, alejhis-selam, slušao bi ga, a nakon toga Džibril, alejhis-selam, učio bi Kur’an, a Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, preslušavao bi njega.
- Naglašavao je nužnost učenja i shvatanja propisa
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, na hadžu je ustrajno ponavljao sljedeće riječi: “Naučite od mene kako se obavljaju obredi, jer ja ne znam da li ću nakon ove godine ikada više obaviti hadž.” (Muslim, 1297)
- Dova za šehide Uhuda
Početkom mjeseca safera jedanaeste hidžretske godine, Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, otišao je podno brda Uhud i uputio dovu za šehide poginule u Bitki na Uhudu. Ukba b. Amir, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, jednom prilikom otišao na mezarje na kojem su bili ukopani poginuli na Uhudu i nakon osam godina na tom je mjestu uputio dovu za njih, baš poput onoga koji se oprašta i od živih i od mrtvih.” (Buhari, 4042, i Muslim, 2296)
Riječi prenosioca: “koji se oprašta od živih”, znače da će uskoro umrijeti i da više među živima neće biti prisutan, a što se tiče riječi: “i mrtvih”, prenosilac je time htio kazati da Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nakon tog dana više neće posjećivati mezare umrlih muslimana i upućivati za njih dove Allahu i moliti Ga da im oprosti i poveća stepene u Džennetu.
______________
Iz knjige:
Upoznaj Poslanika u nekoliko minuta
Naslov originala: اَلسِّيرَةُ النَّبَوِيَّةُ فيِ دَقَائِقٍ / Es-Sīretun-nebevijja fī dekāik
Autor: Dr. Nasir b. Musfir el-Kureši ez-Zehrani
Prijevod: Amir Durmić
Recenzija: Prof. dr. Zuhdija Hasanović i prof. dr. Fuad Sedić