Islam prima Džerir b. Abdullah el-Bedželi

Musaid

U devetoj hidžretskoj godini, islam je primio plemeniti ashab Džerir b. Abdullah el-Bedželi, radijallahu anhu, za kojeg je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, prenoseći radosnu vijest da je postao musliman, rekao: “Na ova vrata ući će jedan od najboljih Jemenaca, koji je lijep kao da ga je melek pomilovao po licu” (Nesai, Es-Sunenul-kubra, 8244). Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, poslao je Džerira, zajedno sa stotinu pedeset vještih konjanika, na teritoriju nekih arapskih plemena u Hidžazu sa zadatkom da uništi hram koji su zvali Jemenska Kaba, a u kojem se nalazio idol Zul-Halesa. Uoči polaska, Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, upitao ga je: “Hoćeš li me riješiti Zul-Halese?” Također, udario ga je po prsima i rekao: “Allahu moj, učvrsti ga na Pravome putu i učini ga od onih za kojim će se drugi povoditi u dobru!” Džerir je sa svojim konjanicima pronašao tog idola i uništio ga, a hram zapalio. (Buhari, 3076, i Muslim, 2476)

Smrt Ummu Kulsume

U ovoj godini umire Ummu Kulsum, radijallahu anha, Poslanikova, sallallahu alejhi ve sellem, kćerka. Ummu Kulsum bila je udata za Osmana b. Affana, radijallahu anhu, koji se njome oženio nakon što mu je umrla prva supruga Rukajja, koja je također bila kćerka Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, odnosno sestra Ummu Kulsume. Vjerovjesniku, sallallahu alejhi ve sellem, teško je pala njena smrt, te je zbog rastanka s njom plakao i tugovao. (Buhari, 1285, i Ibn Sa‘d, 8/38)

Bitka na Tebuku

Ova  velika i veličanstvena bitka odigrala se u devetoj godini po Hidžri i to je posljednji vojni pohod u kojem je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, lično učestvovao. Uoči odlaska u ovaj pohod, muslimane je morila oskudica i neimaština, a i vrućina je tih dana bila nesnosna. Ovim vojnim pohodom, Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, želio je Bizantincima i svim njihovim saveznicima pokazati snagu i vojnu spremnost muslimana, te im tako u srca uliti strah. Ashabi su se međusobno natjecali ko će u svrhu opremanja ovog pohoda pružiti veću materijalnu podršku i što više imetka podijeliti na Allahovom putu. (Tirmizi, 3102)

Preciziranje pravca kretanja

Ka‘b b. Malik, radijallahu anhu, kazuje: “Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rijetko bi krenuo u jedan pohod, a da prije kretanja ne bi simulirao da će krenuti u nekom drugom pravcu, mimo onog u kojem je stvarno želio da ide, sve do Pohoda na Tebuk. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, vodio ga je po velikoj vrućini i uputio se na dalek i opasan put preko pustinje. Muslimane je obavijestio da će se susresti sa mnogobrojnim neprijateljem, pojasnio im svoje namjere i precizirao im je pravac kretanja, a sve kako bi se oni što bolje opremili i pripremili za susret sa neprijateljem.” (Buhari, 2948, i Muslim, 2769)

Osman b. Affan oprema vojsku

Dok su trajale pripreme za ovaj pohod, Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, svojim je ashabima održao govor u kojem ih je podsticao da se aktivno uključe u opremanje vojske, pogotovo zbog činjenice da je to bio period u kojem su muslimani bili u neimaštini i oskudici. Čuvši Poslanikove, sallallahu alejhi ve sellem, riječi, Osman b. Affan, radijallahu anhu, odmah se javio da će na sebe preuzeti većinu troškova za opremanje ove velike vojske i tom je prilikom rekao: “Ja dajem tri stotine deva sa pokrovcima i samarima i kompletnom opremom za borbu na Allahovom putu.” U drugoj verziji navodi se da je Osman, radijallahu anhu, tog dana donio hiljadu zlatnika i sasuo ih u krilo Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, nakon čega ih je on počeo prebirati, govoreći: “Osmanu neće škoditi što god, nakon ovoga, bude radio! Osmanu više neće škoditi što god, nakon ovoga, bude radio!” (Tirmizi, 3700, 3701)

Alija ostaje u Medini

Sa‘d b. Ebu Vekkas, radijallahu anhu, kazuje da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, prije nego što će otići u Pohod na Tebuk, u Medini kao svoga zamjenika ostavio Aliju, radijallahu anhu, koji ga upita: “Zar me ostavljaš među djecom i ženama?”, a Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, reče mu: “Zar nisi zadovoljan da kod mene zauzmeš mjesto kakvo je Harun zauzeo kod Musaa, s tim što poslije mene više nema vjerovjesnika?!” (Buhari, 4416, i Muslim, 2404)

Allah je vjernike poštedio borbe

Nakon što je stigao na Tebuk, Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, na tom je mjestu sa vojskom ostao petnaestak dana, a Svevišnji je Allah vjernike poštedio borbe pa do sukoba nije ni došlo, jer su se, nakon što su čuli za njihov dolazak, bizantijske vojne jedinice i svi njihovi pomagači i saveznici razbježali uokolo. Dok je boravio na Tebuku, Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, sklopio je nekoliko mirovnih sporazuma sa vladarima i upraviteljima šireg regiona. Tako je potpisao sporazum sa vladarom Ejle, koji se zvao Juhanna b. Ru’ba, kao i sa upraviteljem Devmetul-Džendela, koji se zvao Ukejdir b. Abdulmelik el-Kindi, koji su, nakon postignutih dogovora i potpisanog sporazuma, Vjerovjesniku, sallallahu alejhi ve sellem, darovali razne poklone. (Buhari, 1481, 2616, i Muslim, 1392, 2469)

Ejla je bio drevni grad smješten na teritoriji današnje Kraljevine Jordan, a danas je poznat kao Akaba, a Devmetul-Džendel je teritorija koja se nalazi na sjeveru Saudijske Arabije.

“Uhud je brdo koje nas voli i koje mi volimo!”

Kada su se nakon povratka sa Tebuka približili Medini, Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, ushićeno reče: “Ovo je Taba, a ovo je Uhud, brdo koje nas voli i koje mi volimo!” (Buhari, 4422, i Muslim, 1392)

Taba je jedno od imena Medine, a znači lijepa ili prijatna.

Topla dobrodošlica

Saib, radijallahu anhu, kazuje: “Sjećam se da sam zajedno sa djecom otišao do Senijjetul-Vedaa, kako bismo dočekali Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem, nakon povratka iz Bitke na Tebuku.” (Buhari, 4427)

Senijjetul-Veda je mjesto kroz koje se prolazi kada se u Medinu ulazi sa sjeverne strane. Inače, sa tog mjesta putnici bi se ispraćali na put, ali su i dočekivani nakon povratka s puta. Postoji istoimeno mjesto koje se nalazi na južnoj strani Medine.

______________

Iz knjige:

Upoznaj Poslanika u nekoliko minuta

Naslov originala: اَلسِّيرَةُ النَّبَوِيَّةُ فيِ دَقَائِقٍ / Es-Sīretun-nebevijja fī dekāik

Autor: Dr. Nasir b. Musfir el-Kureši ez-Zehrani

Prijevod: Amir Durmić

Recenzija: Prof. dr. Zuhdija Hasanović i prof. dr. Fuad Sedić

Share This Article
Leave a comment