Pohod Zatur-rika i događaj sa Usamom b. Zejdom

Musaid

Pohod Zatur-rika također se desio u sedmoj godini po Hidžri, kada je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, poveo svoje ashabe u pohod protiv nekih beduinskih plemena koja su se ujedinila s ciljem da pljačkaju i otimaju imovinu stanovnika tih područja, a jedno od tih plemena bilo je i veliko arapsko pleme Gatafan, nastanjeno u Nedždu. Ovaj pohod nazvan je Zatur-rika – Bitka u (za)krpama, zato što su se ashabi na putovanju ka odredištu naizmjenično smjenjivali na devama, što znači da su većinu puta prepješačili. Imajući u vidu da je bilo ljeto i da je vreli pijesak pržio noge, umotavali su stopala u krpe i komade platna kako bi se zaštitili od vreline pustinjskog pijeska. Džabir, radijallahu anhu, kazuje: “Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, krenuo je u Pohod Zatur-rika iz pravca Nahla, pa je susreo skupinu pripadnika plemena Gatafan, međutim, do borbe nije došlo, ali se među ljudima proširio strah, tako da je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, naredio da klanjaju namaz u strahu –  salatul-havf.”

Nahl je mjesto u Nedždu. Način obavljanja namaza u strahu, Uzvišeni Allah pojasnio je u 102. ajetu sure En-Nisa. (Buhari, 412, 4127, 4128, i Muslim, 1816)

Događaj sa Usamom b. Zejdom

Usama b. Zejd, radijallahu anhuma, pripovijeda: “Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, poslao nas je na klan Hureka, ogranak arapskog plemena Džuhejna iz Nedžda, pa smo ih iznenada napali u jutarnjim satima i ubrzo ih porazili. Jedan ensarija i ja u isto smo vrijeme sustigli jednog čovjeka iz ovog klana, pa kada smo ga savladali, on povika: ‘La ilahe illallah! – Nema boga osim Allaha!’, nakon čega ensarija od njega odmah odstupi i ostavi ga na miru, a ja ga probodoh svojim kopljem i ubih ga. Kada smo se vratili u Medinu, Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, ispričaše šta se desilo, a on me upita: ‘O Usama, zar si ga ubio nakon što je posvjedočio da nema drugog boga osim Allaha?!’ ‘Ali on je te riječi izgovorio samo kako bi se sačuvao!’, odgovorio sam mu. Međutim, Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, toliko je puta postavio to pitanje, da sam poželio da sve do tog dana nisam ni primio islam.” (Buhari, 96, 4369)

Naknadna umra

U mjesecu zul-ka‘de sedme godine po Hidžri, Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, i njegovi ashabi obukoše ihrame i krenuše prema Meki da naknadno obave umru jer su ih godinu dana ranije Kurejšije u tome spriječili. Kada su stigli u Meku, idolopoklonici pomisliše da se Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, i njegovi ashabi nalaze u oskudici i neimaštini, te da ih je smorila medinska groznica, čemu se mnogo obradovaše. Međutim, nakon što je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, zajedno sa svojim drugovima, ušao u Sveti hram i obavio obrede umre, idolopoklonici shvatiše da su grdno pogriješili i da su muslimani itekako zdravi, snažni i sposobni, što ih razočara i ražalosti. Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, i njegovi ashabi u Meki ostadoše tri dana, kako je to dogovoreno na Hudejbiji prethodne godine, a potom napustiše Meku i vratiše se nazad u Medinu. (Buhari, 1602, 4252, i Muslim, 1266)

Ashabi štite Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem

Ibn Ebu Evfa, radijallahu anhu, kazuje: “Dok je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, obavljao umru, mi smo ga štitili od idolopoklonika i njihove djece kako mu ni na koji način ne bi naudili.” (Buhari, 4255)

Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, održava dato obećanje

Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, zajedno sa svojim ashabima, ostao je u Meki samo tri dana, kako je ranije i obećao idolopoklonicima.

Ženidba Mejmunom

U toku ove umre, Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, oženio se Mejmunom bint Haris, radijallahu anha, i ona je posljednja žena s kojom je stupio u brak i koja je dobila nadimak majka vjernika. Ova čestita i neporočna žena dala je ogromni doprinos u pamćenju i prenošenju hadisa od Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem, te tako pomogla da svjetlost Allahove upute dopre do što većeg broja ljudi. (Buhari, 4259)

 

________________

Iz knjige:

Upoznaj Poslanika u nekoliko minuta

Naslov originala: اَلسِّيرَةُ النَّبَوِيَّةُ فيِ دَقَائِقٍ / Es-Sīretun-nebevijja fī dekāik

Autor: Dr. Nasir b. Musfir el-Kureši ez-Zehrani

Prijevod: Amir Durmić

Recenzija: Prof. dr. Zuhdija Hasanović i prof. dr. Fuad Sedić

Share This Article
Leave a comment