Vlada Kantona Sarajevo je na 2. vanrednoj sjednici u petak, u skladu sa Odlukom Kolegija članova Vlade KS održanom 18. maja, jednoglasno verifikovala/usvojila Dopunu instrukcije o ocjenjivanju učenika koji pohađaju predmet “Vjeronauka” i zadužila resorno Ministarstvo da je dostavi svim osnovnim i srednjim školama na području KS.
Naime, na osnovu konsultacija sa stručnim krugovima, roditeljima učenika u osnovnim i srednjim školama u Kantonu Sarajevo, te nakon sugestije Ministarstva pravde i uprave Vlade Kantona Sarajevo da je retroaktivna primjena propisa narušavanje jednog od temeljnih principa vladavine prava, te da bi prethodna Instrukcija vezana za ocjenjivanje predmeta “Vjeronauka” unijela pravnu nesigurnost, Ministarstvo obrazovanja i nauke donijelo je Dopunu instrukcije o ocjenjivanju predmeta “Vjeronauka” u osnovnim i srednjim školama u Kantonu Sarajevo.
“Ministarstvo ima obavezu da otkloni diskriminaciju i u ovoj oblasti obrazovnog sistema Kantona Sarajevo. Instrukcija na bilo koji način ne dovodi u pitanje status predmeta “Vjeronauka”, niti je usmjerena protiv vjeronauke, nego protiv evidentne i dugogodišnje diskriminacije među učenicima u Kantonu Sarajevo. Ministarstvo također ima obavezu da štiti zakonitost, te će se posvetiti uređivanju ove osjetljive i veoma važne oblasti”, naveli su iz press-službe Vlade KS i dodali:
“Instrukcija, odnosno njena Dopuna, nemaju za cilj ukidanja ‘Vjeronauke’, nego su prvi korak u uvođenju reda i ukidanju diskriminacije u ovoj oblasti koja se godinama sistematski zanemarivala pod izgovorom odbrane vjerskih sloboda koje nikada nisu bile upitne. Dugogodišnji nered koji vlada u ovoj oblasti ne diskriminira samo one učenike koji ne pohađaju ‘Vjeronauku’, nego dovode u zabludu i roditelje djece koja pohađaju ‘Vjeronauku’ u smislu statusa tog predmeta, te je Instrukcija, odnosno Dopuna instrukcije u duhu uspostavljanja jednakosti pred zakonom svih učenika osnovnih i srednjih škola u Kantonu Sarajevo”.
Instrukcija o ocjenjivanju predmeta “Vjeronauka”, kako se dalje navodi, tretirala je opšti uspjeh đaka kao posljedicu diskriminacije učenika koji je, zbog postojećeg modela prelaska sa jednog obrazovnog nivoa na drugi, jednu grupu đaka dovodila u neravnopravan položaj pred zakonom Kantona Sarajevo i Bosne i Hercegovine i zajedno sa Dopunom instrukcije predstavljala prvi korak u sistemskom rješavanju statusa predmeta “Vjeronauka” u osnovnom i srednjem obrazovanju u Kantonu Sarajevo.
Dopuna instrukcije stoga precizira raniju Instrukciju na sljedeći način:
– za one učenike koji su u školskoj 2010/2011. godinu pohađali predmet “Vjeronauka” predmet će se uračunati u prosječnu ocjenu opšteg uspjeha;
– Ministarstvo obrazovanja i nauke će do početka upisnog roka za srednje škole i visokoškolske ustanove Kantona Sarajevo za školsku 2011/2012. godinu, ponuditi Vladi na usvajanje kriterije za upis koji otklanjaju diskriminaciju prilikom prelaska sa jednog obrazovnog nivoa na drugi;
– Ministarstvo će do početka iduće školske godine definirati listu i nastavni plan i program alternativnog/ih predmeta u osnovnom i srednjem obrazovanju u Kantonu Sarajevo;
– Nakon usvajanja kriterija, Ministarstvo će imenovati ekspretnu grupu za izradu modela eksterne mature u osnovnim i srednjim školama Kantona Sarajevo s ciljem da Kanton Sarajevo postane ravnopravan i konkurentan dio evropskog obrazovnog prostora;
– Vlada Kantona Sarajevo će za aktivnosti predviđene u ovoj godini osigurati nedostajuća sredstva u rebalansu budžeta, dok će sredstva za provođenje preostalih mjera iz ove Instrukcije biti osigurana u budžetu za iduću godinu.
(Sarajevo-x.com)