Najveći broj Srba Sarajevo je napustio svojevoljno, a slično je bilo i s Hrvatima u vrijeme politike Franje Tuđmana, kaže profesor Nedžad Mulabegović
Iz Banje Luke posljednjih dana pojačane su prijetnje političara RS disolucijom BiH. Upaljena je medijska mašinerija, a u jednim banjalučkim novinama jučer je osvanuo i komentar potpredsjednika RS Emila Vlajkija, koji iznosi neutemeljene i opasne teze o “islamizaciji Sarajeva”. Vlajki tvrdi da “belaj nastaje kada se islamska religija nastoji nametnuti nama koji toj civilizaciji ne pripadamo”.
Uz nebuloze o “nekadašnjem” i “današnjem” Sarajevu te “agresivnom nametanju islamske religije”, Vlajki konstatira i da se “moramo rastajati”. On piše kako “Hrvati ne mogu dozvoliti da potpadnu pod duhovno tutorstvo jedne njima strane civilizacije i moraju odmah poduzeti (van)institucionalne mjere kako bi ostali svoji na svome”.
Multietnički grad
Ovakve poruke izazvale su reakcije akademske zajednice u našoj zemlji. Predsjednik Asocijacije nezavisnih intelektualaca “Krug 99” prof. dr. Sulejman Redžić cijeni da su ovakvi istupi i atmosfera u RS “dobar indikator da tamo stanje nije stabilno”.
– Kroz takve oblike zastrašivanja nastoje se minimizirati i ugušiti stvarna osjećanja u RS, gdje je sve više nezadovoljnih građana – kaže prof. Redžić.
On potcrtava da Sarajevo jeste multietnički grad i da je njegova multikulturalnost zadržana uprkos brutalnoj agresiji koja je trajala 1.425 dana, a da niko nije bacio ni kamen na bilo koju svetinju drugog naroda. Prof. Redžić uvjeren je da, uprkos svim pokušajima, nacionalisti neće moći pocijepati BiH.
– U BiH muslimani žive oko 600 godina i nikada nisu nanijeli nikavu štetu bilo katoličkom, pravoslavnom ili bilo kojem drugom religijskom krugu, nego su upravo doprinijeli kulturološkoj unikatnosti ovog prostora – zaključuje prof. Redžić.
Predsjednik Vijeća Kongresa bošnjačkih intelektualaca prof. dr. Nedžad Mulabegović tvrdnje koje stižu iz RS vidi kao kontinuitet antibosanske i antidržavne politike.
Zamjena teza
– Kada se pojave određene situacije kao ova trenutna u kojoj skoro pa pola godine nakon izbora nisu definisane i ustrojene institucije parlamentarne i izvršne vlasti, onda se ponovo aktuelizira stara ideologija koja je nacionalistička. Radikalni islam nije nikada bio, niti jeste, niti će ikada biti prisutan na prostorima BiH, unutar bošnjačkog nacionalnog korpusa. Argumentacija o islamizaciji Sarajeva je apsurdna i paradoksalna i to je zamjena teza – poručuje prof. Mulabegović.
On je kategoričan da Sarajevo nije očišćeno ni od pripadnika pravoslavne ni katoličke religije na grub i surov način, nego je rezultanta dešavanja od 1992. do 1995. godine, te da je najveći broj Srba Sarajevo napustio svojevoljno, a slično je bilo i s Hrvatima u vrijeme politike Franje Tuđmana.
Vlajki je u ukradenom “golfu” pobjegao iz Sarajeva
Prof. dr. Nijaz Duraković u izjavi za “Dnevni avaz” ističe da Emila Vlajkija poznaje još iz predratnih dana, kada su zajedno jeli kruh na Fakultetu političkih nauka u Sarajevu. Tu je Vlajki bio profesor na žurnalistici, a prof. Durakoviću je vrlo čudno otkuda je uopće Vlajki došao u Sarajevo. No, i tada su, sjeća se prof. Duraković, Vlajkijevi tekstovi bili smušeni i polupismeni, a naučni dignitet upitan.
– Znam samo da je on glavom bez obzira 1992. godine pobjegao preko Pala u Beograd. Odgovorno tvrdim da je tada pobjegao u ukradenom “golfu” Crvenog križa i zbog toga dugo poslije rata nije smio ni doći u Sarajevo. Predlažem Crvenom križu da tuži Vlajkija za tu krađu. On je u Beogradu bio najgori sluga četnika i Miloševićeve politike, pa su ga na kraju i oni odbacili kao iscijeđen limun. Nakon raznih smucanja u Banju Luku ulazi kao veliki Hrvat, što je najveća smijurija.
Pouzdano znam da se, kada je došao na fakultet, predstavljao kao Jevrej. Tokom rata bio je najveći Srbin, a kasnije, kada je trebalo da bude Hrvat, onda je opet Hrvat, što je čista manipulacija Dodikove politike. On je samo jedan mali slugan i drugo ne zna ni biti i on je zadnji čovjek koji može držati lekcije o bilo čemu. Čovjek, jednostavno, nema riječi za njegovu podlosti, prevrtljivost, gadost i intelektualni smrad. Vlajkijeva tvrdnja o tome da je Sarajevo 95 posto islamsko je ogromna i besprimjerena laž, ali i to govori o njegovoj ljigavosti, a on tako djeluje i pojavno i ne treba mu ni davati previše značaja – kaže profesor Duraković.
Četništvo i mračna ideologija
Profesor Redžić navodi da je ono što zastrašuje i upozorava u BiH zapravo prekjučerašnja slika i četnička ikonografija ravnogoraca u Undruljama kod Višegrada.
– Ta slika je indikacija da četništvo i mračna ideologija ovdje nisu pobijeđeni. To je poruka bošnjačkom narodu da on nema šta da traži u dolini rijeke Drine, koja je i kao teritorija, a i kao resurs nešto što je možda najznačajnije i najvrednije ne samo na teritoriji bivše Jugoslavije nego i čitave Evrope. Time bi se itekako trebali pozabaviti dušebrižnici i teoretičari iz tzv. intelektualne elite BiH, koji na ranama ove zemlje nastoje izgraditi svoj politički status dodvoravajući se centrima političke moći – zaključuje prof. Redžić.
(Avaz)