Sastav proizvoda
– Bitno je naglasiti da halal certifikat koji izdaje naša agencija vrijedi u cijelom svijetu – kaže predsjednik Agencije Nermin Hadžić.
Sve više kompanija iz BiH i regije, s obzirom na to da raste i potražnja na tržištu za takvim proizvodima, nastoji dobiti halal cetifikat. Da bi se dobio halal certifikat potrebno je ispuniti precizne i rigorozne uvjete ove agencije. To uz standardne higijenske i sanitarne uvjete podrazumijeva i da proizvod ne sadrži sirovine zabranjene muslimanima.
– Utvrđuje se i da li su sirovinska osnova i proces proizvodnje čisti od sastojaka koji su muslimanima zabranjeni. Taj proces se odvija na osnovu ustaljene procedure za halal certificiranje koja je jedinstvena za sve kompanije bez obzira na njihovu veličinu – kaže Hadžić.
Među kompanijama iz BiH koje su dobile halal ceritifikat su, naprimjer, Gavrilović iz Petrinje, Meggle Bihać, sarajevska mljekara Milkos, Jukan Eko-hrana Gračanica, Vindija Varaždin, Vispak Visoko… Zanimljivo je, također, da se među certificiranim ne nalazi jedna od najvećih mesoprerađivačkih kompanija Lijanovići iz Širokog Brijega.
Firma Lijanovići
– Firma Lijanovići do sada se nije obraćala Agenciji sa zahtjevom za halal certificiranje svojih proizvoda. Imali smo jedan upit od firme Farmer iz Velike Kladuše koja se nalazi u vlasništvu Lijanovića. Međutim, nakon predočavanja zahtjeva Halal standarda, firma nije ušla u proces certificiranja – navodi Hadžić.
Bilo je još slučajeva, dodaje, da kompanija izrazi želju za dobivanjem halal certifikata, međutim, nakon predočavanja zahtjeva Halal standarda BAS 1049:2007 kompanija uvidi da nije u stanju ispuniti zahtjeve, te svojevoljno odustane od halal certificiranja.
Brzorastuće tržište
– Halal tržište najbrže raste na svijetu s godišnjom stopom od 40 posto. Vrijednost svjetskog halal tržišta u 2004. godini bila je 423 milijarde eura, dok je lani iznosila 456,4 milijarde. Svjetsko halal tržište zadovoljava potrebe 1,8 milijardi kupaca muslimana, dok postoji veliki broj kupaca nemuslimana koji konzumiraju ovu vrstu proizvoda. U Velikoj Britaniji od šest miliona potrošača halal hrane četiri miliona nisu muslimani. U BiH halal proizvode konzumira 75 posto stanovništva koji prepoznaju prednosti korištenja halal proizvoda – naglašava Hadžić.(Avaz)