Zimski adabi

sanel
By sanel
Priredio: Elvedin Pezić
1-Plijen pobožnjaka i proljeće mu’mina: Kazao je Omer, r.a.: ”Zima je plijen pobožnjaka.” (Ebu Nu’ajm sa vjerodostojnim lancem prenosilaca)Kazao je Abdullah ibn Mes’ud: ”Dobrodošla zimo, u zimi se povećava blagoslov – bereket, njene noći su duge za noćnoga namaza, a dani su kratki za posta.”

2-Upotpunjavanje abdesta u neugodnosti
Kazao je Allahov Poslanik: ”Hoćete li da vas obavijestim o onome čime Allah briše (oprašta) grijehe i povećava stepene – deredže?” ”Naravno da želimo, Allahovo Poslaniče”, odgovoriše. Kazao je Allahov Poslanik: ”Upotpunjavanje abdesta u neugodnostima, mnoštvo koraka u odlasku prema džamiji, iščekivanje namaza nakon namaza, to vam je stražarenje (bdijenje) na Allahovom putu.” (Muslim od Ebu Hurejre)
Kazao je Kadi ‘Ijad: ”Upotpunjavanje abdesta znači njegovo potpuno uzimanje, a neugodnosti mogu biti: žestoka hladnoća, bolovi u tijelu i sl.”
Pitanje:
Kazao je šejh Muhammed Salih Usejmin, govoreći o greškama pojedinih klanjača: ”Neki klanjači prilikom abdesta ne podižu – zavrnu potpuno i dovoljno rukave. To uzrokuje da ostave neopranim jedan dio ruke – lakta, a to je strogo zabranjeno – haram. Abdest uzet na taj način nije validan. Obaveza je da se rukavi podignu – zavrnu do iza lakata i da se opere lakat u cijelosti sa ostalim dijelom ruke, zato što je to jedan od ruknova – temelja abdesta.”
Pitanje:
Ne postoji smetnja da se zagrije voda kojom se uzima abdest. Kazao je Ibn Munzir: ”Topla voda je jedna od vrsta vode kojom je dozvoljeno uzimati abdest.”
Kazao je El-Ubej: ”Zagrijavanje vode kako bi se ublažila njena hladnoća i kako bi se pripremio za izvršavanje ibadeta neće uskratiti obećanu nagradu.”

3-Pokrivanje (zastiranje) usta u namazu
U vjerodostojnim predajama  spomenuto je da je Allahov Poslanik zabranio da čovjek pokriva (zastire) usta u namazu. (Hadis je zabilježio imam Tirmizi, Ebu Davud, Ibn Madže, od Ebu Hurejre, r.a., dobrim – hasen smatrao ga je šejh Albani)
Kazao je šejh Abdul-Aziz  ibn Baz: ”Pokuđeno je pokrivanje usta u namazu, osim ako za tim postoji potreba.”

4-Oblačenje rukavica u namazu
Dozvoljeno je obavljati namaz sa rukavicama na rukama. Oni koji su to zabranili, oslanjajući su u toj tvrdnji na riječi Poslanika: ”Naređeno mi je da činim sedždu na sedam kostiju”,  zaboravili su da se u pogledu ovog pitanja ruke ne razlikuju od koljena, a spomenuta su u istom hadisu.
Kazao je šejh Ibn Džibrin: ”Dozvoljeno je ženama i muškarcima da obuku rukavice u namazu, jer se dešava da je to potrebno zbog hladnoće i sl.”

 
5-Zimski (ratni) plijen
Kazao je Allahov Poslanik: ”Post u zimskom periodu je hladni (ratni) plijen.” (Hadis je zabilježio imam Ahmed, dobrim – hasen ocijenio ga je šejh Albani)   
Kazao je El-Hatabi: ”Riječi Allahovog Poslanika hladni (ratni) plijen znače da je ga lahko postići, zato što postač u zimskom periodu ne osjeća žestinu žeđi.”
Kazao je Ibn Redžeb: ”Značenje riječi hladni (ratni) plijen zato što je taj plijen postignut bez borbe i bez velikih napora. Onaj koji postigne spomenuti plijen, postigao ga je bez velikih naprezanja.”

6-Dova prilikom padanja  kiše se ne odbija
Kazao je Allahov Poslanik: ”Dvije (dove) se ne odbijaju: dova nakon ezana i dova prilikom padanja kiše.”  (Hadis je zabilježio Hakim, dobrim-hasen ga ocijenio šejh Albani)
Praksa Allahovog Poslanika prilikom padanja  kiše
Od Enesa,r.a., prenosi se da je kazao: Jedne prilike dok smo bili sa Poslanikom počela je padati kiša, pa je Poslanik otkrio svoju odjeću s namjerom da pokisne, pa smo začuđeno upitali: ‘Zašto to činiš, Allahov Poslaniče?’, pa je rekao: ‘Zato što je ona nedavno od svoga Gospodara.”’ (Muslim)

 

Share This Article