Piše: Amir Durmić
Kakav bi vas osjećaj obuzeo kada biste se nekim slučajem zatekli u građevini u kojoj se nalaze posmrtni ostaci stotina pa i više hiljada ljudi koji su davno umrli i koje godinama ili čak vijekovima iz nekih razloga niko nije pokopao? Koje bi vam se misli rojile u glavi dok nijemo i užasnuto buljite u zid pri čijoj su izgradnji ”maštoviti” zidari umjesto blokova i cigli koristili ni manje ni više nego ljudske lobanje i kosti? Šta biste pomislili o ljudima koji su prilikom izrade namještaja, lustera i ostalih popratnih detalja u toj građevini isto tako kao sirovinu koristili ljudske posmrtne ostatke? Gdje god pogledate, vidite samo sablasno bijele i već oronule lobanje i kosti davno umrlih ljudi kojima je vrlo ”ukusno” i harmonično ukrašen interijer dotične građevine. Još da vam neko kaže da se u toj građevini pomolite Bogu, vjerovatno biste se štipnuli kako biste sami sebe uvjerili da je to što vam se dešava samo jedan jako ružan san iz kojeg se odmah želite probuditi.
Kakav bi vas osjećaj obuzeo kada biste se nekim slučajem zatekli u građevini u kojoj se nalaze posmrtni ostaci stotina pa i više hiljada ljudi koji su davno umrli i koje godinama ili čak vijekovima iz nekih razloga niko nije pokopao? Koje bi vam se misli rojile u glavi dok nijemo i užasnuto buljite u zid pri čijoj su izgradnji ”maštoviti” zidari umjesto blokova i cigli koristili ni manje ni više nego ljudske lobanje i kosti? Šta biste pomislili o ljudima koji su prilikom izrade namještaja, lustera i ostalih popratnih detalja u toj građevini isto tako kao sirovinu koristili ljudske posmrtne ostatke? Gdje god pogledate, vidite samo sablasno bijele i već oronule lobanje i kosti davno umrlih ljudi kojima je vrlo ”ukusno” i harmonično ukrašen interijer dotične građevine. Još da vam neko kaže da se u toj građevini pomolite Bogu, vjerovatno biste se štipnuli kako biste sami sebe uvjerili da je to što vam se dešava samo jedan jako ružan san iz kojeg se odmah želite probuditi.
”Mi kosti čekamo vaše”
Ipak ovaj ”ugođaj” i budni možete doživjeti samo ako se jednog vikenda odlučite na jedno ne tako daleko putovanje. Da biste lično posjetili građevinu sazdanu od ljudskih kostiju ne morate putovati u udaljene i neistražene predjele Afrike, Australije ili Južne Amerike, kako bi možda neko pomislio, niti riskirati vlastiti život kako biste upoznali paganske običaje divljih i još uvijek kanibalizmu sklonih primitivnih plemena. Tu, u našem komšiluku, u srcu kršćanske i civilizirane Evrope postoje najmanje četiri kršćanske kapelice-kosturnice pri čijoj su izgradnji ili uređenju kao primarni građevinski materijal korišteni ljudski posmrtni ostaci, tačnije kosti i lobanje. Portugal, Italija, Češka i Austrija su države u kojima se nalaze kršćanske kapele koje bi se prije mogle nazvati kućama strave i užasa nego bogomoljama. ”Mi kosti čekamo vaše”, parola je koja poput dobrodošlice stoji na ulaznim vratima Capele dos Ossos – Kapelice kostiju, smještene u portugalskom gradiću Evori. Za izgradnju ove kapelice graditelji su upotrijebili kosti više od pet hiljada ljudi prikupljene na okolnim grobljima. Napravljena je u 17. stoljeću i nezaobilazna je turistička destinacija onih koji posjete ovaj grad. Zidovi, stropovi i stubovi kapele izgrađeni su od ljudskih kostiju. Originalno, nema šta.


Malj protiv vještica
A šta islam kaže o posmrtnim ostacima umrlih? Ukratko, po islamskom učenju, umrlog je obavezno ukopati pa čak ukoliko od njegovog tijela ne ostane ništa osim jednog djelića. Islam na ljudske posmrtne ostatke gleda sa velikim poštovanjem. Poslanik, s.a.v.s., rekao je: ”Lomiti kosti umrlom čovjeku je (po veličini grijeha) isto kao i lomiti mu kosti dok je živ.” (Ebu Davud, br. 3207. Ibn Madže, br. 1616, od Aiše, r.a. Albani ga je ocijenio vjerodostojnim. Vidjeti: Sahihul-džami’a, br. 2143) Ne samo da je mrtvacu zabranjeno lomiti kosti, već je strogo zabranjeno –haram i namjerno sjediti na kaburu u kojem počivaju ostaci umrlog. Rekao je Poslanik, s.a.v.s: ”Da neko od vas sjedne na žeravicu i progori svoju odjeću do kože, bolje mu je nego da sjedne na mezar.” (Muslim, br. 971) Nakon kratkog osvrta na ovaj morbidni fenomen kojeg se grozi svaki normalan čovjek, vrijedi razmisliti o jednom drugom ništa manje intrigantnom fenomenu. Kako to da veliki broj kršćanske vjerske i svjetovne elite stoljećima islamu i muslimanima pripisuje barbarizam, divljaštvo, nehumanost i ostale slične epitete, iako su i sami itekako svjesni da je sve ono što pripisuju islamu kod njih mnogo izraženije i prisutnije. Internet je prepun stranica i blogova koji navodno ”razotkrivaju islam” i na kojima se islam želi prikazati kao divljačka i nehumana religija, dok se kao istina i uže spasa nudi kršćanstvo kao humana, civilizirana i prefinjena religija. Pored jasnog iskrivljivanja i lažiranja činjenica koje se tiču izvornog islamskog učenja, ovi kršćanski cyber misionari kao ”argumente” prilikom blaćenja islama često koriste i slike ili video isječke čiji sadržaj i njegovi akteri nemaju ama baš ništa sa izvornim islamom. Rafidijsko (šiitsko) samomasakriranje koje prakticiraju 10. muharrema svake hidžretske godine, te samoranjavanje, gutanje sablji, probadanje mačevima, noževima i ostalim vrstama hladnog oružja, što u transu, nakon što ih šejtani zauzdaju, čine neke ekstremne sufijske sekte, su glavni aduti u rukama onih koji islam nastoje ocrniti na opisani način. Međutim, nisu samo anonimni cyber križari aktivni u etiketiranju islama kao vjere divljaštva i nehumanosti. Svi se itekako dobro sjećamo događaja iz septembra 2006. godine, kada je sadašnji poglavar Katoličke crkve papa Benedikt XVI u svome obraćanju citirao riječi bizantijskog cara Manuela II Paleologa koji je rekao: ”Pokaži mi šta je to Muhammed donio novoga i pronaći ćeš samo demonske i nehumane stvari, poput njegove zapovijedi da se vjera koju propovijeda širi mačem.” Ako je ikada u novijoj historiji ljudskoga roda postojalo nešto što se moglo nazvati demonskim i nehumanim stvarima ili barbarizmom i to onim institucionaliziranim, onda je to svakako ono što je kao legitimna papinska sudska institucija činila inkvizicija koja je stoljećima žarila i palila po Evropi i šire, mučeći i ubijajući desetine, a možda i stotine hiljada uglavnom potpuno nevinih ljudi. Dvojica inkvizitora i majstora mučenja Heinrich Kramer i Jacob Sprenger su na zahtjev pape Inoćencija VIII 1486. godine napisali priručnik za mučenje ”vještica” po imenu Malleus Maleficarum (Malj protiv vještica), koji je vjerovatno jedan od najužasnijih dokumenata u povijesti ljudskog roda.
A šta islam kaže o posmrtnim ostacima umrlih? Ukratko, po islamskom učenju, umrlog je obavezno ukopati pa čak ukoliko od njegovog tijela ne ostane ništa osim jednog djelića. Islam na ljudske posmrtne ostatke gleda sa velikim poštovanjem. Poslanik, s.a.v.s., rekao je: ”Lomiti kosti umrlom čovjeku je (po veličini grijeha) isto kao i lomiti mu kosti dok je živ.” (Ebu Davud, br. 3207. Ibn Madže, br. 1616, od Aiše, r.a. Albani ga je ocijenio vjerodostojnim. Vidjeti: Sahihul-džami’a, br. 2143) Ne samo da je mrtvacu zabranjeno lomiti kosti, već je strogo zabranjeno –haram i namjerno sjediti na kaburu u kojem počivaju ostaci umrlog. Rekao je Poslanik, s.a.v.s: ”Da neko od vas sjedne na žeravicu i progori svoju odjeću do kože, bolje mu je nego da sjedne na mezar.” (Muslim, br. 971) Nakon kratkog osvrta na ovaj morbidni fenomen kojeg se grozi svaki normalan čovjek, vrijedi razmisliti o jednom drugom ništa manje intrigantnom fenomenu. Kako to da veliki broj kršćanske vjerske i svjetovne elite stoljećima islamu i muslimanima pripisuje barbarizam, divljaštvo, nehumanost i ostale slične epitete, iako su i sami itekako svjesni da je sve ono što pripisuju islamu kod njih mnogo izraženije i prisutnije. Internet je prepun stranica i blogova koji navodno ”razotkrivaju islam” i na kojima se islam želi prikazati kao divljačka i nehumana religija, dok se kao istina i uže spasa nudi kršćanstvo kao humana, civilizirana i prefinjena religija. Pored jasnog iskrivljivanja i lažiranja činjenica koje se tiču izvornog islamskog učenja, ovi kršćanski cyber misionari kao ”argumente” prilikom blaćenja islama često koriste i slike ili video isječke čiji sadržaj i njegovi akteri nemaju ama baš ništa sa izvornim islamom. Rafidijsko (šiitsko) samomasakriranje koje prakticiraju 10. muharrema svake hidžretske godine, te samoranjavanje, gutanje sablji, probadanje mačevima, noževima i ostalim vrstama hladnog oružja, što u transu, nakon što ih šejtani zauzdaju, čine neke ekstremne sufijske sekte, su glavni aduti u rukama onih koji islam nastoje ocrniti na opisani način. Međutim, nisu samo anonimni cyber križari aktivni u etiketiranju islama kao vjere divljaštva i nehumanosti. Svi se itekako dobro sjećamo događaja iz septembra 2006. godine, kada je sadašnji poglavar Katoličke crkve papa Benedikt XVI u svome obraćanju citirao riječi bizantijskog cara Manuela II Paleologa koji je rekao: ”Pokaži mi šta je to Muhammed donio novoga i pronaći ćeš samo demonske i nehumane stvari, poput njegove zapovijedi da se vjera koju propovijeda širi mačem.” Ako je ikada u novijoj historiji ljudskoga roda postojalo nešto što se moglo nazvati demonskim i nehumanim stvarima ili barbarizmom i to onim institucionaliziranim, onda je to svakako ono što je kao legitimna papinska sudska institucija činila inkvizicija koja je stoljećima žarila i palila po Evropi i šire, mučeći i ubijajući desetine, a možda i stotine hiljada uglavnom potpuno nevinih ljudi. Dvojica inkvizitora i majstora mučenja Heinrich Kramer i Jacob Sprenger su na zahtjev pape Inoćencija VIII 1486. godine napisali priručnik za mučenje ”vještica” po imenu Malleus Maleficarum (Malj protiv vještica), koji je vjerovatno jedan od najužasnijih dokumenata u povijesti ljudskog roda.

Saff br. 252