Učenje Kur’ana uz muziku – istina o aktuelnom video snimku

sanel
By sanel

Priredio: Amir Durmić

Ovih dana internetom, najviše po društvenim mrežama, kruži video snimak na kojem operni solista uz pomahnitalo dirigiranje maestra i uz pratnju simfonijskog orkestra, kao i mnogobrojnih pratećih vokala, “uči” bismillu i trinaesti ajet sure El-Hudžurat koji u prijevodu glasi:

“O, ljudi, Mi vas od jednog čovjeka i jedne žene stvaramo i na narode i plemena vas dijelimo da biste se upoznali. Najugledniji kod Allaha je onaj koji Ga se najviše boji, Allah, uistinu, sve zna i nije Mu skriveno ništa.” (El-Hudžurat, 13)

Svi muslimani koji poznaju barem osnove vjere islama s pravom su ostali zatečeni i zgroženi onim što su na tom snimku vidjeli i čuli, a dotični čin nisu shvatili osim kao vid skrnavljenja svetosti Kur’ana i njegovog omalovažavanja. Ljuti i razočarani tim postupkom, na društvenim mrežama počeli su upućivati osude na račun uleme i muslimana Indonezije, odnosno države u kojoj je nastao sporni video.

Odmah nakon što se dotični snimak pojavio na internetu, uvaženi šejh dr. Halid b. Abdurrahman eš-Šai‘a, generalni sekretar Svjetske fondacije za promicanje i zaštitu lika i djela Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, kontaktirao je muslimanske učenjake i ostale utjecajne ličnosti u Indoneziji te od njih zatražio tačne informacije i pojašnjenje spomenutog događaja. U svom odgovoru, učenjaci Indonezije pojasnili su da je koncert na kojem je, između ostalog, izvedeno i učenje Kur’ana uz muziku, nastao u molitvenoj sali kršćana i da su ga izveli članovi crkvenog hora, te da u toj blamaži nije učestvovao niti jedan jedini musliman. Ovim potezom indonezijski su kršćani navodno željeli iskazati svoje poštovanje prema svojim sunarodnjacima muslimanima, vjerujući da će ovim činom steći njihove simpatije te pokazati koliko su tolerantni.

Svi muslimani Indonezije, prvenstveno islamski učenjaci, ali i ugledne ličnosti iz društvenog i političkog života, najoštrije su osudili ovaj čin te uputili oštar protest organizatorima ovog događaja, potcrtavajući im da muslimani učenje Kur’ana uz pratnju muzike smatraju vidom izvrtanja i omalovažavanja Allahovih riječi, što je strogo zabranjeno: “Oni koji riječi Naše izvrću neće se, doista, od Nas sakriti…” (Fussilet, 40)

U izjavi koju je dao za novine Rijad (od 1. Ša‘bana 1435. / 30. maja 2014., br. 16 776, str. 7), šejh Halid naglasio je da je narod Indonezije poznat po bezuvjetnoj ljubavi prema islamu i Kur’anu, te da ovaj izolirani incident ni u kojem slučaju ne smije narušiti njihov ugled u islamskom svijetu, pogotovo zbog činjenice da oni s njim nemaju nikakve veze. Također, šejh je izrazio svoje nade da će muslimani Indonezije preko svojih zvaničnih islamskih, ali i svih drugih institucija, apelirati na kršćansku zajednicu da se ništa slično više nikada ne ponovi jer su tim postupkom, i pored navodnih najboljih namjera, uvrijedili sve muslimane svijeta.  

Na kraju svog izlaganja šejh je potcrtao da se radi o grešci i izoliranom incidentu na koji se mora ukazati na mudar i primjeren način, a ne nasilnim buntom i revoltom koji bi možda mogao dovesti do sukoba, uništenja imovine pa čak i krvoprolića. Šejh je naglasio da nas islam uči da se na ovakve greške ne uzvraća greškom, već mudrim i odmjerenim postupcima, te radom na afirmiranju islama i njegovih vrijednosti.

Zaključak

Muslimani bi i iz ovog događaja trebali uzeti pouke. Prije svega, i ovdje važi opće pravilo koje većina muslimana gotovo po pravilu zanemaruje, a koje nam nalaže da je prije nego što se neko za nešto optuži, potrebno obavezno dobro provjeriti informacije i utvrditi činjenice. U ovom slučaju, zbog nepotpunih informacija, muslimani Indonezije danima su, potpuno neosnovano, bili izvrgavani različitim kritikama i kolektivnom cayber ogovaranju i to od braće muslimana. Također, kada je riječ o strogoj zabrani učenja Kur’ana uz muziku i izgovora da kršćanima, navodno, nije poznat ovaj propis, tome se ne treba ni čuditi, međutim, ono što čudi i boli svakog muslimana jeste činjenica da neki pripadnici Muhammedovog, sallallahu alejhi ve sellem, ummeta (ne)svjesno pristaju da uzmu učešće u ovakvim ili sličnim lakrdijama na kojima se Kur’an ili ezan izvode uz muziku. Uzvišenog Allaha molimo da popravi naše stanje i učini nas Svojim iskrenim i bogobojaznim robovima!

 

Share This Article