Bošnjačka djeca sve manje uče historiju u školama te im je time uskraćeno pravo i diskriminirani su u poređenju s djecom iz manjeg bh. entiteta, kao i u poređenju s učenicima koji pohađaju nastavu prema hrvatskom planu i programu. Ovaj društveni problem je sve veći, a stručnjaci upozoravaju da će se ovakvim tempom uskoro u potpunosti zaboraviti historija BiH!
Isti program
Asmir Hasičić, profesor historije i predsjednik Udruženja nastavnika historije Kantona Sarajevo, kazuje da je u kantonima s bošnjačkom većinom nastava iz historije protjerana. I dok Bošnjaci u prijašnjem sistemu nisu imali priliku i mogućnost učiti historiju BiH na ispravan način, i u današnjim vremenima slična je situacija.
– Jednako je loše stanje i u osnovnim i srednjim školama kada je historija u pitanju. Što se tiče osnovnih, imamo iste nastavne planove i programe koji su predviđeni za dva časa sedmično, ali je uzet čas u šestom i osmom razredu, tako da djeca, u biti, pate i upitno je koliko se toga uspije usvojiti – upozorio je Hasičić.
On je napomenuo da se zbog obimnog gradiva preko izuzetno važnih lekcija, jednostavno, “preleti”.
– Postoji nesklad u zastupljenosti predmeta historije u entitetima i kantonima. U ZHK dvostruko je više časova, baš kao i u RS, u odnosu, naprimjer, na KS. Bitno je za sve tri nacije da je ravnopravno zastupljena, jer bilo kakvo odudaranje od toga izuzetno je loše. Ako neko ima skriven motiv iza ovoga, čini dalekosežnu štetu društvu – potcrtao je Hasičić.
Enver Imamović, historičar i profesor na Filozofskom fakultetu u Sarajevu, istakao je za “Avaz” da je ovakva situacija alarmantna te da ljudi koji ne uče historiju ne znaju ko su.
Lažne tvrdnje
– Poučeni dešavanjima, naša djeca doći će u situaciju da budu napadnuta tvrdnjama da nemaju državu. Tvrdit će se da je nikada nije bilo, a naša nova pokoljenja u neznanju prihvatit će ono što čuju sa strane od neprijatelja naše zemlje – kazao je Imamović.
On je dalje pojasnio da se trenutno kroz medije nameću hrvatski i srpski udžbenici koji šire neistine o BiH.
Naša buduća inteligencija koja treba da uči i druga buduća pokoljenja ne znaju historiju i tako nam se gubi trag. Katastrofalna situacija – napomenuo je Imamović.
Katastrofalno znanje
Profesor Imamović objasnio je da studenti zbog lošeg predznanja pri upisu na fakultet ne znaju odgovoriti ni na lakša pitanja, koja trebaju znati iz opće kulture.
– Vjerujte da ne znaju noviju historiju, a ne srednjovjekovnu Bosnu ili neko drugo stoljeće. Užasno sam zabrinut, jer historija je učiteljica života – dodao je Imamović.
Nacionalni interes
Poznato je koliko naše susjedne zemlje polažu pažnje mjestu i ulozi historije. Broj časova u njihovim obrazovnim sistemima ne bi mogao ni doći u obzir za kojekakve redukcije.
– To bi, na kraju, bilo pitanje od vitalnog nacionalnog interesa jer je riječ o predmetu iz nacionalne grupe predmeta – naglasio je Hasičić.
(Avaz)