Sva hvala pripada Allahu, neka je Allahov salavat i selam na Njegovog roba i poslanika Muhammeda, na njegovu porodicu i ashabe. A potom… Do mene je došla vijest o razilaženju između naše braće ehli-sunnetskog usmjerenja iz Egipta kada je riječ o glasanju za novi ustav, koji će uskoro biti tema referenduma, kao i o pitanju o propisu učestvovanja na istom. Da li je to zabranjeno, dozvoljeno ili pak obavezno? Poznato je da svako od njih ima određene argumente kojima podupire svoje mišljenje. Razmotrio sam njihove predočene dokaze te sam našao da se radi o doista jakim argumentima koji podupiru izneseno mišljenje, tako da onoga koji gleda te argumente sve spomenuto ostavlja zbunjenim. Osnova razilaženja leži u:
1) nevjerničkoj sadržini pojedinih članova dotičnog ustava oko čije nevalidnosti se ne razilaze naša braća, kao i zabrani propisivanja istih ukoliko bi postojao izbor;
2) članovima sadržanim u spomenutom ustavu koji priznaju suđenje i rad po šerijatu, a zbog kojih dotični ustav ne žele njegovi protivnici jer isti vide kao sredstvo suđenja po šerijatu.
Nakon što sam razmotrio viđenja naše braće ehli-sunnetskog usmjerenja, zaključio sam da glasanje po pitanju ovog ustava ako već i nije obavezno, onda je nedvosmisleno dozvoljeno, i u tome nema ni riječi o bilo kakvom slaganju u nevjerstvu, a ni satisfakcije istim, već se samo radi o odbijanju većeg zla i toleriranju manje štete.
Učesnici referenduma iz reda muslimana nemaju druge opcije mimo ove (glasanja u korist istog) ili one lošije od ove, a zasigurno da nije mudrost, kako sa razumske tako i šerijatske strane, u izdvajanju i ostavljanju glasanja jer se time daje prilika sljedbenicima laži, iz reda nevjernika i licemjera, da ostvare svoj cilj.
Nema nikakve sumnje da su oni koji imaju aspiracije i želju da šerijat zavlada – a što je i cilj svakog muslimana koji vjeruje u Allaha i Njegovog Poslanika – uz razilaženje po ovoj iznimnoj situaciji – mudžtehidi, tako da se ustvari sve svodi na jednu ili dvije nagrade. Međutim, na njima je da ulože maksimalni trud i napor u zauzimanju jedinstvenog stava i suda ispred neprijatelja koji nikako ne želi da islam zavlada muslimanskim zemljama.
Ja lično ne nalazim neku veliku razliku između glasanja po pitanju odabira predsjednika ili kada je u pitanju glasanje za ovaj ustav. Jer, svaki razumom obdaren čovjek koji dokučuje trenutačnu situaciju zna da izabrani predsjednik musliman nije u mogućnosti da sudi po šerijatu u nekom većem obliku, a da ne govorimo o obliku kojem se nadaju iskreni dobri robovi, kada se dobro zna snaga i moć “simbola” korupcije i nereda u dotičnim zemljama, kao i opće stanje međunarodne zajednice kojom upravljaju UN (Ujedinjene nacije) uz vođstvo Amerike.
Tako da izabrani egipatski predsjednik – Allah ga sačuvao i učvrstio – nema u međunarodnoj zajednici nekoga ko bi ga pomogao, pa ga zato vi pomozite u onom domenu u kojem se on vlada i sudi po šerijatu, i pomozite u prolasku ovog ustava, jer predsjednik u trenutačnoj situaciji s boljim od njega ne može doći.
Vi dobro znate da je ostavljanje i napuštanje glasanja čin kojem se raduju neprijatelji, kako unutarnji tako i vanjski, i svi oni upravo to i očekuju. Stoga se vi bojte Allaha i popravljajte međusobne odnose.
Opće je poznato da se niko od vas ne slaže ni sa jednom stavkom u ovom ustavu koja je u koaliziji sa šerijatom, i svakako nije zadovoljan time, međutim prihvatit će ga usljed iznimne situacije ne bi li se na taj način sačuvali od goreg.
Kada bi se ikome od vas ukazala prilika odabira između suđenja država po komunističkom ili pak kršćanskom načinu, tada i šerijat i razum nalažu odabir zakonodavstva koje sadrži manje zla i neprijateljstva prema muslimanima.
Dobro se zna da kada obveznik/mukellef nije u stanju obaviti nešto od obaveza, tada isti biva poput onoga kome dotične stvari nisu ni obavezne.
Muslimani su sa vama svojim srcima i naporima, i ne dozvolite da vaše razilaženje bude uzrokom razočarenja muslimana… Allaha molim da vam osvijetli i pokaže Pravi put, i da zbliži vaša srca.
Ako pretpostavimo da vaše razilaženje i dalje ostaje, onda se dobro pričuvajte da odvraćanjem od glasanja plašite ljude ili da pređete granice nazivajući ih nevjernicima, izdajicama i neznalicama, jer grijeh ne može proisteći iz razilaženja mudžtehida, već grijeh upravo biva prelaskom granica, Allah da vas od toga sačuva i da popravi vaša srca i nijjete, učini tačnim mišljenja i da vas učini pomagačima Svoje vjere…
Neka je salavat i selam na Njegovog roba i poslanika Muhammeda, na njegovu porodicu i ashabe.
Fetvu izdiktirao:
ABDURRAHMAN IBN NASIR EL-BERRAK
28. 1. 1434. h.g. / 12. 12. 2012. g.
Preveo: Miralem Misini, student na postdiplomskom studiju u Medini