Poimanje ljubavi u islamu (2 dio)

sanel
By sanel

Priredio: Abdulvaris Ribo

Ljubav u ime Allaha, dž.š.: Najvažnija ljubav u životu je ljubav prema Allahu i radi Allaha. Allah je apsolutno dobro i od Njega dolazi samo dobro. Nama je naređeno da volimo Allaha kao svoga Gospodara i da volimo svako dobro koje postoji na ovome svijetu. Druge volimo u ime Allaha, radi dobra i vrlina koje su pri njima, i to je uzvišena i plemenita ljubav, koja će nam donijeti korist i na ovome, ali posebno na onome svijetu.

I ljubav prema osobi drugog spola (ženi ili mužu) treba da bude radi Allaha, odnosno radi moralnih i plemenitih osobina koje su pri toj osobi, a koje Allah voli. To je prava i istinska ljubav, naravno koja se nadopunjava i ostalim elementima, kao što su ljepota, ugled i sl. Ako zavolite neku osobu (ženu ili muškarca) samo zbog vanjskog izgleda, a pri sebi ima mnoštvo negativnih osobina i nedostataka, ubrzo ćete se uvjeriti da je sa takvom osobom život nemoguć i da tjelesna ljepota nije prava i trajna vrijednost. Ovo je sve pod uvjetom da ste vi dobri i plemeniti, jer ako ste kao i osoba s druge strane, onda je takav život moguć, jer imate zajedničke osobine i karakteristike.

Buharija i Muslim bilježe sljedeći hadis: ”Ko bude imao troje, osjetit će slast imana: da mu Allah i Njegov Poslanik budu draži od svega ostalog, da voli čovjeka samo radi Allaha i da mrzi da se vrati u kufr, nakon što ga je Allah iz njega izbavio, kao što mrzi da bude bačen u vatru.”

Ova ljubav je iskreni osjećaj koji nema primjese interesa, strasti, nije prouzrokovan rodbinskim vezama i odnosima, niti je reakcija na učinjenu uslugu. To je ljubav radi i u ime Allaha između dva mu’mina, moralna, koji su korisni kako ummetu, tako i čitavom čovječanstvu.

U Muslimovom ”Sahihu” nalazi se hadis u kojem je jedan čovjek želio da posjeti svoga brata (po vjeri), pa mu je Allah, dž.š, poslao meleka u liku čovjeka koji ga upita: ”Gdje si pošao?” On odgovori: ”Idem u posjetu svom bratu, tom i tom.” Melek mu reče: ”Da li među vama postoji rodbinska veza?” Čovjek odgovori: ”Ne.” ”Da li ti je on učinio kakvo dobro pa mu na tu uslugu želiš uzvratiti?’’, ponovo upita melek. Čovjek opet odrično odgovori. Melek upita: ”Pa šta je razlog tvoje posjete njemu?” Čovjek reče: ”Volim ga u ime Allaha, dž.š.”, na što mu melek uzvrati riječima: ”Raduj se, Onaj u čije ime voliš dotičnog poslao me da te obradujem viješću da te Allah voli radi tvoje ljubavi prema tom čovjeku.”

Oni koji se vole u ime Allaha, dž.š, bit će na Sudnjem danu u hladu Allahovog Arša, kada neće biti drugog hlada osim Njegovog. A u hadisi-kudsijju stoji: ”Moja je ljubav obavezna za one koji se vole radi Mene i koji se radi Mene posjećuju.”
Allah, dž.š, kaže: ”Tog dana će oni koji su jedni drugima bili prijatelji postati neprijatelji, samo to neće biti oni koji su se Allaha bojali i grijeha klonili.” (Ez-Zuhruf, 67)

Ljudi će na Sudnjem danu biti podijeljeni u dvije skupine: oni koji su na dunjaluku bili prijatelji i radi prolaznih interesa sklapali veze i na tome zasnivali svoje odnose, ali će se oni okrenuti jedni protiv drugih proklinjući se međusobno.

Druga skupina je ona za koju je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao:”Među Allahovim robovima ima ljudi koji nisu ni poslanici ni šehidi, a kojima će i jedni i drugi zavidjeti radi njihovog položaja kod Allaha.” Ustade jedan beduin koji je bio izdaleka, te mahnu rukom i reče: ‘’Opiši nam ih, Allahov Poslaniče!’’ ”To su oni koji su se zavoljeli u ime Allaha, nevezani rodbinskom vezom, niti je ta ljubav radi imetka. Tako mi Allaha, njihova lica su ispunjena nurom, oni su na uzvišenjima od svjetlosti, ljudi će strahovati na danu Sudnjem, a oni neće strahovati, ljudi će se jako prepasti tada, a oni neće. Oni su Allahovi prijatelji, neće se imati čega bojati, niti za ičim tugovati.” Mi moramo nastojati da dostignemo te stepene i da druge podstičemo da gaje bratska osjećanja ljubavi u ime Allaha, dž.š, a da ukazujemo na opasnost i štetnost odnosa koji počivaju na koristoljublju i prolaznim, niskim interesima. Ako to nismo u stanju, onda se barem nastojmo osloboditi osjećanja prezira i zavisti prema drugim muslimanima, jer na to nas upućuje Kur’an: ”Gospodaru naš, oprosti nama i braći našoj koja su nas u vjeri pretekla i ne dopusti da u srcima našim bude imalo zlobe prema vjernicima. Gospodaru naš, Ti si, zaista, dobar i milostiv.” (El-Hašr, 10)

Islam traži da naša srca budu čista od navedenih bolesti za koje Allahov Poslanik, s.a.v.s, kaže: ”Među vas se uvukla bolest koja je harala u narodima prije vas: zavist i mržnja, a mržnja je opasna poput britve. Ja ne velim da ona brije kosu, već uništava (brije) vjeru.”

Ljubav u ime Allaha, dž.š, ima i svoje stepene:
1. Ljubav koja je izraženija i jača prema svome bratu u vjeri nego prema samom sebi. Takvi su bili ashabi, r.a, pa ih je Allah, dž.š, opisao riječima: ”I onima koji su Medinu za življenje izabrali i domom prave vjere još prije njih je učinili, oni vole one koji im se doseljavaju i u grudima svojim nikakvu tegobu, zato što im se daje, ne osjećaju, i više vole njima nego sebi, mada im je i samima potrebno, a oni koji se sačuvaju uskogrudnosti, oni će sigurno uspjeti.” (El-Hašr, 9)

2. Da voliš svome bratu u islamu ono što voliš sebi. Buharija i Muslim bilježe u svojim zbirkama sljedeći hadis Allahovog Poslanika, s.a.v.s: ”Niko od vas neće vjerovati (imati potpun iman) sve dok svome bratu (po vjeri) ne bude želio ono što želi samom sebi.”

3. Da očistiš svoje srce od mržnje, zavisti i drugih bolesti kada se radi o odnosu prema drugim muslimanima.

 

 

Share This Article