Mora se prestati sa razbijanjem džemata i stvaranjem vjerske anarhije među Bošnjacima

sanel
By sanel

(Reagovanje na napad Mevlida Jašarevića na Ambasadu SAD u Sarajevu) Nedavni teroristički napad na Ambasadu SAD u Sarajevu na veoma šokantan način otkrio nam je sve slabosti i složenost bosanskohercegovačke društvene stvarnosti. Ovaj napad  je na površinu izbacio sve slabosti bošnjačkog naroda ali i opasnosti sa kojima se suočava i sa kojima bi se tek mogao suočiti naš narod. Također, spomenuti napad ozbiljno je upozorenje za sve nas Bošnjake, naročito nas koji vjerujemo u Allaha i koji težimo ka Njegovom zadovoljstvu, na ono što se nikako ne smije dovoditi u pitanje i na ono što svi moramo čuvati i braniti.

Suverenitet naše domovine Bosne i Hercegovine

Bosna i Hercegovina je naša domovina koja ima mnogo neprijatelja. U našem komšiluku živi mnogo onih koji jedva čekaju i rade sve što je potrebno da Bosna i Hercegovina doživi svoj kraj. Nedavni teroristički napad na Ambasadu SAD u Sarajevu najljepši je poklon rušiteljima Bosne i Hercegovine, odnosno ovaj čin je napad na državu i pomaganje srpsko – hrvatskim separatističkim snagama da ostvare svoje ciljeve. Da dokažu svijetu da je u BiH  nemoguće živjeti i da je njihov zahtjev za odcjepljenem onih djelova koje su genocidom osvojili i uspostavili, sasvim opravdan i legitiman.

Godinama srpsko – hrvatski antibosanskohercegovački i antibošnjački političko – obavještajni i medijski sistemi plaše svijet da je Bosna i Hercegovina opasna država jer u njoj živi hiljade tzv. islamskih terorista koji su spremni i jedva čekaju da napadnu cijeli svijet. Uspješnim dokazivanjem da je BiH prepuna Bošnjaka, tzv. islamskih terorista, srpsko – hrvatski dušmani Bosne i Hercegovine koriste kako bi opravdali svoje separatističke aktivnosti. I ne samo to, spomenuti dušmani naše zemlje i našeg naroda svojom pričom o postojanju hiljada bošnjačkih islamskih terorista danas žele opravdati svoje zločine koje su počinili nad Bošnjacima  tokom agresije na Bosnu i Hercegovinu. Napadom na Ambasadu SAD u Sarajevu Mevlid Jašarević je doveo mnoge u dilemu. Iako niko nema dokaza da iza njega stoji neka antibosanskohercegovačka obavještajna služba, ono što je on uradio može uraditi samo velika neznalica ili dušman Bosne i Hercegovine i bošnjačkog naroda. Njegovo nedjelo odgovara jedino neprijateljima BiH a svima ostalima nanosi veliku štetu. Mevlid Jašarević svojom vanjštinom podsjeća na vjernika muslimana, što cijeli slučaj čini još složenijim. Jasno je da vjernik musliman nikada sebi ne može niti smije dopustiti činjenje sličnog djela. Čuvanje suvereniteta Bosne i Hercegovine treba biti primarna dužnost svakog Bošnjaka muslimana. Jer, bez Bosne i Hercegovine nema ni Bošnjaka ni islama na ovim prostorima.

Osim toga, prirodno je da svaki insan voli svoju domovinu i da ima osjećaj pripadnosti zemlji iz koje vodi porjeklo. Tako je kod svih ljudi osim kod pojedinaca koji nemaju nikakvih normi niti pravila. Islam je potvrdio taj osjećaj i tu ljubav i Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, nam je za to najbolji primjer. Kada je Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, napuštao Mekku, okrenuo se i rekao: ”Nema ljepše ni meni dražeg mjesta od tebe. Da me moj narod nije protjerao nikada te ne bih napustio.” (Tirmizi). Kada se sa ashabima vraćao iz pohoda na Tebuk, i kada su došli na domak Medine, rekao je: ”Ovo je Tabe (Lijepa) – misleći na Medinu – a ovo je Uhud, brdo kojeg volimo i koje nas voli.” (Muslim). Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, je molio Allaha, dželle še’nuhu, da mu omili Medinu, kao što mu je omilio Mekku, pa i više od toga.” (Buharija).

Jedinstvo naroda

Bosna i Hercegovina je specifična zemlja, a život u Bosni i Hercegovini je posebno složen. Svjedoci smo svih iskušenja kroz koje smo mi Bošnjaci prošli u bliskoj i daljoj historiji. Jedinstvo naroda je najvažniji aspekt našeg opstanka (Sjetimo se razdora među krajiškim Bošnjacima i međubošnjačkog rata tokom agresije na BiH, kada je srpski agresori uspio posijati sjeme razdora i izazvati dugogodišnji međubošnjački rat  na prostoru Velike Kladuše, Cazina i Bužima. Nažalost, i danas se osjećaju posljedice tog ratnog razdora jedinstva naroda u cazinskoj Krajini.). Cijeneći vrijeme i uslove u kojima živimo odgovorno tvrdimo da je vjersko jedinstvo najvažniji aspekt jedinstva Bošnjaka. Ovaj aspekt jedinstva naroda posebno je važan danas kada je naš narod razbijen na svim drugim društveno – političkim područjima.

Ovaj terorstički čin je, osim napada na našu domovinu, napad i na Islamsku zajednicu koja ulaže maksimum truda da održi muslimane Bošnjake na okupu i koja je u ovom općem političkom, ekonomskom i kulutrnom haosu u domovini, jedini svijetli primjer i sigurna oaza za svakog muslimana.

Upravo  zato, vjersko jedinstvo Bošnjaka danas je izloženo stalnom udaru. Kako god je srpski agresor uspio u ratu zavaditi Bošnjake u cazinskoj Krajini, tako danas neke snage pokušavaju nas Bošnjake zavaditi i razjediniti na vjerskoj osnovi. Nažalost, spomenuti dušmani su, u određenom smislu, uspjeli u svojim smutnjama. Svjedoci smo stvaranja vjerske anarhije među Bošnjacima. Uz pomoć tekfirske ideologije u vjerski aspekt našeg naroda unosi se stalni nemir i razbija se vjersko jedinstvo naroda. Tekfirska ideologija aktivno poziva na rušenje Islamske zajednice u BiH kao najvažnijeg stuba našeg vjerskog jedinstva.

Aktivnosti na tom planu su brojne, a najizraženije je otvaranje zasebnih mesdžida i pozivanje na razbijanje lokalnih džemata kao i atak na ulemu u BiH i proglašavanje istih nevjernicima.

Neoharidžijske, tekfirske skupine trebaju znati da je, pored akide i ahlaka, islamsko bratsvo i jedinstvo jedan od temelja zdravog društva i ovog ummeta.

Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, je to dobro znao zato je u Mekki, ali i kasnije u Medini, radio na tome i odgajao muslimane na principima islamskog bratstva gdje nije bilo razlike između Kurejšija i drugih, bogatih i siromašnih i sl. Oni su bili jedna pesnica, jedan i jedinstven saf.

U bosanskohercegovačkim prilikama muslimanska obaveza jačanja vjerskog jedinstva znači jačanje Islamske zajednice u BiH kao najvažnije institucije. Jasno je da u radu Islamske zajednice u BiH ima propusta, i ova reakcija nema za cilj takve propuste braniti, međutim islamsko jedinstvo čiji je ona stub na ovim prostorima je veći imperativ i potreba od potenciranja na ispravkama pojedinih pravnih, odnosno šerijatskih, pitanja. Zato pozivamo sve one koji su na bilo koji način dio smutljivog procesa razbijanja džemata i stvaranja vjerske anarhije među nama Bošnjacima da se dozovu pameti i da prestanu sa tim. Oni moraju biti svjesni svojih djela.

Važnost očuvanja jedinstvene riječi i jedinstvenog političkog i duhovnog autoriteta, te koliko je opasno i pogubno svako spletkarenje protiv zajednice, poticanje na neposluh protiv muslimanskih vođa, i stvaranje negativne atmosfere u društvu, najbolje ilustruje sljedeći hadis: ”Ako vam neko dođe i među vama pokuša ubaciti sjeme razdora i neposluha prema vladaru, kojem ste jednoglasno iskazali pokornost, ubijte ga, ma ko on bio”. (Muslim) A da odvajanje iz zajednice nije nikakvo pravovjersvo i dosljednost u vjeri, kako to neki ljudi zamišljaju, zahvaljući prije svega, pogrešnom tumačenju kojem ih uče njihovi šejhovi, nego naprotiv stranputica i slijeđenje paganskih običaja, u prilog tome govore riječi Poslanika, sallallahu ‘alejhi ve sellem: ”Ko se udalji od džemata (muslimanske zajednice) makar jedan pedalj i umre, njegova smrt je paganska.” (Ebu-Davud)

Čuvanje reda, sigurnosti i mira u društvu

Islam kao niti jedna druga religija poziva da se u državi čuva red, sloboda i mir i svim svojim građanima, muslimanima i nemuslimanima, garantira pravo na život, sigurnost, slobodu kretanja, privređivanja i školovanja, a strogo zabranjuje narušavanje reda, sijanje straha i bilo koji vid uznemiravanja i nasilja nad ljudima, svejedno radilo se o nasilju i sijanju smutnje od strane vladara tiranina nad podanicima, ili se radilo o pojedincima koji čine ta (ne)djela. U hadisu koji bilježi ima En-Nesai, Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, rekao je: ”Pravi musliman je onaj od čijeg jezika i ruku su sigurni drugi ljudi, a pravi mu’min je onaj od kojeg su ljudi sigurni u pogledu svojih života i imetaka.”

Islam nas uči da nije dovoljan samo osjećaj ljubav prema domovini, već svaki vjernik mora ponijeti odgovornost za njenu izgradnju, za što bolji i ljepši život svih njenih stanovnika. Mora je braniti od svih neprijatelja i učestvovati u svim plemenitim akcijama koje znače izgradnju države i uspostavu harmoničnih odnosa u životu njenih građana. Čuvena Medinska povelja, koju je Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve sellem, sačinio po dolasku u Medinu i osnivanju prve muslimanske države, a u cilju što bolje unutarnje organizacije i uređenja, te sprječavanja anarhije i bezakonja, sadržala je, između ostalog klauzule o zajedničkoj, muslimansko-jevrejskoj, odbrani Medine od vanjskog neprijatelja. Tako se u članu 37 (a) ove povelje kaže: ”Židovi će u ratu sudjelovati sa svojom imovinom, a muslimani sa svojom. Jedni druge će pomagati u borbi protiv onog tko nasrne na bilo koga od potpisnika ovog dokumenta. Među njima će vladati pošteni i prijateljski odnosi u kojem će dobro biti brana zlu.” U članu 44, se kaže: ”Među njima (potpisnicima Povelje) mora biti potpomaganje protiv onog ko napadne Jesrib, (tj. Medinu)”.

Otvoreni napad na islam i muslimane

I prije nesretnog terorističkog napada na Ambasadu SAD u Sarajevu pojedinci i grupe iz političkog, obavještajnog i medijskog okruženja u Bosni i Hercegovini i regiji otvoreno su napadali na islam i  muslimane u našoj zemlji. Nakon Mevlidovog napada na američku ambasadu u Sarajevu uslijedila je otvorena hajka na nas muslimane i naš islam. Na internetu i drugim medijima zabilježeni su brojni pozivi na silovanje muslimanki i ubijanje muslimana koje se pogrdno naziva vehabijama. Žalosno je što ovi zabrinjavajući pozivi na linč postaju sve masovniji i što niko ne poduzima ništa protiv autora navedenih poziva. Nedjelo Mevlida zaslužuje svaku osudu i on treba za to i odgovarati, ali ne želimo da se za slična nedjela ili eventualno teže prestupe koriste dupli aršini i drugačije postupa s počiniocima samo zato što nisu imali bradu ili nisu bili muslimani. Ponašanje bilo kojeg pojedinca ne može biti opravdanje za proganjanje drugih ljudi koji nemaju nikakve veze sa njihovim djelima. Pozivamo na poštivanje prava muslimana i na prestanak vođenja medijskih antiislamskih kampanja.

Na kraju, još jednom naglašavamo da su neoharidžije, tekfirovci, među kojima se nalaze pojedinci koji vjerovatno rade za sitne pare za raznorazne tajne službe, koje se bore protiv islama i muslimana i protiv naše države Bosne i Hercegovine, ljudi koji pozivaju džahilijetskom (neznabožačkom) davom, a njihovo djelovanje je antiislamsko.

Potpisnici: Uredništvo magazina Saff, redakcija islamskog portala www.minber.ba

 

Share This Article