Putovanje koje briše sve grijehe

Musaid

Piše: Mr. Osman Smajlović

U svetom hidžretskom mjesecu zul-hidžetu svaki punoljetan i pametan musliman, koji ima materijalnu i tjelesnu mogućnost, obavezan je da izvrši šerijatsku naredbu – hadž: “Hodočastiti Hram dužan je, Allaha radi, svaki onaj koji je u mogućnosti” (Alu Imran, 97).

Hadž je jedan od pet islamskih ruknova i temelja na kojima se gradi vjera islam. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: “Islam se temelji na pet principa: svjedočenju da nema drugog istinskog boga osim Allaha i da je Muhammed Njegov poslanik, obavljanju namaza, udjeljivanju zekata, postu ramazana i obavljanju hadža.” (Muttefekun alejhi) Uzvišeni Allah naredio je Ibrahimu, alejhis-selam, da ljudima obznani ovu uzvišenu i časnu obavezu, a potom je opisao njihovo stanje u toku obavljanja hadža:  “… i oglasi ljudima hadž!” – dolazit će ti pješke i na devama iznurenim; dolazit će iz mjesta dalekih” (El-Hadždž, 27).

Brisanje grijeha

Svi smo mi grešnici. Griješili smo prema svom Gospodaru, Njegovom Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, svojoj braći muslimanima i samima sebi. I svaki iskren musliman želi da mu se oproste njegovi grijesi. Dragi moj brate i cijenjena sestro u vjeri, koji ste odlučili da obavite hadž, znajte da je vam je to prilika za brisanje mnogih grijeha. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: “Ko obavi hadž, i intimno se ne približi ženi, i ne govori nepristojne i ružne riječi, i ne bude kršio (Allahove) propise, vratit će se čist (od grijeha) kao na dan kada ga je majka rodila.” (Muttefekun alejhi) Plemeniti ashab Amr b. As dolazi Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, kako bi mu dao prisegu. Pruža mu svoju ruku potom je povlači prema sebi. Poslanik ga pita: “Šta je s tobom, o Amre!”, on mu odgovori: “Hoću da postavim uslov.” Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, upita ga: “Koji uslov hoćeš da postaviš?”, a Amr mu reče: “Hoću da mi bude oprošteno.” Na to mu Poslanik odgovori: “Zar ne znaš, o Amre, da islam briše ono što je bilo prije njega i da hidžra briše ono što je bilo prije nje i da hadž briše ono što je bilo prije njega.” (Muslim, 121–192)

Ulazak u Džennet

Svakako da je najveća želja svakog muslimana da uđe u Džennet i da bude sačuvan od džehennemske vatre. Želja mu je da bude pozvan da uđe u prostranstva Dženneta i da mu se kaže: “Uđite u njih sigurni, straha oslobođeni!” (El-Hidžr, 45–46). Obavljanje hadža, uz Allahovu dozvolu, jedan je od povoda za ulazak u Džennet. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: “Umra do umre je iskup za ono što je između njih dvije, a za primljen hadž (hadždž mebrur) nema druge nagrade osim Dženneta.” (Muttefekun alejhi)

Najbolje djelo

Često se zapitamo o najboljem djelu u islamu s ciljem da ga činimo i na taj način dobijemo zadovoljstvo našeg Gospodara. Obavljeni hadž jedno je od najboljih djela u vjeri islamu. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, bio je upitan: “Koje je najbolje djelo?”, pa je odgovorio: “Vjerovanje u Allaha i u Njegovog Poslanika.” Ashabi upitaše: “A koje je djelo najbolje poslije toga?”, a on odgovori: “Borba na Allahovom putu.” “A koje je djelo najbolje poslije toga?”, a on odgovori: “Primljeni hadž (hadždž mebrur).” (Muttefekun alejhi)

Džihad za žene

Džihad za muškarce u šerijatskoj formi je poznat. A koji je džihad za žene muslimanke? Možda je ista radoznalost, koja se nalazi u nama, ponukala našu majku Aišu i majku svih pravovjernih, neka je Allah zadovoljan njome, pa je upitala Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: “O Allahov Poslaniče, vidimo da je džihad najbolje djelo, pa zašto da se ne borimo?”, a on joj odgovori: “Najbolji džihad za vas je primljeni hadž (hadž mebrur).” (Buhari, 1520) Poslije Poslanikovog odgovora Aiša, neka je Allah zadovoljan njome, konstatuje da neće izostavljati hadž nakon što je ovo čula od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. (Buhari, 1861)

Otklanja siromaštvo

Ponekad osjetimo strah od siromaštva iako znamo da Allah opskrbljuje i znamo da je opskrba određena kao naša životna dob i da niko neće umrijeti dok u potpunosti ne uzme svoju opskrbu. I možda ovaj strah dolazi najviše do izražaja prilikom donošenja odluke za obavljanje hadža i u toku samog njegovog obavljanja, jer trošimo veliku svotu novaca, a ne vidimo “opipljive” i bliske rezultate, s tim da nema povoda za spomenuti strah uopšte, jer Allah neće iznevjeriti Svoje iskrene robove, a naročito u vrijeme obavljanja hadža jer je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Obavljajte hadž i umru, jedno iza drugoga, jer zaista oni otklanjaju siromaštvo i brišu grijehe kao što mijeh uklanja prljavštinu od zlata i srebra.” (Nesai, Tirmizi, hadis sahih, Albani, Sahihul-džamia, 2899) Komentator Tirmizi rekao je: “Moguće je da otklanja ‘spoljno’ siromaštvo sa bogatstvom i ‘unutrašnje’ sa bogatstvom duše.” (Tuhfetul-ahvezi)

Gosti Milostivog

Kada bi nas u goste pozvala neka važna ličnost, zasigurno bismo osjetili zadovoljstvo, bezbjednost i bila bi nam to velika čast. Strahu i nepovjerenju ne bi bilo mjesta u našem “gostovanju”. Da li znamo čije su gosti hadžije i čija su oni “delegacija”? Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: “Hadžije i oni koji su došli na umru su Allahova delegacija i izaslanstvo, pozvao ih je pa su Mu se odazvali, zamolili su Ga, pa im je udovoljio.” (Bezzar, hadis hasen, Albani, Sahihul-džamia, 3173)

Velika nagrada

Plemeniti ashab Ibn Omer, Allah bio njime zadovoljan, prenosi da su dva čovjeka došla Allahovom Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, i pitali ga za vrijednost izlaska iz kuće i odlaska u Meku, o vrijednosti dva rekata poslije tavafa, o vrijednosti tavafa, o stajanju na Aferatu, o bacanju kamenčića, o tavafu ifade i o kurbanu, pa je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, odgovorio: “Kada izađeš iz svoje kuće ciljajući Meku – Sveti hram, neće tvoja deva spustiti ili dignuti stopalo a da ti Allah neće upisati dobro djelo i izbrisati loše. Tvoja dva rekata poslije tavafa su kao oslobađanje roba od sinova Ismailovih, a tvoj sa’j između Safe i Merve je kao oslobađanje sedamdeset robova, a tvoje stajanje na Arefatu, pa zaista se Allah spušta na dunjalučko nebo i ponosi se vama pred melekima govoreći: ‘Moji robovi su Mi došli rasčupani iz mjesta dalekih nadajući se Mojoj milosti. Kada bi njihovi grijesi bili kao broj pješčanih zrna, ili kao broj kapljica kiše, ili kao morska pjena, zaista bih im oprostio. Idite, robovi Moji, vama je oprošteno i onima za koje se zauzmete.’ A kod tvog bacanje kamenčića, za svaki kamenčić koji si bacio oprostit će ti se veliki grijeh od onih grijeha koji uništavaju, a tvoj kurban, pa on je čuvan za tebe kod tvoga Gospodara, a tvoje brijanje glave, pa tebi pripada za svaku dlaku koju si obrijao dobro i obrisat će ti se ružno djelo, a tvoj tavaf oko Kabe poslije toga, pa ti ćeš tavafiti a nećeš imati grijeha, doći će ti melek i stavit će tvoju ruku između tvojih pleća i reći će ti: ‘Radi u onome što je pred tobom, a oprošteno ti je prošlo.’” (Bezzar i Taberani, hadis hasen li gajrihi, Albani, Sahihu tergib ve terhib, 1112)

Smrt hadžije

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, obavijestio nas je o počastima hadžije ukoliko se desi da preseli na svome plemenitom putu. Obratio se svojim drugovima po pitanju čovjeka kojeg je pregazila njegova deva i koji je umro: “Okupajte ga vodom i sidrom, stavite ga u ćefine od dva dijela i ne zamotavajte mu glavu, i nemojte ga ‘balzamirati’. On će biti proživljen a učit će telbiju.” (Muttefekun alejhi)

Namaz

Većinu svoga vremena hadžija će provesti u svetim gradovima Meki i Medini u kojima se obavljaju određeni ibadeti hadža. Uzvišeni Allah kaže: “Prvi hram sagrađen za ljude jeste onaj u Meki, blagoslovljen je on i putokaz svjetovima. U njemu su znamenja očevidna – mjesto na kojem je stajao Ibrahim. I onaj ko uđe u njega treba da bude bezbjedan.” (Alu Imran, 96–97) Tavaf, sa’j, boravak na Mini, Arefatu i Muzdelifi, bacanje kamenčića, Revda u Poslanikovom, sallallahu alejhi ve sellem, mesdžidu su obredi ili blagoslovljena mjesta za koja su vezani obredi koji se ne obavljaju osim u Meki i Medini. Za svaki spomenuti ibadet obećana je nagrada. Jedan od najvrednijih ibadeta koji je vezan za Meku i Medinu jeste namaz, koji je u njima vredniji od namaza u drugim mjestima. Namaz u Meki je vredniji za sto hiljada puta, a u Medini hiljadu puta, od namaza u drugim mjestima, kako nas je o tome obavijestio Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem. (Buhari, 1190; Muslim, 1394–503)

El-Asr, br. 126.

 

Share This Article
Leave a comment