- Od Enesa, radijallahu anhu, prenosi se da bi Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, ponekad i po tri puta ponavljao neku riječ ili govor sve dok ga drugi ne bi shvatili, a kada bi došao u neku skupinu i ljudima nazvao selam, ponovio bi ga tri puta. Buhari.
Dokumentacija hadisa
Bilježi ga Buhari, Fethul-Bari, 1/188.
Propisi, poruke i pouke
– Pohvalno je po tri puta ponoviti govor ili isto toliko puta nazvati selam ukoliko postoji bojazan da te riječi ljudi nisu dobro čuli ili ih nisu dobro razumjeli.
– Dovoljno je tri puta ponoviti govor ili selam kako bi se ostvario željeni cilj.
– U hadisu su pojašnjene metode i načini na koje se ljudima treba obraćati.
- Od Aiše, radijallahu anha, prenosi se da je rekla: “Poslanikov, sallallahu alejhi ve sellem, govor bio je jasan i razgovijetan. Razumio bi ga svako onaj ko bi ga čuo.” Ebu Davud.
Dokumentacija hadisa
Ovaj hadis je hasen – dobar. Zabilježili su Ebu Davud, 4839, i Tirmizi, 3639, od Usame b. Zejda, on od Zuhrija, koji ga prenosi od Urve, radijallahu anhu, a on od Aiše.
Kažem[1]: Lanac prenosilaca ovog hadisa je dobar i svi njegovi prenosioci su pouzdani, osim Usame b. Zejda el-Lejsija, koji je saduk – prihvatljiv.
Propisi, pouke i poruke
– Obavezno je govoriti jasno i razumljivo, te se kloniti nerazgovijetnog i zamršenog govora. Isto tako, obavezno je po potrebi pojasniti svrhu i cilj govora, te se ne ustručavati reći i objasniti istinu.
– Govornik slušaocima treba dobro objasniti ono što govori, jer ukoliko im neki dijelovi njegovog govora budu nerazumljivi i nejasni, lahko se može desiti da oni iz njega shvate nešto sasvim suprotno i oprečno od onoga što je želio da kaže.
– Neophodno je da se govornik potrudi, koliko je god to više moguće, da njegov glas dopre do slušaoca, jer će samo tako njegovo prisustvo i govor na dotičnom mjestu dati korisne rezultate.
– Čovjek koji ljude poziva u Allahovu vjeru treba dati sve od sebe da njegov govor i riječi dopru do svih onih koji vole i žele da ga čuju.
– Islamski misionar – daija, prilikom dostavljanja Allahove vjere mora biti milostiv i pažljiv prema ljudima, te o njima brinuti više nego što se brine za sebe.
_____________
Iz knjige “Radost pogleda” komentar djela “Rijadus-salihin”
Autor: Selim b. ‘Id el-Hilali
Preveo: Amir Durmić
Redaktura: Abdulvaris Ribo
Šerijatska recenzija: dr. Safet Kuduzović
[1] Ovaj izraz autor knjige upotrebljava kada želi iznijeti svoje mišljenje o stepenu vjerodostojnosti hadisa ili dodati neku drugu opasku. (op. prev.)