Posljednja istraživanja javnog mnijenja u Africi pokazala su sve veće slabljenje imidža Francuske na tom kontinentu, dok istodobno jača imidž Turske u tom dijelu svijeta, javlja Anadolu Agency (AA).
Vijeće francuskih investitora u Africi (CIAN) provelo je treću anketu “Africaleads 2021“ kojom se utvrđuje stav afričkih zemalja o imidžu stranih država koje djeluju u Africi.
Anketu je provela kompanija IMMAR iz Pariza, a CIAN je rezultate objavio na virtuelnom Afričkom forumu.
Istraživanje je bazirano na izjavama eminentnih ispitanika iz 12 afričkih država, a rezultati su pokazali da imidž Francuske u Africi slabi svake godine. Francuska je po tom istraživanju 2019. godine na listi zemalja sa najboljim imidžom u Africi bila na petom mjestu sa 21 posto anketnih bodova, a prošle godine je pala na šesto mjesto sa 20 posto, da bi ove godine pala na sedmo mjesto sa 17 posto.
– Pozitivni imidž Turske udvostručen –
Turska je zemlja koja je napravila najveći skok na listi zemalja sa najboljim imidžom u Africi. Turska se sada nalazi na osmom mjestu, odmah iza Francuske, a to je ostvarila zahvaljujući rastu sa osam na 15 posto anketnih bodova.
Stopostotno povečanje broja ispitanika koji smatraju da Turska ima najbolji imidž u Africi ponajviše se može vezati za sve veće turske investicije i nove avionske linije koje Turkish Airlines uvodi u Africi.
– SAD i dalje na čelu liste, uprkos rasnim problemima na koje ukazuje pokret Black Lives Matter –
SAD je u odnosu na prethodnu godinu izgubio pet posto anketnih bodova, ali se i sa 43 posto zadržao na prvom mjestu na listi zemlja sa najboljim imidžom u Africi.
Analitičari smatraju da SAD održava svoj imidž u Africi zahvaljujući snažnoj politici “soft power“ i uprkos činjenici da se antirasistički protesti nakon ubistva Georgea Floyda i osnivanja pokreta Black Lives Matter direktno odražavaju na negativne naslove i SADžu.
Iza SAD-a je Njemačka sa 37 posto, a potom slijede Kanada sa 34, Velika Britanija sa 28, Kina sa 22 i Japan sa 19 posto anketnih bodova.
– Turska je po anketi ušla i među šest najkorisnijih partnera u Africi –
Rezultati ankete pokazali su da Kina slovi za najboljeg i najkorisnijeg partnera zemljama u Africi, a slijede SAD, Kanada, Njemačka i Japan.
Turska se na toj listi popela na visoko šesto mjesto, a slijede Velika Britanija, UAE i Francuska koja je i na toj listi doživjela nazadovanje.
– Južnoafrička Republika ima najbolji imidž među afričkim zemljama –
Istraživanjem je pravljena lista i zemalja sa najboljim imidžom unutar afričkog kontinenta, a na vrhu te liste se našla Južnoafrička Republika. Slijede je Maroko, Gana i Ruanda.
Anketom je također otkriveno da Toyota zauzima vrh liste najpouzdanijih brendova u Africi, a slijede je Coca Cola, Apple i Samsung.
U anketi je učestvovalo 2.426 ispitanika iz 12 država Afrike, a riječ je o analitičarima, predstavnicima privatnih sektora, civilnog društva, medija, vjerskih zajednica i drugih oblasti života.
Anketa je provedena posredstvom po 200 održanih direktnih sastanaka sa ispitanicima iz Alžira, Tunisa, Egipta, Etiopije, Kenije, Nigerije, DR Konga, Kameruna, Burkina Faso, Obale Slonovače, Senegala i Maroka.
(AA)