Piše: mr. Vedad Mustedanagić
Nosioci mišljenja islamskog diskursa nailaze na optužbe da je islam najmlađa religija i samim tim da nije relevantan. Još je tu prepreka nad kojima promoviranje islamskog koncepta života doživljava, a koji su vezani za ovu tematiku, kao npr. prepisivanje Kur’ana iz prethodnih knjiga. Ova pitanja se otvaraju jer sve tri ‘nebeske’ religije prihvataju Ibrahima (Abrahama) kao poslanika koji je promovisao čisti monoteizam, jer je islam druga najrasprostranjenija religija i ima svog poslanika – Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, i svoju knjigu – Kur’an.
Odgovor na pitanje da li je islam najmađa religija jeste da je islama, koji je uokviren u konceptu Šerijata koji se sastoji od Kur’ana i sunneta Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, najmlađa forma prihvatljive verzije vjerovanja u Uzvišenog Allaha. Naziv islama je naziv za najmlađu formu koja je jedina prihvatljiva kod Uzvišenog Allaha. Islam ili muslimani nisu bili nazivi za prethodne forme vjerovanje i zakona koje je odredio Allah, dž.š.
Islam se, kao i njegovi prethodni nazivi, sastoji od vjerovanja u Uzvišenog Allaha – Tevhida i primjenjivanja zakona koje je On poslao preko svojih poslanika – Šerijata. Tevhid je bio isti za sve poslanike. Vjerovanje da je Allah jedini dostojan obožavanja, da je Gospodar svega i da ima najljepša imena i svojstva bio je poziv svih poslanika. Dok se zakon i koncept praktičnog obožavanja Uzvišenog Allaha mjenjao. Svaki Božiji izaslanik koji je imao status resula – vjerovjesnika došao je sa novom risalom – poslanicom tj. sa novim zakonom (Šerijatom), dok pseudonim nebijj – poslanik označavao je osobu koja je slijedila prethodni obrazac zakona tj. propagirala je zakon njemu prethodnog vjerovjesnika.
Kaže Uzvišeni: “A tebi objavljujemo Knjigu, s Istinom, da potvrdi knjige prije objavljene i da nad njima bdi. I ti im sudi prema onome što Allah objavljuje i ne povodi se za prohtjevima njihovim, i ne odstupaj od Istine koja ti dolazi; svima vama smo zakon i pravac propisali. A da je Allah htio, On bi vas sljedbenicima jedne vjere učinio, ali, On hoće da vas iskuša u onome što vam propisuje, zato se natječite ko će više dobra učiniti; Allahu ćete se svi vratiti, pa će vas On o onome u čemu ste se razilazili obavijestiti.“ (el-Maide, 48.)
Kaže Uzvišeni: “Islam je jedina vjera koja je kod Allaha prihvaćena“ (Alu Imran, 19.) Ko prihvati islam za svoju jedinu vjeru i umre na tome, njegovo spasenje je na budućem svijetu sigurno. Samo je pitanje kako će se provesti u kaburu, kako će se provesti na Sudnjem dana i kada će ući u Džennet tj. da li će prije toga odslužiti kaznu za grijehe koje mu Allah nije oprostio. Prenosi Ebu Seid el-Hudrij, radijallahu nahu, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Stanovnici Dženneta će, Allahovom milošću, ući u Džennet, a stanovnici Vatre ući će u Vatru. Zatim će Uzvišeni kazati: ‘Pogledak i iz Vatre izvedite svakog onoga ko u srcu ima koliko zrno gorušice vjerovanja.’ Pa će iz Vatre izvesti potpuno pocrnjela i izgorjela tijela. Bit će bačeni u Rijeku života ili kiše, te će tu ponovo proklijati, kao što sjeme buja iz nanosa bujice. Zar niste vidjeli kako ono izniče, žuto u pognuto?!“ (Muslim, 184.)
Isa, alejhi selam, prethodio je našem Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, po poslanstvu. Potvrdio je prethodno objavljenu knjigu – Tevrat koji je poslan Musau, alejhis-selam. Kaže Uzvišeni: “Poslije njih smo Isaa, sina Merjemina, poslali, koji je priznavao Tevrat prije njega objavljen, a njemu smo dali Indžil, u kome je bila uputa i svjetlo, i da potvrdi Tevrat, prije njega objavljen, u kome je, također, bila uputa i pouka bogobojaznima.“ (el-Maide, 46.)
U drugom ajetu također se spominje da je Indžil poslan Isau, alejhis-selam, ali i da je njegove sljdbenike učinio blagim i samilosnim.
Kaže Uzvišeni: “Zatim smo, njihovim tragovima, jednog za drugim poslanike Naše slali, dok nismo Isaa, sina Merjemina, poslali. Njemu smo Indžil dali, i učinili da u srcima sljedbenika njegovih blagost i samilost budu.“ (el-Hadid, 27.)
U tom momentu oni koji su bili slijedili Isa, alejhis-selam, i umrili na tome bili su slijedbenici Istine (prihvaljiv koncept vjerovanja u Allaha) i čeka ih, kad-tad, Džennet. Dolaskom posljednjeg Božijeg poslanika – Muhammeda, sallallahu aljehi ve sellem, ti sljedbenici ako žele da budu na ispravnom Putu u obavezi su da vjeruju da je Isa, alejhis-selam, jedan od poslanika kojeg je Allah slao i da slijede Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, i Šerijat s kojim je on došao.
Musa, alejhis-selam, poslan je narodu Benu Israil, odnosno židovima. Svako onaj ko je prihvatio njega za poslanika i umro na tome, umro je na Istini i čeka ga, kad-tad, Džennet. Kaže Uzvišeni: “I Musaa smo poslali sa znakovima Našim i dokazom jasnim, faraonu i glavešinama njegovim, ali su oni slijedili faraonovu praksu, a faraonova praksa bila je zabluda.“ (Hud, 96-97.) Ono što smo rekli za Isa, alejhis-selam, vrijedi i za tadašnje sljedbenike Musa, alejhis-selam.
Prenosi Ebu Hurejre, radijallahu anhu, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Tako mi Onoga u čijoj je ruci duša Muhammedova, ko bude čuo za mene, od pripadnika ovoga ummeta, židova ili kršćana, i umre, a ne povjeruje u ono sa čime sam poslan, bit će stanovnik Vatre.“ (Muslim, 153.)