Priredio: mr. Elvedin Pezić
- Vjerodostojni hadisi potvrđuju propisanost i pohvalnost akike, tj. klanja kurbana povodom rođenja djeteta.
- Vjerodostojni hadisi potvrđuju da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, zaklao kurban za svoje unuke Hasana i Husejna, za svakog od njih dvojice po dvije ovce.
- Jedan od razloga klanja akike jeste zahvalnost Allahu na blagodati potomstva.
- Većina islamskih učenjaka zastupala je stav da je akika pohvalna, a bilo je i onih koji su smatrali da je akika obaveza onome ko je imućan.
- Većina učenjaka smatra da su uvjeti koji se postavljaju za ispravnost životinje koja se kolje za Kurbanski bajram identični uvjetima za akiku: da se za kurban kolje životinja koja se ubraja u stoku (ovca, krava), da je životinja zdrava i bez fizičkih nedostataka, i da je dostigla starosnu dob preciziranu sunnetom Allahovog Poslanika.
- Zaklati akiku za novorođenče vrednije je nego da se protuvrijednost akike udijeli kao sadaka.
- Jedna od razlika između kurbana i akike jeste da je u kurbanu dozvoljeno da u klanju krave i deve učestvuje sedam osoba, za razliku od akike, kada neki učenjaci to nisu dopuštali, već su smatrali da se jedna životinja kolje za jedno novorođenče.
- Na osnovu vjerodostojnih hadisa, većina učenjaka smatra da se za muško novorođenče kolju dvije ovce, a za žensko jedna.
- Osoba koja bi zaklala samo jednu ovcu na ime akike za muško dijete, na taj bi način ispunila sunnet akike.
- Podjela mesa akike nije precizirana sunnetom Poslanika, tako da osoba koja kolje akiku može da podijeli sirovo meso, kao što se to čini prilikom podjele kurbanskog mesa, a može da ga ispeče i potom podijeli, ili da pozove komšije, rodbinu i prijatelje na zajedničko objedovanje.
- Kao što se kurban može dati nemuslimanima, isti propis važi i za akiku.
- Ako bi se akika klala na dan Kurbanskog bajrama, prema mišljenju većine učenjaka, jedna životinja nije dovoljna da bude i kurban i akika za novorođenče.
- Otac novorođenčeta je taj koji treba da snosi troškove akike, ali ako bi neko od rodbine ili poznanika želio da snese troškove akike, u tome nema ništa sporno.
- Sunnet je da se akika zakolje sedmog dana po rođenju djeteta, a ako se ne bi zaklala tada, može u bilo kojem drugom vremenu.
- Sedmi dan po rođenju djeteta jeste dan u narednoj sedmici prije dana u kojem se dijete rodilo. Naprimjer, ako je novorođenče rođeno u petak, akika se kolje u naredni četvrtak.
- Dozvoljeno je da se akika zakolje danju i noću, onda kada je to najlakše onome ko kolje akiku.
- Većina učenjaka smatra da se sedmog dana prvo kolje akika, a potom brije glava novorođenčetu.
- Dio učenjaka smatrao je da čovjek može sam za sebe da zakolje akiku ako to nisu učinili njegovi roditelji.
- Prema stavu većine učenjaka, prilikom klanja akike obaveza je izgovoriti bismillu, kao što se to čini kada se kolje bilo koja druga životinja.
- Prilikom klanja životinje dovoljno je u srcu imati namjeru da je to akika za novorođenče, a ako bi to čovjek izgovorio, ne bi pogriješio.
- Ako roditelji nisu u mogućnosti da akiku zakolju u mjestu gdje žive, nema smetnje da se akika zakolje u nekom drugom mjestu, gradu, državi.