Priredio: Nermin Avdić
- Potrebno je da čovjek potvrdi neku vijest za kojom su ljudi prijeko potrebni sa bilo kojim načinom potvrđivanja a to potvrđivanje ukazuje na njegovu iskrenost.
- Svaka osoba se formira u utrobi svoje majke na način kako nam je to pojasnio Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem.
- Da bude kapljica sperme (nutfa) 40 dana.
Ukoliko bi neko upitao: Da li je dozvoljeno tu nutfu pobaciti ili ne?
Odgovor bi bio, kako kaže šejh Ibn Usejmin, rahimehullah: da neki učenjaci smatraju da je dozvoljeno jer se osoba nije još formirala nego je to krv.
Dok drugi učenjaci smatraju da nije dozvoljeno, i to je ono što je bliže ispravnijem, tj. da je propis haram (zabranjeno), ali nije na tom stepenu zabranjenosti kao nakon četiri mjeseca.
Međutim, ukoliko bi se žena razboljela i pobojala se za svoje zdravlje onda bi joj bilo dozvoljeno da pobaci plod jer je nužda, a Allah najbolje zna.
- Allahova mudrost u postepenom stvaranju i prelasku ploda od kapljice do zakvačka.
- Ukazivanje na važnost krvi u tijelu čovjeka, tj. osnova čovjeka nakon što bude kapljica je zakvačak a on je krv, stoga ukoliko bi se uzela krv iz čovjeka umro bi.
- Udahnuće duše biva kada se napuni četiri mjeseca.
Na osnovu toga se zaključuje:
a) ukoliko se pobaci plod nakon udahnuća duše: ogasulit će se, umotati u ćefine i klanjat će se dženaza tj. ima propise odrasle osobe u tom pogledu.
b) nakon udahnuća duše zabranjen je pobačaj u svakom pogledu jer će biti direktan uzrok smrti ploda, a nije dozvoljeno da se ubije jer je već ljudsko biće.
7. Meleki su Allahovi robovi koji imaju naređenja i zabrane.
8. Spomenute četiri stvari su određene čovjeku, međutim, to ne znači da ne treba da čini uzroke za sticanje nafake.
9. Meleki pišu, ali ne znamo kojim slovima i jezikom, a ako bi to neko pitao smatralo bi se novotarijom (bid’a).
10. Čovjek ne zna šta mu je određeno, stoga mu je naređeno da radi sve što će mu koristiti a da se kloni onoga što mu šteti i tako upravo i postupa musliman.
11. Završetak svakog čovjeka je samo jedno od dvoje: sretan ili nesretan, kao što kaže Uzvišeni: „…a među njima bit će nesretnih i sretnih.“ (Hud, 105)
Molimo Allaha Uzvišenog da budemo od onih koji su sretni.
- Ocjena hadisa
Hadis je sahih (vjerodostojan), a bilježe ga Buharija, Muslim, Ahmed, Ebu Davud, Tirmizija, Ibn Madže i drugi.