Koliko god da je vjerovanje kod jednog muslimana temeljito i nepokolebljivo, on uvijek nastoji pronaći nešto što će mu vjerovanje još više učvrstiti. Jedan od petorice najodabranijih poslanika, Allahov miljenik i Njegov prisni prijatelj, Ibrahim, a.s., tražio je od Uzvišenog Allaha da mu pokaže kako oživljava mrtve: ”A kada Ibrahim reče: ‘Gospodaru moj, pokaži mi kako mrtve oživljuješ!’ – On reče: ‘Zar ne vjeruješ?’ – ‘Vjerujem’ – odgovori on – ‘ali bih da mi se srce smiri…'” (El-Bekare, 260). Dakle, smiraj srca i učvršćenje vjere kod Allahovog roba, osnovni su razlozi zbog kojih on kroz čitav svoj život nanovo želi otkriti, pa čak, ukoliko je to moguće, i svojim čulima dokučiti dokaze i pokazatelje neizmjerne Allahove moći, istinitosti vjere islama i vjerodostojnosti Poslanikove, s.a.v.s., poslanice. Svoje traganje za onim što će mu učvrstiti i osnažiti iman, vjernik naročito treba intenzivirati u vremenima smutnji i nereda, kada će i veliki vjernici biti dovedeni u situaciju da će im iman, zbog siline i težine tih iskušenja, donekle biti poljuljan. Rekao je Poslanik, s.a.v.s.: ”Požurite s činjenjem dobrih djela, jer će se pojaviti smutnje i neredi poput tmina u mrkloj noći; čovjek će osvanuti kao vjernik, a omrknuti kao nevjernik, ili će omrknuti kao vjernik, a osvanuti kao nevjernik, prodavat će svoju vjeru za neznatne dunjalučke koristi.” (Muslim, br. 118, od Ebu Hurejre, r.a.) Ljudi koji su živjeli u vremenu Božijih poslanika imali su priliku svojim očima vidjeti i ostalim čulima svjedočiti čudesne događaje koji su se Allahovom voljom dešavali Njegovim poslanicima, a koji su poznati kao mudžize. Ti čudesni i natprirodni događaji, iskrenim vjernicima samo su povećavali vjerovanje i uputu, a nevjernicima i oholnicima nevjerovanje i zabludu. Klasični primjer je svakako primjer Musaa, a.s., i faraona, uglavnom vrlo dobro poznat događaj razdvajanja mora, čudesnog spasenja Musaovog, a.s., naroda, te propast i ružan kraj drskog oholnika koji je sebe smatrao utjelovljenjem Boga. Smrću posljednjeg Allahovog Poslanika, s.a.v.s., zauvijek je zatvoreno poglavlje osjetilnih mudžiza, međutim to nikako ne znači da muslimani u Poslanikovom, s.a.v.s., sunnetu i danas ne mogu pronaći ono što će im nedvojbeno potvrditi istinitost njegovog poslanstva, a samim time i učvrstiti njihovo vjerovanje. Između ostalog, radi se i o događajima koje je Poslanik, s.a.v.s., nagovijestio da će se desiti u tada relativno dalekoj budućnosti, kojoj mi danas svjedočimo. Ovi nagoviješteni događaji i dešavanja poznatiji su pod nazivom predznaci Sudnjeg dana. Govoreći o mnogo čemu što će se desiti u budućnosti, a što je uglavnom u njegovom vremenu bilo gotovo nezamislivo, Poslanik, s.a.v.s., je od strane iskrenih vjernika nedvojbeno priznat kao Allahov odabranik i poslanik, koji te informacije nije mogao saznati ni na koji drugi način osim posredstvom Božanske objave, dok je od strane licemjera i nevjernika potvoren da je sihirbaz i prorok, kako ga i dan-danas zove veliki dio nemuslimana. Od velikog broja događaja koje je Poslanik, s.a.v.s., najavio da će se desiti, samo u ovom mjesecu bili smo svjedoci dva takva događaja.
Nebu pod oblake
Za razliku od svojih bliskih susjeda, Bizantinaca i Perzijanaca, predislamski stanovnici Arapskog poluotoka nisu imali gotovo ništa što bi se moglo ubrojiti u civilizacijska dostignuća i tekovine. Recimo, njihove arhitektonske i graditeljske sposobnosti bile su ravne nuli. Kaba je vjerovatno bila jedna od najviših građevina koje su izgradili, a koja je tada postojala na poluotoku, ne ubrajajući tu grandiozne ostatke antičkih kraljevstava u Jemenu i okolici. Sve ove činjenice itekako je bitno poznavati kako bi se prepoznalo istinsko čudo u riječima Allahovog Poslanika, s.a.v.s., koji je u još u tom vremenu i u takvom okruženju, obavještavajući meleka Džibrila o predznacima Sudnjeg dana (a samim tim i ashabe), između ostalog rekao: ”…i kad vidiš gole i bose goniče ovaca kako se natječu u izgradnji visokih građevina…” (Muslim. br. 10, a vrlo slično i Buhari, br. 50, obojica od Ebu Hurejre, r.a.)
Potresi
Od Ebu Hurejre, r.a., prenosi se da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: ”Neće nastupiti Sudnji dan dok ne učestaju potresi…” (Buhari, br. 7121) Pored ovoga, u još nekoliko vjerodostojnih hadisa, Poslanik, s.a.v.s., je kao mali predznak Sudnjeg dana nagovijestio mnoštvo i učestalost potresa. Možda upravo ovih decenija imamo priliku svjedočiti ostvarenju tog Poslanikovog, s.a.v.s., obećanja. Kažemo ”možda” jer samo Uzvišeni Allah zna pojedinosti tih dešavanja, i nije isključena mogućnost da će potresi u budućnosti biti mnogo učestaliji i razorniji od onih koji se dešavaju zadnjih godina. Međutim, i oni potresi koji u zadnje vrijeme sve češće pogađaju svijet, i više su i nego strašni i razorni. Pored ne tako davnih potresa u Kini, Japanu, Iranu, Italiji, Indiji…, posljednji u nizu je svakako katastrofalni potres na Haitiju u kojem je po posljednjim informacijama poginulo više od stotinu hiljada ljudi, i koji je iza sebe ostavio smrt, pustoš, nasilje i kriminal. Obistinjenjem ovih, ali i ostalih mnogobrojnih čuda koja se dešavaju u našem vremenu, a koja je Poslanik, s.a.v.s., nagovijestio, vjerniku se bez sumnje povećava iman. Pored toga, mnogi ljudi su jednostavno slijepi kod očiju i gluhi kod ušiju, pa niti šta vide niti šta čuju. Bez obzira što je poslanstvo Muhammeda, s.a.v.s., tako jasno, i mnogim osjetilnim dokazima potvrđeno, oni ustrajavaju u svojoj zabludi, te ga još uvijek odbijaju priznati za posljednjeg Allahovog poslanika. Mi se svakako trebamo potruditi da im na najljepši način dostavimo i prikažemo te dokaze i Istinu, a prihvaćanje ili odbijanje iste, nije u našoj moći niti u našim rukama. Allah je Taj koji na Pravi put upućuje koga hoće, a u zabludi ostavlja koga hoće: ”Ti, doista, ne možeš uputiti na Pravi put onoga koga ti želiš da uputiš – Allah ukazuje na Pravi put onome kome On hoće, i On dobro zna one koji će Pravim putem poći” (El-Kasas, 56.).