Zima, proljeće vjernika

sanel
By sanel

Piše: hfz. Almir Kapić

Omer, radijallahu anhu, rekao je: “Zima je plijen pobožnjaka.”

Ibn Mesud, radijallahu anhu, kaže: “Dobro došla, zimo, u tebi se spuštaju blagoslovi: noći koje su duge za klanjanje noćnog namaza i dani koji su kratki za post.”

Svake godine većina ljudi skoro neopaženo dočeka i isprati četiri godišnja doba ne primjećujući blagodati i ljepotu koju im je Uzvišeni dao u njima… Vrijeme pored ljudi uzaludno protiče i u takvom su stanju svi izuzev – vjernika… Samo pravi i iskreni vjernik razmišlja i uzima pouku zahvaljujući Uzvišenom Allahu na blagodatima vremenskih promjena, sunčeve svjetlosti, bez koje je život na ovoj planeti nezamisliv, na blagodarju kiše, bez čijih kapljica ništa iz zemlje ne bi niklo…  Duboko razmišljajući i promišljajući o prostranstvima, svijetu oko sebe i svakoj promjeni u njemu, vjernik obnavlja svoj iman svjestan da mu je sve darovano kao blagodat od Uzvišenog… a njegovo je da samo pravilno prihvati i iskoristi ukazane blagodati, prvenstveno blagodarje vremena.

U Kur’anu je zima spomenuta tek jedanput u suri Kurejš: “Zbog navike Kurejšija, navike njihove da putuju zimi i ljeti…”.

Zima je godišnje doba kojim je Uzvišeni Svojim robovima ukazao neizmjernu milost, a nakon nje dolazi “oživljavajuće” proljeće koje sve što postoji na Zemlji priprema za nadolazeće toplo ljeto, poslije kojeg slijedi plodonosna jesen koja ljude priprema za hladne noći i dane.

U postepenoj izmjeni godišnjih doba te u postepenom stvaranju nebesa i Zemlje nalazi se pouka za sve nas, jer ćemo tako najlakše shvatiti značaj “postepenosti” u životu, kako bismo time olakšali sebi i drugima, znajući da ništa neće i ne može preko noći ni niknuti ni uroditi plodom: ni savjet ne može dati rezultate “preko noći”, jedna noć nije dovoljna za odgoj, a niti dan da bi se cijelo znanje pokupilo… Princip postepenosti uči nas da samo strpljenjem i ustrajnošću možemo uspjeti i stići do željenog cilja.

Uzvišeni nam je darovao zimu kako bi nas podučio da nakon nje dolazi proljeće u kojem se sve iznova rađa, postaje zeleno sve ono što je naoko bilo predano zimskim zagrljajima…

 Ova zima zapravo su i iskušenja i razne nedaće koje pogode, vjernika, ali Allah je dao i proljeće kako nas zima ne bi obeshrabrila i kako bismo bili svjesni da se i najveće sante leda tope pod toplim proljetnim suncem.

 Neka nam uzor bude prkosna zemlja koja se neumorno budi iz sna i uvijek iznova rađa i bori se za život.

Allah, dželle šanuhu, kaže: “Zar oni ne vide kako Mi vodu spuštamo na opustošenu zemlju pa iz nje plodovi krenu koje oni i stoka njihova jedu?”

Poslije bolesti dolazi ozdravljenje, poslije siromaštva nafaka, a poslije problema olakšica, kao što Allah kaže:  “Zaista je sa mukom olakšanje, zaista je sa mukom olakšanje!”

Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, u hadisu koji je zabilježio imam Bejheki od Ebu Seida el-Hudrija, kaže: “Zima je proljeće za vjernika.”

Imam Ibn Redžeb znao je reći: ”Zima je proljeće za vjernika jer u njoj rađaju bašče pobožnosti i otvaraju se mejdani natjecanja u ibadetima i bude se želje pobožnih da predaju svoja srca baščama lahkih i ukusnih plodova koji rađaju iz posta, koji neće isušiti usta postača, i noćnog namaza koji neće uskratiti san svome predaniku.”

U hadisu koji bilježi imam Ahmed u Musnedu i Tirmizi u svom Sunenu navodi se da je Poslanika, alejhis-selam, rekao: “Post tokom zime nalik je ratnom plijenu osvojenom bez borbe.”

Ebu Hurejra, radijallahu anhu, govorio je: “Želite li da vas uputim na ratni plijen osvojen bez borbe?” Kada bi prisutni potvrdno odgovorili, on bi rekao: “Post u zimskim danima i noćni namaz u njenim noćima.”

Ovi hadisi i predaje upućuju nas na veliko djelo i zarađeni sevap bez mnogo uloženog truda i poteškoće koje često u ljetnom periodu otežavaju nafilu posta i noćnog namaza, pa iskoristimo Allahovu blagodat zime i uživajmo u šapatu dova nadajući se kabulu.

Za noćni namaz u zimskom periodu piše se velika nagrada, kao što kaže imam Ibn Redžeb: “Noćni namaz u zimskom period ravan je postu u vrelim ljetnim danima.”

Allahov Poslanik iskorištavao je vremena i trenutke u kojima se nagrada za djela mnogostruko piše, a također i ovim hadisima ukazao nam je kako na lahak način da zaradimo dobro djelo.

 

Nekoliko savjeta kako iskoristiti zimu:

1.Post ponedjeljkom i četvrtkom djelo je koje se može lahko izdržati, nije učestalo, a time ćemo u svojim životima oživjeti praksu Allahovog Poslanika.

Ako iz određenih razloga ne možeš postiti dva puta sedmično, onda barem ustraj u postu tri dana u mjesecu, pokušaj da postiš bijele dane, trinaesti, četrnaesti i petnaesti dan u hidžretskom mjesecu.

2. Počni klanjati noćni namaz, ali nemoj odmah na samom početku staviti sebi u obavezu da klanjaš mnogo rekata i da proučiš džuz Kur’ana, pa da sljedeće sedmice ostaviš ovaj vrijedni ibadet.

Savjetujem ti da počneš sa dva duža rekata poslije polovine noći, a najbolje u zadnjoj trećini, ali pod uvjetom da prije toga zaspiš te da se trudiš da bespotrebno ne ostaješ dugo budan nakon jacija-namaza.

Nakon desetak dana povećaj broj rekata noćnog namaza na četiri i ne žuri sa rukuom i sedždom. Neka ti ovaj namaz bude veza sa Allahom, trenutak kada ćeš Mu iznijeti svoje probleme, zatražiti ono što ti treba i uputiti dovu za svoje ukućane, rodbinu, prijatelje i muslimane širom svijeta.

3. Oživimo zimske noći učenjem Kur’ana, neka naša porodica osjeti dolazak zime, neka se djeca raduju kada ugledaju svoje roditelje kako drže mushafe u ruci i uče najljepši Govor!

Kada bi nastupila zima, Ubejd b. Umejr govorio bi: “O učači Kur’ana, noći su se odužile za učenje Kur’ana pa ga učite, a dani su se skratili za post, pa postite!”

4. Pošto su povremena sijela neizbježna u zimskim noćima, pokušajmo oživiti pozitivne vrijednosti u svojim besjedama i nemojmo sebi priuštiti griješenje prema Uzvišenom na račun posjete. Ponekad imamo namjeru da Allaha radi nekoga posjetimo kako bismo održali rodbinske i prijateljske veze, a onda na samim sijelima dozvolimo sebi ogovaranje i spominjanje odsutnih, što je doista ružna navika.

Čuvajte se tokom zime zagušljivog zraka, ali ne zagušljivog zraka zbog kotlovnica i termoelektrana, već čuvajmo se sijela koja umjesto drva i uglja koriste časti svojih komšija i poznanika kako bi se ugrijali! Čuvajte se društva od kojeg nema koristi, nemojte “ubijati dosadu” na sijelima na kojima se jede meso vašeg umrloga brata!

Kaže Allah Uzvišeni: “I nemojte ogovarati jedni druge, zar neko od vas voli da jede meso umrlog brata svoga a to vam je, kao što znate, mrsko!”

Iskoristimo zimu jer je zaista zima proljeće vjernika i bašta pobožnih iz čijih se plodova naslađuje duša onoga čiji je cilj gledanje u Allahovo Plemenito lice na Danu konačnog obračuna.

 

Sarajevo, 20. 11. 2013 / 16. muharrem 1435. h. g.

 

Share This Article