Piše: Smail Handžić
Na one koji će se ograničavati isključivo na kur’anske ajete u razumijevanju šerijatskih propisa, upozoreni smo još prije četrnaest dugih stoljeća! (1)
Zašto?
Zato što takav pristup u razumijevanju islama ogoljava našu vjeru i u potpunosti ruši njene temeljne propise!
Kažite mi, molim vas, odakle vam informacija o broju rekata dnevnih namaza i uputstvo kako se oni klanjaju? Ko vas je poučio o nisabu zekata, obredima hadždža i svim drugim islamskim propisima koji su samo općenito spomenuti u Kur’anu?
Ne, to nisu bili njegovi lični prohtjevi i želje! Njegovo kazivanje o Allahu i Njegovom šerijatu bilo je bezgriješno, jer taj govor bio je Objava!
“On ne govori po svome hiru, doista je to samo Objava koja mu se objavljuje!” (Kur’an: En-Nedžm, 3-4)
To je mudrost koju je Uzvišeni Allah, preko meleka Džibrila, spuštao Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, a shodno riječima Uzvišenog: “Allah tebi objavljuje Knjigu i mudrost.” (Kur’an: En-Nisa, 113)
Ako doista volimo Allaha i nastojimo zadobiti Njegovu ljubav, onda nam je obaveza da prihvatamo i slijedimo sunnet Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, postupajući po riječima Uzvišenog: “Reci: ‘Ako volite Allaha, onda mene slijedite, i vas će Allah voljeti i grijehe vam oprostiti!’- A Allah prašta i samilostan je.” (Kur’an: Alu Imran, 31)
Naučimo:
Sve ono što je preneseno od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, bilo da su to njegove riječi, djela, odobrenja, fizičke i moralne osobine, zovemo sunnet!
Sunnet je, nakon Kur’ana, drugi izvor islama.
_____________________
(1) Ebu Rafija, radijallahu anhu, i drugi prenos da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kazao: “Neka nipošto neki od vas, kada mu bude preneseno nešto od onoga što sam naredio ili zabranio, naslonjen u svojoj udobnoj stolici, ne kaže: ‘Ma, ne znam! Mi ćemo slijediti samo ono što nađemo u Allahovoj knjizi!’” Tirmizi, br. 2663.
Također, Mikdam b. Ma’dikerib, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Uistinu će pogriješiti svaka osoba do koje od mene dopre hadis, a ona, naslonjena u svojoj fotelji, kaže: ‘Pred nama i pred vama je Allahova knjiga, pa što u njoj nađemo da je dopušteno, držat ćemo dopuštenim, a što u njoj nađemo da je zabranjeno, držat ćemo zabranjenim.’ Uistinu je sve ono što je zabranio Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, poput onoga što je zabranio Allah u Kur’anu.” Tirmizi, br. 2664.