Poslanici Musa i Isa u islamu

sanel
By sanel

Musa, alejhis-selam
Uzvišeni je Allah rekao:
“Mi smo Musau Knjigu dali da učinimo potpunom blagodat onome koji će prema njoj postupati i kao objašnjenje svemu i uputu i milost – da bi oni povjerovali da će se sa svojim Gospodarom susresti.” (El-En’am, 154)
“O Musa”, reče On, “Ja sam tebe odlikovao nad ostalim svijetom poslanstvom Svojim i govorom Svojim. Ono što ti dajem uzmi i zahvalan budi!” (El-A‘raf, 144)
U Kur’anu, časni poslanik Musa, alejhis-selam, spomenut je po imenu stotinu trideset šest puta, što dovoljno govori o mjestu koje zauzima kod Svevišnjeg Allaha.
Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, o Musau, alejhis-selam
Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, u mnogim je hadisima spomenuo Musaa, alejhis-selam, hvaleći ga i Svevišnjeg Allaha moleći da mu se smiluje, pa je tako, između ostalog, o njemu kazao i sljedeće:
“U noći Israa i Miradža, kod crvenkastog pješčanog humka susreo sam Musaa, koji je klanjao u svom kaburu.” (Muslim, 2375)
“Nemojte me smatrati boljim od Musaa.” (Buhari, 2411, i Muslim, 2373)
“Neka se Allah smiluje poslaniku Musau, on je uistinu bio više uznemiravan nego što sam ja sada, ali je i pored toga ostao strpljiv” (Buhari, 6059, i Muslim, 1062). Ove riječi, Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, izgovorio je kada mu je neki čovjek u toku podjele ratnog plijena, osvojenog u Bitki na Hunejnu, drsko prigovorio da on imetak ne dijeli ni pravedno ni na način kojim je Allah zadovoljan.
“Uistinu je Musa bio veoma stidljiv i čedan čovjek…” (Buhari, 3404, i Muslim, 339)
Tevrat o Muhammedu, sallallahu alejhi ve sellem  
Svevišnji je Allah rekao: “Onima koji će slijediti Poslanika, vjerovjesnika, koji neće znati ni da čita ni da piše, kojeg oni kod sebe, u Tevratu i Indžilu, zapisana nalaze, koji će od njih tražiti da čine dobra djela, a od odvratnih odvraćati ih, koji će im lijepa jela dozvoliti, a ružna im zabraniti, koji će ih tereta i teškoća koje su oni imali osloboditi. Zato će oni koji budu u njega vjerovali, koji ga budu podržavali i pomagali i svjetlo po njemu poslano slijedili – postići ono što budu željeli.” (El-A‘raf, 157)
Kada je jedan od ashaba zamolio Abdullaha b. Amra b. Asa, radijallahu anhuma, da mu ispriča na koji je način Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, opisan u Tevratu, Abdullah je rekao: “Hoću, kazat ću ti! Allaha mi, u Tevratu je opisan nekim svojstvima koja spominje Kur’an: ‘O Vjerovjesniče, Mi smo te poslali kao svjedoka, i kao donosioca radosnih vijesti, i kao poslanika koji opominje, i kao čuvara i zaštitnika nepismenih. Ti si Moj rob i Moj poslanik. Ja sam ti dao ime Mutevekkil –  onaj koji se na Allaha čvrsto oslanja, koji nije grub niti osoran, i koji ne galami po vašarima, i koji na zlo zlim ne uzvraća, već prašta i preko uvreda i ružnih postupaka prelazi. Allah ga neće usmrtiti sve dok zalutali narod ne usmjeri na Pravi put, i dok njihove slijepe oči ne progledaju, i dok im gluhe uši ne pročuju, i dok im nemarna srca ne postanu upućena, a sve to zbog toga što će izgovarati riječi: la ilahe illallah – nema boga osim Allaha!’” (Buhari, 2125)
Isa, alejhis-selam
Uzvišeni je Allah rekao:
“Isaov je slučaj u Allaha isti kao i slučaj Ademov: od zemlje ga je stvorio, a zatim rekao: ‘Budi!’ – i on bi.” (Alu Imran, 59)
“Mesih, Isa, sin Merjemin, samo je Allahov poslanik, i Riječ Njegova koju je Merjemi dostavio, i Duh od Njega…” (En-Nisa, 171)
Svevišnji Allah prenosi Isaove, alejhis-selam, riječi koje je izgovorio još kao dojenče u kolijevci: “Ja sam Allahov rob”, ono reče, “meni će On Knjigu dati i vjerovjesnikom me učiniti i učinit će me, gdje god budem, blagoslovljenim, i naredit će mi da, dok sam živ, molitvu obavljam i milostinju udjeljujem.” (Merjem, 30–31)
Ovaj plemeniti poslanik u Kur’anu se po imenu Isa ili po nadimcima Mesih i sin Merjemin, spominje pedeset pet puta.
Ponovni dolazak Isaa na Zemlju, pred Sudnji dan
Isa, alejhis-selam, i Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, povezani su mnogobrojnim čvrstim i neraskidivim vezama. Tako je Isa, alejhis-selam, pretposljednji, a Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, posljednji poslanik. Također, Isa, alejhis-selam, u Indžilu je najavio dolazak Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem.
Isa, alejhis-selam, nije čvrsto vezan samo za Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, već i za njegov ummet, jer će opet, pred Sudnji dan, doći na Zemlju i pravedno suditi ljudima, i to po šerijatu Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem. (Buhari, 2222, i Muslim, 155)
Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: “Šta mislite da će biti kada među vas siđe Isa, sin Merjemin, a vaš predvodnik u namazu bude neko od vas?” (Buhari, 3449, i Muslim, 155)
Većina učenjaka ovaj hadis navodi kao dokaz koji potvrđuje pojavu Mehdija i kažu da se posljednje riječi u hadisu: “vaš predvodnik u namazu bude neko od vas”, odnose upravo na njega. Također, neki kažu da se ovim hadisom potvrđuje i to da će Isa, alejhis-selam, nakon što siđe na Zemlju, u potpunosti primjenjivati šerijat Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, i suditi shodno Kur’anu, a ne Indžilu, na što jasno ukazuju i mnogi drugi hadisi.
Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, o Isau
Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, o Isau, alejhis-selam, između ostalog, rekao je i sljedeće:
“Ja sam najpreči i najbliži Isau, sinu Merjeminom. Vjerovjesnici su sinovi jednog oca, a različitih majki. Između mene i Isaa nije bilo nijednog vjerovjesnika.” (Buhari, 3442, i Muslim, 2365)
“Ko posvjedoči da nema drugog boga osim Jedinoga Allaha, koji nema sudruga, i da je Muhammed Njegov rob i poslanik, i da je Isa Allahov rob i poslanik i Njegova Riječ koju je poslao Merjemi i Ruh od Njega, te da je Džennet istina i da je Džehennem istina, Allah će ga uvesti u Džennet ma kakva mu djela bila.” (Buhari, 3435, i Muslim, 28)
“Onaj ko je vjerovao u Isaa, a potom, nakon što sam se pojavio, povjerovao u mene, imat će dvostruku nagradu.” (Buhari, 3446, i Muslim, 154)
Ebu Hurejra, radijallahu anhu, prenosi da je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Svako novorođenče prilikom dolaska na ovaj svijet šejtan podbode u slabine, pa ono zaplače i zavrišti, osim Isaa i njegove majke Merjeme, koji su toga bili sačuvani.” Tada je Ebu Hurejra, radijallahu anhu, kazao: “Ako želite, čitajte sljedeći ajet: ‘I ja nju (Merjemu) i porod njezin stavljam pod Tvoje okrilje od prokletog šejtana’ (Alu Imran, 36).” (Buhari, 4548, i Muslim, 2366)
Isaova majka Merjem
Uzvišeni Allah ovu plemenitu ženu vjernicima i vjernicama navodi kao najljepši primjer bogobojaznosti i čestitosti: “Allah kao pouku onima koji vjeruju navodi Merjemu, kćer Imranovu, koja je nevinost svoju sačuvala, a Mi smo udahnuli u nju život i ona je u riječi Gospodara svoga i u knjige Njegove vjerovala i od onih koji provode vrijeme u molitvi bila” (Et-Tahrim, 12). Cijela jedna kur’anska sura nazvana je njenim imenom – sura Merjem, a Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, hvaleći je i ističući njene vrline, o njoj je rekao: “Mnogi su muškarci dostigli stepen potpunosti, a od žena su taj stepen dostigle samo Asja, faraonova supruga, i Merjem, kćerka Imranova.” (Buhari, 3411, i Muslim 2431)
Isa, alejhis-selam, nagovijestio je dolazak Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem
Uzvišeni je Allah rekao: “A kada Isa, sin Merjemin, reče: ‘O sinovi Israilovi, ja sam vam Allahov poslanik da vam potvrdim prije mene objavljeni Tevrat i da vam donesem radosnu vijest o poslaniku koji će poslije mene doći, a čije je ime Ahmed.’” (Es-Saff, 6)
Kada su Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, upitali na koji je način počelo njegovo poslanje i misija, odgovorio je: “Dovom poslanika Ibrahima i radosnom viješću o meni koju je prenio Isa, alejhis-selam.” (Ahmed, 22261)
Razdoblje između Isaa, alejhis-selam, i Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem
Selman, radijallahu anhu, kazuje: “Razdoblje između poslanstva Isaa i Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, iznosi šest stotina godina.” (Buhari, 3948)
_______________________________
Nastaviće se….
Iz knjige:
Upoznaj Poslanika u nekoliko minuta
Naslov originala: اَلسِّيرَةُ النَّبَوِيَّةُ فيِ دَقَائِقٍ           / Es-Sīretun-nebevijja fī dekāik
Autor: Dr. Nasir b. Musfir el-Kureši ez-Zehrani
Prijevod: Amir Durmić
Recenzija: Prof. dr. Zuhdija Hasanović i prof. dr. Fuad Sedić
 

Share This Article