Ona je Sevda bint Zem’a b. Kajs el-‘Amerijje el-Kurešijje, a majka joj je Eš-Šumus bint Kajs b. Amr en-Nedžarijje. Islam je primila zajedno sa svojim mužem Sekranom b. Amrom b. Abdišemsom. Nakon što su mušrici Mekke počeli da uznemiravaju muslimane, Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, odobrio je muslimanima da učine hidžru u Abesiniju, kojom je vladao pravedni vladar Nedžaši, tako da je tada dvanaest ashaba i četiri ashabijke krenulo prema Abesiniji. Ubrzo nakon njihove hidžre pročula se vijest da se stanje u Mekki smirilo, te da su muslimani u njoj sigurni, što je bio razlog da su se prvi muhadžiri, koji su otišli u Abesiniju, vratili u Mekku. Nakon njihovog povratka zatekli su mnogo gore stanje od onoga zbog kojeg su napustili svoje rodno mjesto – Mekku. Stoga im je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, odobrio da učine drugi put hidžru u Abesiniju. Ovoga puta hidžru je učinilo osamdeset i nešto ashaba i devetnaest ashabijki, među kojima su bili Sevda bint Zem’a i njen muž Sekran b. Amr.
Kada su Hamza b. Abdul-Muttalib i Omer b. Hattab primili islam , neki muhadžiri odlučili da se iz Abesinije vrate u Mekku. Po povratku u Mekku, Sevdin muž Sekran b. Amr preselio je usljed teške bolesti. Nakon što je majka vjernika – Sevda, radijallahu anha, ostala sama među svojom mušričkom porodicom, došla je kod nje Havla b. Hakim, te rekla Sevdi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, želi zaprositi. Na to je Sevda, radijallahu anha, odgovorila: “Uđi kod mog oca i spomeni mu to“, a njen otac je u to vrijeme bio čovjek u dubokoj starosti. Havla b. Hakim ušla je kod njega i navela mu razlog svog dolaska. Tada je on pozvao svoju kćerku i upitao je: “Želiš li da te udam za njega?“, na što je Sevda, radijallahu anha, pozitivno odgovorila. Potom je njen otac pozvao Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, te ga je oženio svojom kćerkom. Sevda, radijallahu anha, udala se za Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, 10. godine nakon početka objave, u svojoj 55. godini života.
Ona je prva žena koju je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, oženio nakon smrti majke vjernika Hatidže, radijallahu anha. Također, ona je od onih koji su učinili hidžru u Medinu.
Kada je ušla u godine, svoje dane koje je trebala da provede sa Poslanikom, sallallahu alejhi ve sellem, poklonila je Aiši, radijallahu anha.
Prenosi Aiša, radijallahu anha, da su se jednog dana sastale žene Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, pa su ga upitale: ”Koja će se od nas prva sresti s tobom (na ahiretu)?“, na što je on odgovorio: ”Ona koja ima najdužu ruku.“ Kaže Aiša: ”Potom je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, preselio, a nakon njega je preselila Sevda, pa smo znale da se njegove riječi ‘koja ima najdužu ruku’ odnose na Sevdu, jer je ona mnogo udjeljivala sadaku.“
Buharija i Muslim prenose da je Sevda, kada je ostarila, rekla Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem: “O Allahov Poslaniče, dala sam svoj dan Aiši.“
Uradila je ovo kako bi ostala Poslanikova, sallallahu alejhi ve sellem, supruga na dunjaluku i na ahiretu.
Potom je Allah objavio: ”A ako se neka žena plaši da će joj se muž početi joguniti ili zanemariti, onda se oni neće ogriješiti ako se nagode, a nagoda je najbolji način.“ (En-Nisa, 128)
Potrebno je napomenuti da nisu vjerodostojne predaje koje govore o tome da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, razveo Sevdu, radijallahu anha, a potom je vratio.
Ashabi Abdullah b. Abbas i Abdullah b. Ez-Zubejr prenosili su hadise od Sevde, a također i tabiini Jahja b. Abdullah b. Abdurrahman i Jusuf b. Ez-Zubejr.
U braku sa Poslanikom, sallallahu alejhi ve sellem, živjela je četrnaest godina.
Učenjaci se razilaze o vremenu preseljenja Sevde b. Zem’a, radijallahu anha. Naime, neki spominju da je preselila pred kraj života Omera b. Hattaba, dok drugi kažu da je preselila 54. hidžretske godine.
– Sijer ealamin-nubela, 2/265-269,
– Zevdžatun-nebijj, 27-36,
– Es-Sire En-Nebevijje fi davi el-mesadiril-aslijje, 668-669