Hidžab, sestre, ima svoje šarte,
Vadžib vam je da ih dobro znate,
Na odjeću svoju dobro paz’te,
Dozvoljenog gran’ce ne prelaz’te,
Prelistajte knjige učenjaka,
Fetva je kod sviju njih jednaka,
Punoljetna, vele, žena svaka,
Sva je avret sem lica i šaka,
Mnogi su i dalje od tog išli
I licu su k’o avretu prišli
Nakon svega ulema još reče:
Pokrit’ lice bolje je i preče
A ko sumnja, samo neka lista
Knjige fikha ‘ilm što iz njih blista (1)
Al’ na nikab danas atakuju
Sa svih strana na njeg udaraju
I kauri i murtedi razni
Mozgovi im totalno su prazni
Nije, vele, to za ovog vakta
Ali jeste suknja pedalj kratka
Čak i oni što din afirmišu
Protiv zara i zbore i pišu (2)
Na njih džaba trošiti je vr’jeme
Gospodaru odgovor nek spreme
…..
Skrit’ ljepotu svrha je hidžaba
Ne nosi ga onda, sestro, džaba
Kvalitete njime da ističeš
A mahane vješto da prekriješ
Zar ne čuješ Onog koji reče:
U kućama bud’te, to je preče
Ne gizdajte sebe kod izlaska
Ko onomad u doba paganska (3)
Vela svoja spustite ni za se
Svakoj od vas to je bolje zna se
I ukrase svoje ne pokaži
Osim onom ko za muža važi
Il’ bližnjima po ml’jeku, tazbini
I po krvi tek nekoj rodbini
Baš onako kako Kur’an kaže (4)
I sunnet časni k’o što nalaže
Ne po priči tetaka i nena:
”Gledaj sine stotinu koljena”
A pred mužem avret ne postoji
Nos’ šta hoćeš, grijeha se ne boji!
……
Al’ vremenom hidžab se izm’jeni
U kor’jenu total se prom’jeni
Nova moda njega izobliči
Sam na sebe više ni ne liči
A Resul je najavio žene
Pokrivene al’ su otkrivene
U hodu će svome zanositi
U muška srca fitnu unositi (5)
Nemoj, sestro, jedna od njih biti
Savjet tebi ja ću uputiti
Pokušat’ ću ovdje dočarati
Do čeg’ ”hidžab” može dogurati
Nek se sestre ne ljute na mene
Prepoznaju l’ ovdje negdje sebe
Ukazati želim na propuste
Da ih sebi one ne dopuste
Pa ko hoće nek pouku primi
A ko neće, kod vida nek žmiri
Primjerima teško ima kraja
Ibreti se njima mnoga raja:
Crvene se usne izdaleka
Lice blješti kao apoteka
Karmin, puder i ostala šminka
Izgleda k’o pubertetli klinka
Kao da je samo sa make-upa
Na glavi je crven-turban kapa
Traperice i patike starke
Uski body popularne marke
A na glavi nešto poput kape
Ispod koje čak i uši zjape
Strukirane bluze, kompletići
Uske hlače, preko njih minići
Naušnice vise do ramena
K’o u žena iz afro-plemena
Vrat otkriven, ništa na njem’ nema
I na njemu biser dijadema
Pitanje me jedno sada tišti
Od muke mi se sve plače i vrišti
Koju sestre fetvu uzimate,
Vrat i uši kada otkrivate?
Takvu nikad niko izd’o nije
Osim onog ko vjeri se smije
I bez znanja o vjeri što zbori
A za slično u Vatri se gori
Obrve su skladno počupane
Il’ olovkom vješto nacrtane
Izgledaju poput crte ravne
Po uzoru na damice ”slavne”
A to spada u haramli stvari
Hadis sahih bilježi Buhari (6)
I štikle su od pedalj i nešto
Kada hoda mora ići vješto
K’o žena iz Benu Israila
Niska bila, štikle napravila
Da bi tako vitka ona bila
O čemu je jako dugo snila
I prsten je miskom ispunila
Pokraj ljudi kad bi prolazila
Njeg’ bi ona malo prodrmala
Iza sebe miris ostavljala
Mušku pažnju na se privlačila
I u tome mnogo uživala (7)
A kad žena hidžab namiriše
Pa niz sokak lagahno odnjiše
Šejtan odmah družinu je sazv’o
Jer je takvu Resul ružno nazv’o (8)
Sve trendove sestre nove prate
Pa po c’jenu i da malo pate
Nos probušen, cirikon u zubu
Bože mili, razum je na rubu
Zar baš svaka moda ovog doba
I kroz hidžab mora da se proba?
…..
Modi ovoj teško ukraj stati
Do zore bi mog’o nabrajati
Sarkazam je samo maska moja
Sekira me, sestro, nošnja tvoja
Okani se šminke i parfema
I hidžaba koji svrhu nema
Nek te nošnja čednosti pokriva
Koja skriva a ne promovira
Samo tad ćeš punim sjajem sjati
Bit’ uzorna supruga i mati
Volio bih, kad bih mog’o znati
Da l’ ćeš, sestro, savjet poslušati?
Napomene i pojašnjenja:
1 – Evo samo nekih izjava učenjaka sve četiri mezheba po pitanju pohvalnosti, a po nekima i strogoj obavezi pokrivanja lica žene:
Hanefijski mezheb: Ibn Abidin kaže: ”U djelu El-Feth stoji da je ženi pohvalno (dok je u ihramima) da nečim zastre lice, a u djelu En-Nihaje da je obavezna pokriti ga. U djelu El-Muhit stoji: ”Ovim se aludira na to da je ženi zabranjeno otkrivati lice pred muškarcima strancima, osim u nuždi.” (Vidjeti: Hašijetu Ibn Abidin, 3/629.) (El-Feth, En-Nihaje i El-Muhit su djela hanefijskog fikha)
Malikijski mezheb: Imam Ez-Zurkani kaže: ”Dozvoljeno je ženi u ihramima prekriti lice, zastirući se od muškaraca, to joj je, čak, obaveza ako se boji fitne.” (Šerhuz-Zurkani alel-muvetta, 2/329.)
Šafijski mezheb: Imam Bejdavi kaže: ”Cijelo tijelo žene je avret, nije dozvoljeno gledanje u njega osim suprugu i mahremima ili u prijekoj nuždi.” (Tefsirul-Bejdavi, 4/183.)
Hanbelijski mezheb: Ibn Tejmijje kaže: ”Nije dozvoljeno ženama otkrivati lice pred strancima.” (Vidjeti: El-Ādabuš-šer’ijje, 1/276.) Navodi preuzeti iz teksta Nikab u kandžama drskosti, autora mr. Safeta Kuduzovića. Cijeli članak proičitajte OVDJE
2 – Profesor sociologije, ahlaka i historije islama, Mustafa Spahić je 19. februara 2009., gostovao u emisiji FTV-a ”Pošteno”. Tom prilikom dotakao se i pitanja ”umotavanja” žena, a nikab je usporedio sa tarabama. Što se tiče uglađenog akademika Rešida Hafizovića, on nošenje nikaba smatra stanovitim ekstremizmom. Govoreći o tzv. ”vehabijama” i nikabu, u intervjuu koji je dao magazinu Dani, između ostalog je rekao:
DANI: Molim Vas da kao vrstan znalac ove problematike kažete treba li žena u islamu biti pokrivena ili ne? Treba li žena po Kur’anu da vidi ili ne vidi?
HAFIZOVIĆ: Ne samo da žena treba da vidi, čovjek musliman uopće treba da vidi, jer musliman, evo, ne dijeleći ga na muško i žensko, musliman kao takav treba da gleda, treba da ima i fizičku i duhovnu bit. Nažalost, cijeli razgovor o ženi u islamu gotovo se svodi na neke krajnje efemerne stvari, recimo, kao što je to pokrivanje. (….) Nastojanje da se ženi muslimanki zatvore oči i da se ona naprosto pokrije tako da ne vidi svijet, smatram stanovitim ekstremizmom”. (Magazin Dani, 13. 4. 1998., br. 73)
– Nažalost, kada je riječ o ataku na nikab i negiranju njegove legitimnosti, naši vrli ”intelektualci” nisu usamljeni u ovakvim i sličnim izjavama. U oktobru 2009. tadašnji dekan Univerziteta El-Azhar, šejh Muhammed Tantavi, rekao je da pokrivanje lica (nošenje nikaba) nema veze sa islamom. Tantavi je bio u posjeti jednoj ženskoj školi u Kairu i tom prilikom jednoj učenici rekao da skine nikab. Egipatske novine su prenijele kako je Tantavi izrazio čuđenje zbog odjeće te učenice i rekao joj da je to samo tradicija koja nema veze sa islamom i Kur’anom???!!! Svoj stav nikada nije potkrijepio niti jednim jedinim validnim šerijatskim argumentom. Samo nekoliko mjeseci nakon ove sporne izjave (tačnije 10. marta 2010.) šejh je preselio na ahiret u 81. godini života, rahimehullah.
3 – Obraćajući se ženama, Uzvišeni Allah je u prijevodu značenja rekao: ‘‘U kućama svojim boravite i ljepotu svoju, kao u davno pagansko doba, ne pokazujte, i molitvu obavljajte i zekat dajite, i Allaha i Poslanika Njegova slušajte…” (El-Ahzab, 33)
4 – Pred kim žena smije, a pred kim ne smije otkrivati svoje ukrase, govori sljedeći ajet: ”A reci vjernicama…., i neka vela svoja spuste na grudi svoje; neka ukrase svoje ne pokazuju drugima, to mogu samo muževima svojim, ili očevima svojim, ili očevima muževa svojih, ili sinovima svojim, ili sinovima muževa svojih, ili braći svojoj ili sinovima braće svoje, ili sinovima sestara svojih, ili prijateljicama svojim, ili robinjama svojim, ili muškarcima kojima nisu potrebne žene, ili djeci koja još ne znaju koja su stidna mjesta žena; i neka ne udaraju nogama svojim da bi se čuo zveket nakita njihova koji pokrivaju. I svi se Allahu pokajte, o vjernici, da biste postigli ono što želite.” (En-Nur, 33)
5 – Ebu Hurejre, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: ”Dvije vrste stanovnika Vatre nisam vidio: ….i žene, pokrivene a otkrivene, koje zanose u hodu, i druge tome pozivaju…” (Muslim br. 2128)
6 – Allahov Poslanik, s.a.v.s., prokleo je žene koje čupaju obrve. Hadis bilježe Buhari, br. 4886, Muslim, br.2125, od Abdullaha b. Mes’uda, r.a.
7 – Hadis u kojem Poslanik, s.a.v.s., spominje ovu ženu bilježi Muslim, br. 2252, od Od Ebu Seida el-Hudrija, r.a.
8 – Od Ebu Muse el-Eš’arija, r.a., prenosi se da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao: ”Koja se god žena namiriše pa takva prođe pored skupine ljudi i oni osjete njen miris, ona je bludnica…” (Ebu Davud, Tirmizi, Hakim. Šejh Albani ga je ocijenio vjerodostojnim. Vidjeti Sahihul-džami’a, br. 323)
Amir Durmić, 13. ša’ban 1431. h.g.