“One koji se budu zbog Nas borili Mi ćemo, sigurno, putevima koji Nama vode uputiti”

sanel
By sanel

Autor: dr. Omer b. Abdullah el-Mukbil

Preveo: Abdurrahman Kuduzović

Allah, džellešanuhu, rekao je: “Elif Lām Mīm. Misle li ljudi da će biti ostavljeni na miru ako kažu: ‘Mi vjerujemo!’ i da u iskušenje neće biti dovedeni? A Mi smo u iskušenje dovodili i one prije njih, da bi Allah sigurno ukazao na one koji govore istinu i na one koji lažu” (el-Ankebūt, 1 – 3), a u posljednjem, 69. ajetu, ove sure rekao je: “One koji se budu zbog Nas borili Mi ćemo, sigurno, putevima koji Nama vode uputiti.” Ovaj, posljednji ajet sadrži odgovor na pitanje: “Kako se vjernik može sačuvati ovih iskušenja i smutnji?” koje može postaviti neki musliman kad prouči početak sure el-Ankebūt (u kojoj se konstatira nepromjenljivi Božiji zakon da je pozivanje u vjeru teška zadaća i da donosi neprijatnosti). Musliman mora ulagati trud, mora se boriti u svakom pogledu i mora u tome biti odan Allahu i sasvim iskren. Ako bude takav, Allah, Znalac svih tajni, dat će mu uputu i ukazat će mu Svoju pomoć.

Kad se želi zaputiti stanovitim putem, čovjek treba računati s poteškoćama, izazovima i komplikacijama koje taj put donosi. Isto to odnosi se i na daiju, jer dava nije put udobnosti i ugodnosti, nego je put na kojem sa svih strana vrebaju poteškoće i neprijatnosti. To je tako, jer vjerovanje ne čine samo riječi, koje se izgovaraju, već je ono izraz čija su suština obaveze i teški emaneti, borba za koju treba strpljivosti i ulaganje truda koji zahtijeva žrtvovanje. I nakon što ljudi izjave da vjeruju, budu stavljeni na iskušenje kako bi potvrdili svoje riječi i kako bi Gospodar pomoću njega očistio njihove duše i srca, kao što od zlata, plemenitog metala, kad se stavi na vatru, otpada sve drugo.

Nadam se da smo ovim povezali početak i završetak sure el-Ankebut i možemo kazati da se pravilo: “One koji se budu zbog Nas borili Mi ćemo, sigurno, putevima koji Nama vode uputiti” proteže na odista mnoga polja djelovanja. Čovjek koji poziva u islam, a koji želi biti upućen i potpomognut mora zarad toga realizirati dva temeljna uvjeta koja su spomenuta u ovom kur’anskom pravilu. Prvi je uvjet to da čovjek ulaže trud i bori se da ostvari svoj davski cilj, a drugi je uvjet da u tome bude iskren prema Allahu. Iskren čovjek ne bori se zato da pobijedi ličnost, niti skupina, niti se bori radi ovozemaljskih interesa, a niti radi položaja, već se bori zarad Allahova lica.

Premda je iskrenost uvjet ispravnosti i primanja čovjekovih djela, ovdje je ono naglašeno zato što se može dogoditi da neke ljude na pozivanje u islam ili na bavljenje bilo kojim drugim dobrim djelom može ponukati to što su neke daije stekle popularnost ili visok položaj među ljudima, pa želi postići ono što su oni postigli. Naglašavanje toga da je neophodno da čovjek bude iskren sadrži i drugu mudrost, a to je da se može dogoditi i to da čovjek neko djelo počne činiti radi Allahova zadovoljstva i da se njegova iskrenost umanji u onoj mjeri u kojoj porastu čovjekova popularanost i slava, odnosno u onoj mjeri u kojoj se u njemu pojavi želja za hvaljenjem i dominacijom nad drugima. Eto zbog čega je Gospodar svjetova ukazao na važnost iskrenosti u ovom ajetu u kojem govori o borbi i ulaganju truda.

Uzvišeno kur’ansko pravilo: “One koji se budu zbog Nas borili Mi ćemo, sigurno, putevima koji Nama vode uputiti” trebali bi imati na umu oni koji imaju iznemogle i stare roditelje, pa da se o njima brinu, i oni koji tragaju za šerijatskim znanjem, te da ustraju, kao i oni koji su odvojili svoje vrijeme da poučavaju muslimansku djecu Kur’ani-kerimu, i svako ko je odlučio baviti se činjenjem dobra, bez obzira na to radilo se o djelu od kojeg samo on ima koristi ili o djelu od kojeg imaju koristi i ostali muslimani. Svi oni trebaju često razmišljati o značenju Allahovih, džellešanuhu, riječi: “One koji se budu zbog Nas borili Mi ćemo, sigurno, putevima koji Nama vode uputiti” (el-Ankebūt, 69), a one su, kad je o pravovjernima riječ, poput ljekovite trave za bolesnika. A kad vjernik zakorači u džennet, zaboravit će sve neprijatnosti, poteškoće i naprezanja koje je doživio na dunjaluku.

Allahu, uvedi nās, naše roditelje i djecu u zanosni džennet i učini da budemo jedni od onih što u njega pozivaju!

Share This Article