Piše: Mr. Elvedin Pezić
1. S obzirom na to da se u zimskom periodu često koristi olakšica potiranja po mestvama ili čarapama, u ovom tekstu navest ćemo osnovne propise o tome, bez detaljiziranja o pitanjima u kojima postoje pravne rasprave i bez navođenja dokaza.
2. Učenjaci ehli-sunneta imaju jednoglasan stav u pogledu propisanosti potiranja po mestvama, za razliku od određenih zabludjelih sekti koje ne priznaju ovu olakšicu, poput šiija.
3. Tačno je da se može potirati i po čarapama, naročito ako su čarape debele i neprozirne.
4. Potirati po mestvama ili čarapama može se tokom cijele godine i ova olakšica nije specifična samo za zimski period.
5. Nije potrebno niti obavezno da čovjek prilikom oblačenja mestvi ili čarapa namjerava da će naknadno potirati po njima.
6. Osoba koja se nalazi u mjestu boravka, odnosno ona koja nije putnik, može da potire po mestvama ili čarapama u periodu od jednog dana i noći.
7. Osoba koja je putnik ili musafir može da potire po mestvama ili čarapama tri dana i tri noći.
8. Potiranje po mestvama ili čarapama specifično je samo za ibadet abdesta, pa se ne može koristiti prilikom uzimanja gusula.
9. Najbitniji uvjet potiranja po mestvama ili čarapama jeste da se one obuku noge odmah poslije uzimanja abdesta, tj. u vremenu dok čovjek još nije izgubio abdest, a nije uvjet da se obuku neposredno nakon abdesta.
10. Osoba koja uzme abdest, a koja je prethodno obukla mestve ili čarape u stanju čistoće, potirat će na način da će staviti istovremeno obje vlažne šake na svoja stopala, desnu šaku na desno stopalo, a lijevu šaku na lijevo stopalo, potom će raširenih prstiju povući od vrhova prstiju prema sve do članaka.
11. Prilikom potiranja po mestvama ili čarapama dovoljno je potrati samo jednom i nije propisano ponavljati potiranje više puta.
12. Osoba koja potire po mestvama ili čarapama potrat će samo gornji dio stopala, a neće potirati po donjem dijelu stopala.
13. Skidanjem mestava ili čarapa nakon što je čovjek već jednom potirao po njima ili nakon što je već izgubio abdest poslije oblačenja mestvi, prestaje mogućnost potiranja, dok samim činom skidanja mestvi ili čarapa čovjek ne gubi abdest, sve dok ne učini nešto drugo čime će pokvariti abdest.
14. Vremensko ograničenje potiranja po mestvama ili čarapama počinje da se broji od prvog potiranja.
15. Isticanjem vremena u kojem je dopušteno potiranje ne gubi se abdest, ali prestaje olakšica potiranja.
16. Tačno je da se može potirati po mestvama ili čarapama, pa makar bile i pocijepane, zbog općenitosti dokaza o propisanosti ove olakšice, sve dok se u njima može normalno hodati i sve dok se na njih odnosi termin mestve, odnosno čarape.