Konsenzus islamskih učenjaka o propisima posta

sanel
By sanel

Priredio: Sead Kumro

U narednim redovima spomenut ćemo neka od ramazanskih pitanja o kojima su se usaglasili islamski učenjaci, a koja je Ibn Kudama, rhm., spomenuo ili prenio u svojoj knjizi El-Mugni u poglavlju o postu.

1-      Islamski su učenjaci jednoglasni u mišljenju da je obavezan post mjeseca ramazana.

2-      Ibn Abdulberr, rhm., prenio je konsenzus islamskih učenjaka o obaveznosti posta od nastupanja zore do zalaska sunca.

3-      Ako se vidi mlađak 29. ša‘bana, prema konsenzusu islamskih učenjaka, obaveza je postiti naredni dan.

4-      Post bez prethodnog donošenja nijeta – nije ispravan.

5-      Ako bi osoba, nakon nastupanja zore, nešto pojela ili popila prije nego što zanijjeti dobrovoljni post, dobrovoljni post tog dana ne bi joj bio ispravan.

6-      Ko se tokom posta onesvijesti ili izgubi razum, obavezan je da naposti taj dan.

7-      Islamski učenjaci jednoglasni su u mišljenju da je putniku dozvoljeno da ne posti.

8-      Islamski učenjaci jednoglasni su u mišljenju da se post prekida konzumiranjem bilo koje vrste jela, pića ili nečega sličnog.

9-      Ogovaranje neće pokvariti post.

10-  Madmada – ispiranje usta prilikom uzimanja abdesta ne kvari post, prema konsenzusu islamskih učenjaka.

11-  Post nije pokvaren onome ko osvane, a između zuba mu ostanu mrvice od hrane koje nije mogao ukloniti.

12-  Prema konsenzusu islamskih učenjaka, poljubac ne kvari post.

13-  Post će biti pokvaren onome ko namjerno prouzrokuje izlazak menija – sperme.

14-  Neće post biti pokvaren gledanjem u zabranjene stvari.

15-  Post neće biti pokvaren ako postaču u grlo dospije muha ili prašina.

16-  Kome post bude pokvaren, obavezan je napostiti taj dan.

17-  Koga nadvlada povraćanje, njegov je post ispravan, a ko namjerno izazove povraćanje, njegov je post pokvaren.

18-  Post je pokvaren onome ko izađe iz okvira islama.

19-  Post će pokvariti spolni odnos.

20-  Islamski su učenjaci jednoglasni u mišljenju da je napaštanje iskup za post pokvaren spolnim odnosom. Također, učenjaci koji su iskup za ovu vrstu pokvarenog posta uvjetovali napaštanjem, jednoglasni su u mišljenju da će takva osoba postiti dva mjeseca uzastopno.

21-  Također, učenjaci se ne razilaze u pogledu toga da je hranjenje šezdeset siromaha jedan vid iskupa za post pokvaren spolnim odnosom.

22-  Ako bi osoba u jednom ramazanskom danu imala spolni odnos više puta, bio bi joj dovoljan jedan iskup.

23-  Ako je osoba pokvarila post spolnim odnosom, a potom u narednim danima učinila isto, bila bi obavezna iskupiti se odvojeno za pokvarene dane posta.

24-  Učenjaci je složnu u tome da je ženi u mjesečnici, putniku i bolesniku obaveza napostiti propuštene dane posta.

25-  Trudnici i dojilji koje strahuju da bi njihovo zdravlje moglo biti narušeno postom, dozvoljeno je da neposte, s tim da će napostiti propuštene dane.

26-  Trudnici i dojilji, ako su post izostavile zbog bojazni za zdravljem djeteta, obaveza je da za svaki propušteni dan posta nahrane po jednog siromaha. Ovo se prenosi od Ibn Omera i Ibn Abbasa, radijallahu anhum, i nije poznato da je neko od ashaba rekao drugačije.

27-  Islamski su učenjaci složni da ženi koja ima mjesečnicu ili je u nifasu (postporođajni period) nije dozvoljeno postiti, te da će napostiti propuštene dane.

28-  Islamski su učenjaci složni da bolesnik nije dužan postiti.

29-  Ako bi nevjernik primio islam tokom dana, obavezan je postiti ostatak dana.

30-  Ako bi se onome koji nema razuma, razum vratio tokom ramazana, bio bi obavezan postiti ostatak mjeseca ramazana.

31-  Zabranjeno je postiti prvi dan Ramazanskog i Kurbanskog bajrama, prema konsenzusu islamskih učenjaka.

32-  Učenjaci su jednoglasni u mišljenju da je pohvalno ustajanje na sehur.

33-  Također, učenjaci se slažu u mišljenju da je pohvalno postiti tri dana svakog mjeseca.

34-  Pohvalno je boraviti u itikafu zadnju trećinu ramazana i itikaf nije obavezan osim onome ko se zavjetovao.

35-  Prema konsenzusu islamskih učenjaka, itikaf je ispravno obavljati samo u džamiji.

36-  Onome ko boravi u itikafu dozvoljeno je da u slučaju potrebe napusti džamiju.

37-  Onome ko boravi u itikafu nije dozvoljeno spolno općenje.

38-  Žena koja tokom boravka u itikafu dobije mjesečnicu obavezna je da napusti džamiju.

Naša posljednja dova je: Hvala Allahu, Gospodaru svjetova.

Share This Article