Priredio: Sead ef. Jasavić
Mnoštvo ubistava: Od Ebu Hurejre, r.a., se prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: ”Neće nastupiti Sudnji dan sve dok se ne uveća Heredž.” Prisutni upitaše: Šta je to Heredž o Allahov Poslaniče? Poslanik, a.s., odgovori: “Ubistva, ubistva.” Muslim, 18/13. U Buharijevoj predaji, od Abdullaha b. Mes’uda r.a., se navodi sljedeće: “Pred sam Sudnji dan doći će dani Heredža; u njima će nestati znanja a pojavit će se neznanje.” Ebu Musa kaže: A Heredž znači ubistvo na abesinskom jeziku.” Buharija, 13/14.
Od Ebu Musa se prenosi da je Poslanik, s.a.v.s., rekao : ”Pred sami Sudnji dan pojavit će se Heredž.” Prisutni upitaše: Šta je to Heredž? Poslanik, a.s., odgovori: “Ubistva”. Prisutni upitaše: Dali to znači više ubistava nego što mi činimo, jer mi u jednoj godini ubijemo preko 70.000 osoba. Poslanik, a.s., odgovori: “To se ne odnosi na vaše ubijanje nevjernika, već na vaša međusobna ubijanja.” Prisutni ponovo upitaše: Pa hoćemo li tada biti pri pameti (imati razuma)? Poslanik, a.s., odgovori: “Od većine osoba tog vremena bit će istrgnut razum, i šlam od ljudi će tada ostati. Većina će misliti da je na nečem pametnom, a neće biti ni na čemu pametnom.” Ahmed, 4/414.
Od Ebu Hurejre, r.a., se prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Tako mi Onoga u ćijoj je ruci moja duša, neće nestati dunjaluka sve dok ne dođe dan kada ubica neće znati zbog čega je ubio, a ni ubijeni zbog čega je ubijen.” Bi rečeno: Kako će tada biti? Poslanik, a.s., odgovori: “Heredž, i ubica i ubijeni će u vatru.” Muslim, 18/35.
Ono o čemu nas obavijesti Poslanik, a.s., u hadisima, velikim dijelom se dogodi. Dođe do borbe između muslimana još u vrijeme ashaba, nakon smrti Osmana, r.a., tako da se bitke povećavaše iz mjesta u
mjesto, iz vremena u vrijeme, tako da se kod velikog broja tih borbi i ratova nije čak ni znao pravi razlog.
Ovih zadnjih godina došlo je do velikih ratova koji sa sobom poniješe veliki broj žrtava, što bi uzrokom raširenosti nereda među ljudima; dođe da jedna osoba ubija drugu ne imajući pravog motiva za to.
Procjenjuje se da su žrtve Drugog svjetskog rata bile u razmjeri od 40 do 70 miliona ubijenih, i duplo više ranjenih. Žrtve Prvog svjetskog rata su bile u razmjeri od 10 do 17 miliona ubijenih, i 20 miliona ranjenih. Staljinove žrtve se procjenjuju na desetine miliona pobijenih i stradalih. Žrtve režima Mao Ce tunga u Kini se kreću od 40 do 70 miliona. Diktatura u Sjevernoj Koreji je odnijela na milione žrtava. A o ratovima užih razmjera kako evropskih, tako i azijsko-afro-američkih, o tome ne treba mnogo ni govoriti!
Isto tako, proširenost smrtonosnog oružja koje može da uništi po čitave narode i zajednice, biva uzrokom velikog broja ratova i ubistava. Od atomske bombe koju au amerikanci bacili na japansku Hirošimu i Nagasaki, 6 i 9 avgusta 1945.g., stradalo je oko 130.000 ljudi, i još toliko ih je kasnije umrlo od posljedica radijacije.
Došlo je vrijeme kada ljudsko tijelo ničemu ne vrijedi. Čovjek biva
zaklan kao što se bravče kolje, zbog raspuštenosti i opšte nepromišljenosti. Kada dođe do nereda ubica će ubiti, a neće znati zbog ćega je ubio i zašto je ubijen. Svjedoci smo ubistava gdje osoba ubije drugu zbog beznačajnog razloga.
Sve će se to dešavati zbog raznih uznemirenosti među ljudima, što svakako potvrđuje riječi Poslanika, s.a.v.s., “Od većine osoba tog vremena bit će istrgnut razum.” – molimo Allaha, dž.š., da nas
spasi i sačuva svakojakog nereda, bilo vidljivog ili nevidljivog.
Ovaj ummet je umet samilosti, koji neće imati kazni na Ahiretu, tako da je Uzvišeni Allah dao da iskuse patnju na ovom svijetu, bilo sa neredima, zemljotresima i ubistvima.
U hadisu Sadeka b. Musenna se prenosi da je rekao: Kazivao nam je Rebbah b. Haris, prenoseći od Ebu Burde, koji kaže: Dok sam stajao na pijaci, oslonjen na ogradu Zijadovu, udario sam rukom o ruku u znak čuđenja, na što reče jedna osoba od Ensarija, čiji roditelj bijaše jedan od ashaba Allahova Poslanika, s.a.v.s.: Čemu se čudiš o Ebu Burde? Rekao sam: Čudim se narodu čija je vjera jedna, Poslanik jedan, pozivanje u vjeru jedno, obavljanje hadža jedno, jedna borba, a
neki od njih dozvoljavaju ubijanje drugih. Prisutna osoba reče: Nemoj se čuditi! – čuo sam svoga oca koji me obavijestio da je čuo Allahova Poslanika, s.a.v.s., gdje govori: “Ovaj moj ummet je ummet milosti, koji na Ahiretu neće imati polaganja računa, a niti kazni. Njegova kazna će biti u ubistvima, zemljotresima i neredima.” (Mustedrek Hakim, 4/253-254.) U predaji od Ebu Musa’a se navodi: “Ovaj moj ummet je ummet milosti, koji neće na Ahiretu biti kažnjen, nego će biti kažnjen još na ovom svijetu sa ubistvima, uznemirenošću i zemljotresima.” (Ahmed, br.19693., 4/410.)