Sudnji Dan i njegovi predznaci… (18.dio)

sanel
By sanel

Priredio: Sead ef. Jasavić
Allah dž.š., kaže: „I upozori ih na bliski Sudnji dan kada će srca do grkljana doprijeti i popriječiti se, kada nevjernici ni prisna prijatelja ni posrednika neće imati koji će uslišan biti.“ (el-Mu’umin, 18.) Rasprostranjenost alkohola i njegovo ohalaljivanje: Islamski ummet je specifičan po tome što je kroz povijest bio anti-alkoholno nastrojen, sijekavši u korijenu svaku moguću upotrebu alkohola i pojnih pića. Jedan od predznaka sudnjega dana biće kada u islamskom ummetu situacija bude obrnuta, i alkohol se bude uživao i koristio kao da je u pitanju mlijeko koje je halal!

Enen r.a., prenosi da je Poslanik s.a.w.s., rekao: „Od predznaka Sudnjega dana jeste nestanak ‘ilma-znanja, ukorijenjenost džehla-neznanja, ispijanje alkohola i rasprostranjenost bluda-zinaluka.“ (Šerhul-Nevevi ala Muslim, 16/221.)

Ali b. Ebi Talib r.a., kaže: Allahov Poslanik s.a.w.s., je rekao: “Kada se moj ummet počne baviti sa sljedećih 15 stvari zapašće u belaje i iskušenja. Bi rečeno, koje su to stvari o Allahov Poslaniče? On reče: Kad se monopol uspostavi nad ratnim plijenom, i kada emanet i povjereništvo postane ratnim plijenom, i kada davanje zekata bude muka, i kada čovjek bude pokoran svojoj ženi a nepokoran svojoj majci, dobar prema svome prijatelju a loš prema svome ocu, i kada se glasovi počnu dizati u džamijama, i kada vođa jednog naroda bude najgori od njih, i kada neki čovjek bude čašćavan zbog straha od njegova šerra, i kada se počne piti alkohol i oblačiti svila, i kada se budu nabavljale pjevačice i me’azif/muzika, i kada zadnje generacije muslimana budu proklinjale prve generacije muslimana – neka tada iščekuju užareni vjetar ili propadanje u zemlju ili deformaciju (tijela i duše)!” (Sunen Tirmizi, br.2210.)

Abdurrahman b. Ganem el-Eš’ari kaže: Pričao mi je Ebu ‘Amir el-Eš’ari r.a. – a nije me slagao: Čuo sam Allahovog Poslanika s.a.w.s., kako kaže: “U mom ummetu će se pojaviti ljudi koji će ohalaljivati i dozvoljavati blud, svilu, alkohol i me’azif – muzičke instrumente…” (Sahihul-Buhari, br.5268.; Sahih Ibnu Hibban, br.6754.)

Ohalaljivanje alkohola, imam Ibnul-‘Arebi rhm., tumači na sljedeći način:

1.    Imati ubjeđenje da je upotreba alkohola halal i dozvoljena.
2.    Opuštanje u njegovom konzumiranju kao da je u pitanju halal.

Imam Ibnul-Arebi rhm., opisuje da je rasprostranjenost konzumiranja alkohola bila prisutna još za njegovo doba, pa šta tek reći za ovo naše vrijeme kada su brojne muslimanske mase pale na iskušenje ispijanja ili prodaje alkohola! (Fethul-Bari, 10/51.)

Ebu Malik el-Eš’ari r.a., prenosi da je Poslanik s.a.w.s., rekao: „Ljudi iz mog ummeta će piti alkohol kojeg će drugim imenima nazivati!“ (Sunen Ebu Davud, br.3690.)

Alkoholu su davana razna imena, svima nama poznata, poput: vina, rakije, piva, konjaka, likera, špricera… ali su najgora imena koja su davana alkoholu ipak imena tipa: piće života, piće za dušu, piće za srce, piće ljubavi itd.!?

Brojni su hadisi Poslanika s.a.w.s., koji su nam naznačili to da će i pored fanatiče borbe protivu alkohola ipak doći do njegove rasprostranjene upotrebe među muslimanima, a nama najsvježiji primjeri su: „Sarajevsko Pivo“, „Pećko Pivo“ kao i „Albanski Konjak – čuvena pića iz još čuvenijih mjesta i gradova, koja umjesto da budu poznata po islamu i vjeri onda budu poznatija po alkoholu i duhanu!

Veoma je ružna slika vidjeti u muslimanskim selima, gradovima i državama javno ispijanje alkohola i njegovo distribuiranje po lokalima, kafanama, prodavnicama i hotelima, a još gore od navedenog je rasprostranjeno konzumiranje opojnih sredstava i droga koje su mnogo gore od samoga alkohola, što će samo ostaviti trajne i nesagledive posljedice, velike boleštine i zlo – od čega se Allahu dž.š., utječemo da nas sačuva i zaštiti.

Ono što nam je također obaveza da na to ukažemo jeste neprosvijećenost i loše ponašanje prvashodno naših lokalnih opštinskih vlasti, kako od ranije tako i sada, koje su većinom bile sastavljene od muslimana – Bošnjaka ili Albanaca, a koje ne da nisu radile na suzbijanju konzumacije alkohola već su intenzivno radile na puštanju i otvaranju mjesta konzumacije ovoga poroka i zla.

Zašto moraju tamo neki njemci ili švajcarci da budu pametniji od nas – pa da zabrane prodavanje alkohola u blizini školi, kako bi se makar za malo to zlo udaljilo od njihove djece. Zašto, makar za toliko, naše opštinske vlasti ne razmišljaju, i malo unaprijed preventivno da djeluju, pa da makar od škole i od djece odbiju alkohol i mjesta njegove prodaje, gdje se obično valja i droga i duhan kao i ostali poroci i zla! Da li se to boje da ne budu optuženi od nekoga da hoće da zavedu šeri’at i islamsku vlast – a od istoga ovoga se ne boje ni njemci, ni švajcarci koji nastoje čuvati svoju djecu od ovih zala!

Ovom prilikom pozivamo sve nadležne iz naše opštinske vlasti – da ako neće ili ne smiju da sprovedu kur’ansko-islamski zakon po pitanju apsolutne zabrane konzumiranja i distribucije alkohola, onda daj makar neka sprovedu evropski zakon da se mjesta konzumacije i distribucije alkohola odbiju od škola i dječijih ustanova – ili će da i dalje čekaju instrukcije iz Podgorice i po ovom pitanju, pa će i sami evropski zakon sprovesti u praksu tek onda kada im vrhovni nalogodavci namignu!

Ebu Umame r.a., prenosi da je Allahov Poslanik s.a.w.s., rekao: “Allah dž.š., me je poslao kao milost i uputu svim svjetovima, i naredio mi je da unišćavam frule i muzičke instrumente (berabit i me’azif), i kipove koji su se obožavali u džahilijjetu! I kunem se Allahovom veličinom neć Njegov rob popiti čašu alkohola a da neće biti, istom takom, napojen iz džehenemskih vrela, ne bitno jeli jedan od kažnjenih ili onih kojima je oprošteno; i čovjek neće dati jednu čašu alkohola djetetu a da neće biti, istom takvom, napojen iz džehenemskog vrela ne bitno jeli jedan od kažnjenih ili onih kojima je oprošteno. Neće čovjek ostaviti čašu alkohola iz straha od Mene a da ga neću napojiti sa džennetskog vrela.” (Musned Ahmed b. Hanbel, br.22272.)

Abdullah b. Omer r.a., kaže da je Poslanik s.a.w.s., rekao: „Allah dž.š., je prokleo alkohol, i onoga ko ga pije, i onoga ko ga toči, i onoga ko ga prodaje, i onoga ko ga kupuje, i onoga ko ga pravi i onoga kome se pravi, i onoga ko ga nosi i onoga kome se donosi!“ (Hadis je sahih, a bilježi ga Ebu Davud, br.3674.; Tirmizi, br.1295.; Ibnu Madždžeh, br.3380.)

U klasičnoj kafani možemo naći gotovo sve pobrojane vrste ljudi:

1.    Alkohol sa svim svojim vrstama – piva, vina, rakije, viski…
2.    Alkoholičare i uživaoce opojnih pića.
3.    Šanker – koji toči i spravlja alkohol.
4.    Gazda radnje – koji prodaje alkohol.
5.    Mušterije – koji kupuju, kojima se spravlja i kojima se donosi.
6.    Konobar – koji dostavlja i raznosi alkohol, itd..

Allah dž.š., kaže: „O vjernici, vino i kocka i kumiri i strjelice za gatanje su odvratne stvari, šejtanovo djelo; zato se toga klonite da biste postigli što želite. & Šejtan želi da pomoću vina i kocke unese među vas neprijateljstvo i mržnju i da vas od sjećanja na Allaha i od obavljanja molitve odvrati. Pa hoćete li se okaniti?“ (el-Ma’ida, 90-91.)

Molimo Allaha dž.š., da nas i našu djecu sačuva od pošasti ovoga zla, i da naše nadležne od roditelja pa naviše pomogne u suzbijanju i borbi protivu ovoga poroka. Amin, ja Rabbel-‘alemin.

Priredio: Sead ef. Jasavić, prof.fikha

Share This Article