Mekka: O Allahovi robovi, bojte se Uzvišenog Allaha Koji na vas stalno motri i od Čijeg pogleda niste skriveni niti koliko jedan tren. Stalno Mu budite zahvalni na obilatim blagodatima kojima vas obasipa i koje niste u stanju pobrojati. Pokajte se za grijehe koje ste činili i spremajte se za dan kada će ljudi za kike i noge ščepani biti. Evo nalazimo se na samom početku nove hidžretske godine za koju molim Uzvišenog Allaha da nam bude blagoslovljena i dobrim djelima ispunjena, i da u njoj Uzvišeni Allah muslimanima podari pobjedu i konačni trijumf istine. Poštovana braćo, svi mi moramo čvrsto vjerovati u Allahovo obećanje, i Njegovu odredbu sa zadovoljstvom prihvatiti. Ne smijemo biti ovisni o stvorenjima niti se za njih previše vezivati tako da zbog njih zaboravimo na našeg Stvoritelja. Dunjaluk smijemo stjecati samo na način koji je šerijatski legitiman i po islamu dozvoljen. Naš jekin-čvrsto vjerovanje i ubjeđenje u istinitost Allahovog obećanja mora nas spriječiti da ugađamo stvorenjima čineći time nepokornost Uzvišenom Allahu. Allah je Onaj Koji daje opskrbu, i niko je ne može ni dati a niti uskratiti osim Njega Uzvišenog. Onaj ko posjeduje jekin, taj je istinski bogataš jer mu je srce zadovoljno, a ona ko nema jekina, takav je pravi siromah jer mu je srce pohlepno i nezasito. Nikakav trud niti bilo kakvo zalaganje od strane čovjeka neće mu priskrbiti više od onoga što mu je Uzvišeni Allah unaprijed odredio, niti će roba snaći ikakva nevolje ili dobro osim s Njegovom voljom i dopuštenjem. Onaj ko se na Allaha osloni, On mu je dovoljan i On će mu podariti ono što od Njega traži. Skromnost je neiscrpna riznica svekolikog dobra koje se ne troši, a zadovoljstvo onim što se ima je imetak koji ne odlazi. Dobročinstvo i dobra djela su istinska investicija koja nikada neće propasti, a grijesi kod Allaha nikada zaboravljeni neće biti. Istinski snažan čovjek je onaj koji se ponaša jednako lijepo i dostojanstveno i u bogatstvu i u siromaštvu, i u snazi i nemoći, i onda kada je utjecajan i ugledan ali i kada je neprimjetan i zanemaren. Mnogi bogataši su umorni od mnoštva imetka i stalne potrage za njim, tako da im se na licu vide nezadovoljstvo, umor i patnja, a s druge strane , mnogi siromasi su izuzetno sretni i veseli jer su zadovoljni onim što imaju. Pored toga, neznalice su oni koji misle da se skromnost ogleda u izbjegavanju i odbacivanju dunjalučkih ukrasa koje je dozvolio Uzvišeni Allaha. To je pogrešno rezonovanje i na to upućuju mnogi šerijatski tekstovi. Istinska skromnost je skromnost srca i duše, te usklađivanje života s pravilima i normama koje je propisao Uzvišeni Allah i s onim čime je On zadovoljan.
Hatib: Salih b. Abdullah b. Humejd
Naslov: Savjetujem vam bogobojaznost i dobra djela!
Preveo i sažeo: Amir Durmić
Medina
Čovjekov uspjeh, spas i sreća na oba svijeta u uskoj su vezi sa samobračunom i samosavlađivanjem, te podsticanjem vlastite duše na ono što će joj priskrbiti Allahovo zadovoljstvo i udaljiti je od Njegove srdžbe. Uzvišeni, u prijevodu značenja, veli: ”O vjernici, Allaha se bojte, i neka svaki čovjek gleda šta je za sutra pripremio i Allaha se bojte jer On dobro zna šta radite.” (El-hašr, 18.). Nedaće i iskušenja s kojima se susreće islamski ummet, a o kojima imamo priliku slušati skoro svaki dan putem naših tv i radio prijemnika, samo su plod naših grijeha, neposlušnosti i zapostavljanja Božijih naredbi i farzova, čemu nas, između ostalog, uče i riječi Uzvišenog u suri Eš-Šura: ”Kakva god vas bijeda zadesi, to je zbog grijehova koje ste zaradili, a On mnoge i oprosti.” (Eš-Šura, 30.). Allah, Uzvišeni, voli pokajnike, bogobojazne i On ima svoje prirodne zakone koji se sprovode nad Njegovim stvorenjima, pravedno i mudro, i u tome ga niko ne može omesti, niti svojim prigovorom spriječiti, a On je obećao da neće kazniti onoga ko bude vjerovao u njega i bude Mu zahvalan. Rekao je Uzvišeni, u prijevodu značenja: ”Zašto bi vas Allah kažnjavao ako budete zahvaljivali i vjerovali? Allah je blagodaran i sveznajući.” (En-Nisa, 147.). Tj. Allah vas neće kazniti na ovom i budućem svijetu, ako Mu budete zahvalni na blagodatima i znali cijeniti njihovu vrijednost, i budete vjerovali u vašeg Gospodara, čineći dobra djela. On će samo kazniti one koji nisu vjerovali u Njega, nisu Mu zahvaljivali na blagodatima i koji su činili teške grijehe i prijestupe. Ima li veće pravednosti i plemenitosti od ove? Stanje islamskog ummeta će se popraviti onoga momenta kada on popravi svoj odnos prema Uzvišenom Bogu. Allah Uzvišeni nikome ne čini nepravdu, za sve što se ljudima desi, krivi su oni sami. Čovjek je sam sebi najveći neprijatelj. Dakle, od nas samih i naše iskrene želje za popravkom i slijeđenjem Božije upute najviše ovisi da li će Allah, dželle šenuhu, preuzeti brigu o islamskom ummetu, promijeniti njegovo stanje na bolje i zaštiti ga od dušmasnkih spletki, kao što kaže Uzvišeni, u prijevodu značenja: ”Ako kakvo dobro dočekate, to ih ozlojedi, a zadesi li vas kakva nevolja, obraduju joj se. Ako budete strpljivi i ono što vam se zabranjuje izbjegavali, njihovo lukavstvo vam neće nimalo nauditi. Allah, zaista, dobro zna ono što oni rade.’’ (Alu-‘Imran, 120.). Namaz i ostvarivanje čistog tevhida (jednoboštva) dobra je polazna osnova za popravak globalnog stanja, ali iza toga mora nužno uslijediti cejlovit i sveobuhvatan povratak islamskoj praksi, Božijem vjerozakonu (Šerijatu) i iskrenom pozivu u Allahovu vjeru. Koliko je praktični aspekt, prije svega redovno izvršavanje namaza, važan u islamu, najbolje svjedoči sljedeći hadis: ”Prvo zašta će čovjek odgovarati na Sudnjem danu, bit će namaz. Ako on bude primljen (kabul), primljena će biti i ostala djela, a ako on ne bude prihvaćen, isto će biti i sa ostalim djelima.”
Hatib: Dr. Ali el-Huzejfi
Naslov: Allah neće popraviti stanje ummeta, dok ummet ne popravi svoj odnos prema Njemu
Preveo i sažeo: Mr. Semir imamović
Kuds
U danima koji su iza nas pokušali smo dukučiti smisao hidžre kao jedne velike prekretnice u istoriji islama. Tada su muslimani iz slabosti prešli u snagu, iz poziva u državu, iz poniženja u ponos, iz straha u sigurnost. Konstatovali smo da je naša hidžra povratak Sunnetu Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve selem, i napuštanje onoga što nam je on naredio jer to je svojstvo najboljeg muhadžira.
Nakon hidžre Allahov Poslanik, salallahu alejhi ve sellem, poduzeo je veoma bitne poduhvate u kojima su vječite pouke za muslimane, a osobito za nas danas kada možemo uspjeti i spasiti se ovog zla u kojem se nalazimo samo putem slijeđenja njegovog pravca. Prvi od mudrih poduhvata bio je gradnja mesdžida koji je imao ulogu centralne institucije u novonastaloj državi. Osim namaza i drugih ibadeta mesdžid je bio centar svakog značajnijeg dešavanja. Ovome nas je podučio Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, a gdje smo mi u odnosu na ove lekcije¬? Zašto su muslimani danas zaboravili na njegovu važnost? Zašto mi i naša djeca više posjećujemo neka sumljiva mjesta i internet klubove nego što posjećujemo Allahove kuće? Ne morate ići daleko, jer ovaj mesdžid je najbolji dokaz protiv nas. Osim toga Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem je na najbolji način ojačao islamsko društvo tako što je pobratio muslimane i izmirio dva, stotinama godina, zaraćena plemena, Evs i Hazredž. Muslimani su djelili svoj imetak i svoje kuće. Dok su muslimani živjeli u takvom blagostanju mi se vraćamo u period džahilijeta. Jedni drugima činimo nepravdu, prepiremo se i sijemo nered među muslimanima. Zaboravljamo da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao da je pravi musliman onaj od čijeg jezika i ruku su sigurni ostali muslimani. Poslanik je radio na očuvanju ovog jedinstva, te ga je sačuvao od spoljnih faktora, neprijatelja koji mu je mogao nauditi. Zato je odmah sačinio ugovor između muslimana i Jevreja i taj ugovor je štitio muslimanska prava. Danas se muslimanski vladari sastaju, održavaju samite i donose deklaracije, ali one, nažalost, vrlo često govore o ustupcima koji se daju nemuslimanima na uštrb vjere i besmislena opravdanja da mi nismo onakvi kakvim nas oni zamišljaju. Dok je Poslanik mislio na druge i njihova prava mi danas u zemljama koje se nazivaju islamskim nemamo ni osnovnih ljudskih, a kamoli vjerskih, prava. Naš spas i uspjeh jeste samo na način na koji su uspjeli oni prvi, Poslanik i prve dobre generacije.
Hatb: Muhammed Selim
Naslov: Život muslimana – nekada i sada
Preveo i sažeo: Esad Mahovac
Saff br. 283