Priredio: Sead ef. Jasavić
Poslanstvo Muhammeda s.a.w.s.: Poslanik s.a.w.s., nas je obavijestio da je njegovo poslanstvo jasan dokaz blizine nastupa Sudnjega Dana, te da je on Poslanik Sudnjega Dana. Sehl r.a., prenosi da je Poslanik s.a.w.s., rekao: „Poslan sam a između mene i Sudnjega Dana je koliko između ova dva prsta – pa ispruži kažiprst i srednji prst.“ (Buharija, Muslim)
Kajs b. Ebi Hazim prenosi od Ebu Džubejre da je Poslanik s.a.w.s., rekao: „Poslan sam kao nesmul-sa’ah tj. kao blagi povjetarac pred olujom ili kao Poslanik zadnje generacije čovječanstva!“ (el-Dolabi, 1/23.)
Dakle, prvi od predznaka kijametskoga časa jeste poslanstvo Mustafe Muhammeda s.a.w.s., koji je ujedno i zadnji Božiji Poslanik poslije kojeg više neće biti poslanika. Nakon Muhammeda s.a.w.s., Sudnji Dan slijedi isto kao što kažiprst slijedi nakon srednjeg prsta, između kojih nema više prstiju!
Imam el-Kurtubi rhm., je rekao: „Muhammed s.a.w.s., je prvi nagovještaj Sudnjega Dana, i on je poslanik ahiriz-zemana; poslan je, a između njega i kijametskoga dana više neće biti poslanika!“ (el-Tezkira, str.626.)
Allah dž.š., je rekao: „Muhammed nije roditelj nijednom od vaših ljudi, nego je Allahov Poslanik i posljednji vjerovjesnik, a Allah sve dobro zna!“ (el-Ahzab, 40.)
Poslanstvo Muhammeda s.a.w.s., je posljednja šansa spasa za cijelo čovječanstvo u oči skorijeg nastupa Sudnjega Dana. Muhammed s.a.w.s., nam je dat kao očiti primjer i urnek po kojem moramo krojiti stil našega života. Poslanstvo Muhammeda s.a.w.s., izaziva tektonske poremećaje u tadašnjoj mračnoj džahilijetskoj slici čovječanstva, kada dolazi do javljanja nura i svjetlosti koje po zadnji put obasjava mračna srca, umove i duše, mračnjaštvo sela i gradova. Oni koji se zapute stazom i stopama Muhammeda s.a.w.s., biće spašeni strahota Sudnjega Dana, dok oni koji ne krenu njegovim putem – preživljavaće strahote i na ovom i na budućem svijetu!
Smrt posljednjeg Allahovog poslanika, Muhammeda s.a.w.s.
Smrt Muhammeda s.a.w.s., je također jedan od nagovještaja Sudnjega Dana. Avf b. Malik r.a., prenosi da je Poslanik s.a.w.s., rekao: „Računaj da će se desiti šest stvari pred nastup Sudnjega Dana: moja smrt, oslobođenje Jerusalima (Bejtul-Makdis), i kuga od koje će se umirati isto onako kako pomor zna pogoditi brave. Nakon toga će se pare i bogatstvo raširiti toliko da će se čovjeku davati 100 dinara-zlatnika, a on će se zbog toga naljutiti! Zatim slijedi fitna i ratovi koji neće poštedjeti ni jednu arapsku kuću, nakon čega slijedi hudna i primirje koje će se uspostaviti između vas i Benil-Asfera (tj. vizantinaca, kršćana, bijelaca), kojeg će oni kasnije prekršiti, pa će vam doći sa vojskom od 80 bajraka, ispod svakog od tih bajraka će imati po 12 hiljada vojnika!“ (Sahihul-Buhari, br.3176.)
Smrt Muhammeda s.a.w.s., je bio najveći musibet koji je mogao snaći muslimane kao ummet ali i cijelo čovječanstvo. Kada je Poslanik s.a.w.s., preselio na bolji svijet – ashabi su ostali zahajranjeni, zatečeni, a mnogi od njih su se na trenutke gubili!
Enes b. Malik r.a., je rekao: „Sve se osvijetlilo onoga dana kada je Muhammed s.a.w.s., došao u Medinu, dok je sve potamnilo od onog dana kada je Poslanik s.a.w.s., umro. Nijesmo kako treba ni prašinu s naših ruku otresli, od ukopa Muhammeda s.a.w.s., a srca su nam se odmah počela mjenjati!“ (Tirmizi)
Smrću Poslanika s.a.w.s., se nije prekinuo samo njegov život već se smrću Poslanika s.a.w.s., prekida i Objava koja je redovno silazila sa Nebesa kako je to potvrdila Ummu Ejmen r.a., onda kada su joj Ebu Bekr i Omer r.a., otišli u posjetu nakon smrti Poslanika s.a.w.s.. kad su stigli kod nje, ona zaplaka, pa joj rekoše: Zašto plačeš? Ono što je kod Allaha je bolje za Njegova Poslanika! Ona reče: „Ne plačem zbog toga što ne znam da je ono što je kod Allaha bolje za Njegova Poslanika, već plačem zbog toga što se dostavljanje Objave sa nebesa prekinulo. Ovim riječima ona natjera i njih dvojicu na plač, pa su i oni sa njom plakali!“ (Muslim)
Muhammed s.a.w.s., je umro isto onako kako i ostali ljudi umiru! Allah dž.š., nije podario nikome vječnost na ovome svijetu. Ovaj svijet je svijet prolaska, ne svijet zadržavanja i ostanka. Allah dž.š., kaže: „Nijedan čovjek prije tebe nije bio besmrtan; ako ti umreš, zar će oni dovijeka živjeti? & Svako živo biće smrt će okusiti! Mi vas stavljamo na kušnju i u zlu i u dobru, i Nama ćete se vratiti.“ (el-Enbija’, 34-35.)
Prva stvar koja je definitivno bila najpogubnija za Islam jeste smrt Muhammeda s.a.w.s., a zatim smrt Omera r.a.. Smrću Poslanika s.a.w.s., je obustavljena dostava i silazak Objave, sa čim se završava i samo poslanstvo. Prvo zlo koje se nakon toga desilo jeste odmetanje arapskih plemena od islama, i to je bio prvi udar na hajr i dobro. Poslije smrti omerove r.a., muslimani su isukali sablje jedni na druge, kada nepravedno strada treći halifa Osman r.a.. Od tada pa do današnjih dana, među-muslimanska sablja se nije uvukla u svoje korice!
Pred svoju smrt, Allahov Poslanik s.a.w.s., je rekao: “Ja sam prvi među vama i ja sam svjedok protiv vas i, tako mi Allaha, evo sada gledam u moj Havd-vrelo. Podareni su mi ključevi riznica zemaljskih i za vas se ne bojim od toga da ćete širk Allahu dž.š., činiti (pripisivati Mu druga), već se za vas bojim od toga da vas dunjaluk ne obuzme i da zbog njega ne budete ratovali jedni protivu drugih.“ (Muslim, br.2296-30): „zbog čega ćete propasti kao što su propali oni prije vas. Ukbe r.a., kaže: Zadnje što sam vidio Poslanika s.a.w.s., je bilo dok je bio na minberi.“ (Muslim, 2296-31)
Riječi Poslanika s.a.w.s.: „…već se za vas bojim od toga da vas dunjaluk ne obuzme i da zbog njega ne budete ratovali jedni protivu drugih“ – su dokaz istinitosti Muhammedova s.a.w.s., poslanstva kroz historiju islama. Najopasnije što je zadesilo muslimane nakon smrti Poslanika, sallallahu ‘alejhi we sellem, pa sve do danas, je želja za dunjalukom i prevlasti na njemu. To rivalstvo je uništilo veliku imperiju koja je bila zasnovana na temeljima vjere, bogobojaznosti i požrtvovanja. I dan danas, rivalstvo i borba za prestižom je otrov koji ubija i slabi naše saffove, a jača neprijateljev prestiž nad nama.
Molimo Allaha dž.š., da nas učini iskrenim i ispravnim sljedbenicima Muhammeda s.a.w.s.; amin ja rabbel-‘alemin!
Priredio: Sead ef. Jasavić, prof.fikha