Više se plašim po vas od pošasti dunjaluka nego li od pošasti širka!

sanel
By sanel

Priredio: Sead ef. Jasavić
Pred svoju smrt, Allahov Poslanik s.a.w.s., je rekao: “Ja sam prvi među vama i ja sam svjedok protiv vas i, tako mi Allaha, evo sada gledam u moj Havd-vrelo. Podareni su mi ključevi riznica zemaljskih i za vas se ne bojim od toga da ćete širk Allahu dž.š., činiti (pripisivati Mu druga), već se za vas bojim od toga da vas dunjaluk ne obuzme i da zbog njega ne budete ratovali jedni protivu drugih.“ (Buhari, br.4085-6426-6590.; Muslim, br.6116, 7/67.; Ahmed, 17382-17435): „…zbog čega ćete propasti kao što su propali oni prije vas! ‘Ukbe r.a., kaže: Zadnje što sam vidio Poslanika s.a.w.s., je bilo dok je zborio ovo sa minbere.“ (Muslim, br.6116, 7/67.)

Hafiz Ibnu Hadžer el-Askelani rhm., kaže: „za vas se ne bojim od toga da ćete širk Allahu dž.š., činiti“ tj. za većinu vas se ne bojim od toga da ćete širk Allahu dž.š., činiti, jer je činjenica da se to od jednog dijela pripadnika ummeta desilo, od čega se utječemo Allahu dž.š.!“ (Pogledaj: Fethul-Bari, 3/211.)

Imam el-Nevevi rhm., kaže: „U ovom hadisu su brojne mu’udžize Poslanika s.a.w.s. – obavijest o tome da će njegov ummet ovladati riznicama i bogatstvima zemaljskim što se je i desilo, te da se pripadnici ummeta u globalu neće odmetati od islama – od čega je Allah dž.š., i zaštitio ovaj ummet, te da će se međusobno natjecati u dunjaluku što se je i obistinilo.“ (Pogledaj: Šerhul-Nevevi ‘alel-Muslim, br.4248., 7/499.)

Imam el-Hitabi rhm., kaže: „Ovaj hadis nam ukazuje na to da je Havd već stvoren i da dan danas postoji, i da je Havd hakika tj. stvorenje u svom stvarnom značenju ne apstraktnom; ovaj hadis je mu’udžiza Poslanika s.a.w.s., jer je On s.a.w.s., mogao gledati u Havd još dok je bio na dunjaluku, o čemu nas je i obavijestio, dok je u njemu i druga mu’udžiza a ta je da su ključevi bogatstva i riznica zemaljskih i vlast nad njima dati njegovom ummetu nakon njega. Ovaj hadis nam govori o tome da se On s.a.w.s., ne boji po svoj ummet od širka, već se za njih boji od dunjaluka i natjecanja u njemu, što će proizvoditi međusobnu zavist i cicijaštvo. Ovaj hadis je dokaz tome da se čovjek može zakleti i ako to neko ne traži od njega, radi veličanja nečega ili njegove potvrde!“ (Pogledaj: ‘Umdetul-Kari, 8/157.)

Šejh Ebul-Fadl Zejnuddin el-‘Iraki rhm., kaže: „za vas se ne bojim od toga da ćete širk Allahu dž.š., činiti“ tj. za većinu vas i ako će se nekima (koji su u manjini, op.prev.), to dešavati. Slijedeće su mu’udžize Poslanika s.a.w.s., spomenute u ovom hadisu: obavijest o tome da će Ummet Muhammeda s.a.w.s., imati ključeve riznica bogatstva zemaljskog što se je ostvarilo; da se pripadnici Ummeta neće odmetnuti od islama – od čega ih je Allah dž.š., i zaštitio; da će se natjecati u dunjaluku i zbog njega se ubijati – što se je već obistinilo – Allah nas zaštitio od toga. Amin!“ (Pogledaj: Tarhul-Tesrib, 4/310.)

Šejh Ebul-Abbas Ahmed b. el-Fekih Ebi Hafs Omer b. Ibrahim el-Ensari el-Kurtubi rhm., kaže: „Poslanik s.a.w.s., je izrazio sigurnost u to da će većina njegovih ashaba opstati na islamu i da se neće predati širku, i ova obavijest od njega ne znači da se nevjerstvo neće desiti od strane nekog od njih. Ova obavijest govori u globalu o većini, i ne znači da će tako stanje biti sa svakim pojedincom od njih. Kako će i biti kada znamo da je Poslanik s.a.w.s., nagovijestio da će se nakon njegove s.a.w.s., smrti ljudi odmetati, kako se o tome govori u brojnim hadisima o Havdu. Svjedoci smo tome da su se brojni ashabi Poslanika s.a.w.s., odmetnuli od islama i ako su klanjali s Poslanikom s.a.w.s., i borili se – nakon njegove smrti su uznevjerovali. Ibnu Ishak rhm., je rekao: Nakon smrti Poslanika s.a.w.s., u svakom mesdžidu je imalo murteda izuzev u tri sveta mesdžida. Ebu Bekrova r.a., borba protivu otpadnika i murteda je opšte poznata i mutevatir. Ako nam je sve ovo poznato onda je značenje ovog hadisa ovako kako smo rekli. Ova se predaja može odnositi i na njegove ashabe za koje ga je Allah dž.š., već unaprijed obavijestio o njihovom halu i stanju skončanja, te da će oni opstati na islamskoj uputi i šeria’tu sve dok se ne susretnu sa Allahom i Njegovim Poslanikom s.a.w.s., na Njegovoj uputi, jer je Poslanik s.a.w.s., velikom broju od njih posvjedočio isto, a i mi smo svjedoci tome da su oni opstali na istini sve dok ih Allah dž.š., nije usmrtio. Ovaj se hadis može odnositi i na cijeli ummet, pa će označavati obavijest o tome da će islamska vjera opstati i biti javna i vidna sve do Sudnjega Dana, i da se islamska vjera neće zagubiti bez obzira na širk i idolopoklonstvo koje će se pojaviti, i bez obzira na otpadništvo od islama, što nam potvrđuje Kur’an, Sunnet i Idžma’ ummeta. Prvo mišljenje je jače, a Allah najbolje zna.“ (Pogledaj: el-Mufhim lima Eškele min Telhisi Kitabi Muslim, 19/30.)

Šejh Šemsuddin Ebu Abdullah Muhammed Ibnu Muflih el-Makdisi el-Hanbeli rhm., kaže:

„Poslanik s.a.w.s., je rekao: „Svaki narod je imao svoju fitnu-iskušenje dok je fitna-iskušenje moga ummeta, mal – imetak!“ (Tirmizi)

Imam Ibnu Abdul-Berr rhm., bilježi da je Poslanik s.a.w.s., rekao: „Dinar-zlatnik, i dirhem-srebrenjak, je uništio narode prije vas – uništiće i vas!“ (Ibnu Hibban)

Hasan el-Basri rhm., je rekao: „Svaka generacija je imala po nekog kipa kojeg je obožavala; kip našega ummeta je dinar-zlatnik i dirhem-srebrnjak!“

U Sahihajnu se od ‘Ukbe r.a., bilježi da je Poslanik s.a.w.s., rekao: „…za vas se ne bojim od toga da ćete širk Allahu dž.š., činiti (pripisivati Mu druga), već se za vas bojim od toga da vas dunjaluk ne obuzme i da zbog njega ne budete ratovali jedni protivu drugih.“ (Buhari, br.4085-6426-6590.; Muslim, br.6116, 7/67.; Ahmed, 17382-17435): „…zbog čega ćete propasti kao što su propali oni prije vas! ‘Ukbe r.a., kaže: Zadnje što sam vidio Poslanika s.a.w.s., je bilo dok je zborio ovo sa minbere.“ (Muslim, br.6116, 7/67.).“ (Pogledaj: el-Adab el-Šer’ijjeh, 3/462.)

Šejh Sulejman b. Abdullah b. Muhammed b. Abdul-Vehhab rhm., kaže: „Ovim haberom nas je Poslanik s.a.w.s., obavijestio o tome da će Ummet uvijek imati ljudi koji se pridržavaju poslaničke upute i čistog nepatvorenog islama, kao i to da će biti ljudi koji će se priklanjati jevrejima, hrišćanima i ostalim mušricima.“ (Pogledaj: el-Tevdih an Tevhidil-Hallak fi Dževabi Ehlil-‘Irak, 1/10.)

Šejh Džejlan b. Hidr el-‘Arusi kaže: „Ovaj hadis se odnosi samo na ashabe, kojima se Poslanik s.a.w.s., direktno obraća, na što nam vanjština samog teksta ukazuje (zahirul-hitab). Ovaj hadis se ne odnosi na sav ummet Muhammeda s.a.w.s.. Ovakvo razumjevanje je plod spoja ove predaje sa predajama koje nam govore o tome da će se širk ipak pojaviti.“ (Pogledaj: el-Du’a ve Menziletuhu minel-‘Akideh el-Islamijjeh, 2/904.)

Šejh Ibnu Usejmin rhm., kaže: „Poslanik s.a.w.s., se nije plašio po svoje ashabe da će zapasti u širk i idolopoklonstvo nakon njega zbog toga što se je iman već ustalio u srcima njihovim. Ova predaja se ne odnosi na murtedde koji su se odmetnuli nakon smrti Poslanika s.a.w.s., jer se Poslanik s.a.w.s., njima nije ni obraćao, zbog toga što se iman-vjera, kod tih odmetnika nije ni ustabilio u srcima njihovim, pa su se odmah nakon smrti Poslanika s.a.w.s., odmetnuli.“ (Pogledaj: Šerhu Kitabil-Rikak, min Sahihil-Buhari, 1/21.)

Priredio: Sead ef. Jasavić, prof.fikha

Share This Article