Rezanje noktiju i šišanje za onoga koji kolje kurban?

sanel
By sanel

Priredio: Mr. Semir Imamović
Pitanje: Šta je sve zabranjeno onome koji želi klati kurban nakon nastupanja mjeseca zu-l-hidžeta, i da li se ta zabrana striktno odnosi na njega ili obuhvata i njegove ukućane?
Odgovor: Hvala Allahu i neka je mir i spas na posljednjeg poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem. Nakon što nastupi mjesec zu-l-hidže, onome koji namjerava žrtvovati kurban, zabranjuje se čupanje i šišanje dlaka sa bilo kojeg dijela tijela, rezanje noktiju i kidanje kože.  Sve mimo toga, a što inače podliježe općem propisu dozvole, je dozvoljeno, kao što je oblačenje šivene odjeće, stavljanje kane za žene, upotreba mirisa, intimni kontakt i sl. Zabrana se odnosi samo na onoga koji kolje kurban ali ne i na njegove ukućane. Također, zabrana se ne odnosi na opunomoćenika (onoga kojeg je vlasnik kurbana ovlastio da u njegovo ime zakolje kurban).

Nema razlike, u spomenutom, između muškarca i žene, ženi koja kupi kurban od vlastitog novca zabranjeno je ono što i muškarcu, jer je hadis općeg karaktera. Ovu zabranu, i pored njene sličnosti sa hadžskim i ‘umranskim zabranama, ne možemo nazvati ihramom. Ihram je ustezanje od određenih radnji i postupaka u vrijeme hadžskih i ‘umranskih obreda, kao što su oblačenje šivene odjeće, upotreba mirisa, lov, spolni odnos i sve što mu prethodi. Nijedna od navedenih stvari, onome koji namjerava klati kurban, nije zabranjena. Prenosi se od Ummu-Seleme da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Kada nastupi zu-l-hidže, neka se oni, koji imaju namjeru žrtvovati kurban, ustegnu od brijanja i šišanja dlaka i rezanja noktiju.’’  (Muslim, 1977.).

Odgovorio: Dr. Muhamed ibn Salih el-Munedžid

Napomena: Oko stepena ove zabrane i njene pritvrđenosti islamski učenjaci nemaju jedinstveno stajalište, neki smatraju da se radi o strogoj zabrani – haramu, dok je, prema mišljenju jednog dijela šafijskih učenjaka, u pitanju stepen zabrane poznat kao mekruh tenzih – pokuđeno djelo. Pogledaj: Šerhu Sahihi Muslim.

Izvor: www. islam-qa.com 

Saff br. 278

Share This Article