Natjecanje u činjenju dobrih djela i Ljubav među vjernicima

sanel
By sanel
Preveo i sažeo: Amir Durmić

Braćo muslimani, uistinu je čovjekova težnja za postizanjem visokih stepena kao i njegova čežnja za stjecanjem onoga što je dobro, lijepo i pohvalno, najbolji pokazatelj da je njegova bit čista i neokrnjena, i da je njegova duša neiskvarena. Isto  tako, ukoliko osoba žudi za nečim što je ružno i loše, što je grijeh i zabranjeno, i što u osnovi čovjeku donosi samo poniženje na ovom i kaznu na budućem svijetu, najbolji je pokazatelj pokvarenosti dotične osobe.
U to recimo spada i to da čovjek kod druge osobe vidi neke od Allahovih blagodati kojima je On dotičnu osobu obasuo, i iz čiste zlobe i zavisti želi da te blagodati kod nje nestanu jer ih on ne posjeduje. Još gore od toga je kada čovjek čeznutljivo gleda u one koji okreću glavu od Allahove vjere, koji Mu danonoćno griješe i upražnjavaju svakovrsne oblike griješenja, i želi se s njima poistovjetiti i griješiti kao oni. Uistinu sve ono u čemu oni uživaju na ovom svijetu samo je kratkotrajna obmana i varka koja će uskoro nestati, a ono što je kod Allaha, vječno je. Obraćajući se svome Poslaniku s.a.v.s., Uzvišeni Allah je rekao: ”I nikako ne gledaj dugo ljepote ovoga svijeta koje Mi kao užitak raznim sortama nevjernika pružamo, da ih time na kušnju stavimo, ta nagrada Gospodara tvoga je bolja i vječna.” (Ta ha, 131). Vjernici se dakle trebaju zaokupiti činjenjem djela koja će im uz Allahovu pomoć i milost osigurati vječno uživanje. Na tom putu se trebaju truditi, ulagati svoj maksimum, pa čak se i takmičiti. Rekao je Uzvišeni Allah u prijevodu značenja: ”Svako se okreće prema svojoj Kibli, a vi se potrudite da druge, čineći dobra djela, pretečete!” (El-Bekare, 148) Međutim, musliman nikada ne smije na putu stjecanja dobrih djela činiti ono što mu je Njegov Gospodar zabranio. Tako naprimjer, nikada ga ne smije obuzeti samodopadanje i zadivljenost samim sobom, niti sebi smije umisliti kako je on potpun i u ljudskom domenu savršen, a na druge gledati s okom podcjenjivanja i podozrenja. Rekao je Poslanik s.a.v.s.: ”Dovoljno je zla čovjeku da prezire svoga brata muslimana.” (Muslim). Isto tako, vjernika dobra djela koja čini nikada ne smiju učiniti obijesnim, niti se on zbog njih treba oholiti i uzdizati nad drugim. Rekao je Poslanik s.a.v.s.: ”Uistinu mi je Allah objavio da jedni prema drugima budete ponizni, da se jedni nad drugima ne uzdižete i da jedni drugima nepravdu i zlo ne činite.” (Muslim) Zato, bojte se Allaha istinskom bogobojaznošću i trudite se da vaše natjecanje u činjenju dobrih i izbjegavanju loših djela bude iskreno, i ničim mimo traženja Allahovog zadovoljstva pomućeno. To je istinski put ka preporodu i konačnom trijumfu islamskog ummeta.

Sažetak hutbe iz Časnog Harema u Mekki
Hatib: Dr. Usama Hajjat

Ljubav među vjernicima
Poštovana braćo, uistinu je težnja ka ostvarenju međumuslimanske ljubavi jedan od uzvišenih ciljeva šerijata. Rekao je Uzvišeni Allah: ”Uistinu su vjernici braća…” (El-Hudžurat, 10). Isto tako, Poslanik s.a.v.s. je u ovom kontekstu rekao: ”Primjer muslimana u njihovoj međusobnoj ljubavi i suosjećajnosti je kao primjer jednog tijela. Ukoliko oboli jedan njegov organ, čitavo tijelo osjeća nesanicu i groznicu.” (Muslim) Jedan od primarnih uvjeta koji se moraju ostvariti da bi ljubav među muslimanima bila moguća i ostvariva jeste čistoća njihovih prsa, te eliminiranje i najmanjeg oblika mržnje, zavisti i pakosti. Rekao je Uzvišeni Allah: ”Oni koji poslije njih dolaze – govore: “Gospodaru naš, oprosti nama o braći našoj koja su nas u vjeri pretekla i ne dopusti da u srcima našim bude imalo zlobe prema vjernicima; Gospodaru naš, ti si, zaista, dobar i milostiv!” (El-Hašr, 10). Nije moguće uspjeti na Ahiretu niti ući u Džennet osim sa čistim i neiskvarenim srcem, u kojem nema ni mržnje, ni zavisti niti bilo kakvog oblika pakosti prema muslimanima. Rekao je Uzvišeni: ”Na dan kada ni imetak ni sinovi od koristi neće biti, osim onome ko Allahu dođe čista srca.” (Eš-Šu’ara, 88). Jedne prilike je Poslanik s.a.v.s. upitan ko je najbolji između svih ljudi, pa je odgovorio: ”Svaki čovjek neiskvarenog srca i iskrenog jezika’. Ljudi rekoše: ”Znamo ko je čovjek iskrenog jezika, ali ko je čovjek neiskvarenog srca?, a on reče: ‘To je čist i bogobojazan čovjek, koji se kloni grijeha i koji pri sebi nema zavisti niti pakosti.”’ (Ibn Madže).

Jedna od stvari koja uništava međumuslimansku ljubav je prenošenje tuđih riječi, a o tome je Poslanik s.a.v.s. rekao: ”U džennet neće ući nemmam”, tj. osoba koja s ciljem sijanja smutnje i unošenja neprijateljstva i mržnje među muslimanima, prenosi tuđe riječi. Znajte da svaka ružna riječ i svaki neprimjeren govor unosi netrpeljivost i mržnju, te prlja čista i neiskvarena srca. O tome kaže Uzvišeni: ”Reci robovima Mojim da govore samo lijepe riječi: – jer bi šejtan mogao posijati neprijateljstvo među njima, šejtan je, doista, čovjekov otvoreni neprijatelj.” (El-Isra, 53).

Klonite se braćo i bespotrebnih i uzaludnih rasprava jer i one među muslimane unose samo netrpeljivost i mržnju. Rekao je Imam Malik: ”Rasprava je uzrok da srca postanu gruba i osorna, i ona uzrokuje pakost među ljudima.” Poštovana braćo, neka vaša životna parola za kojom će te se povoditi u svim segmentima života budu riječi Poslanika s.a.v.s.: ”Niko od vas neće istinski vjerovati sve dok svome bratu muslimanu ne bude želio ono što želi samome sebi.” Muttefekun alejhi.

Sažetak hutba iz Poslanikove džamije u Medini
Hatib: Husejn Ali Šejh

Saff

Share This Article