Piše: Enis Salihović
U potrazi za boljitkom u duhovnom svijetu otkrio sam pet navika koje sprečavaju moj duhovni napredak i koje mi predstavljaju prepreku na putu do Allaha.
Mojih pet loših navika:
1. Loš pristup namazu
Posljedice:
* Čovjek nije u mogućnosti da osjeti slast namaza.
Kada ostale dvije tačke ne bi bile navedene, ova bi bila dovoljna!
*Postoji velika mogućnost da namazi, zbog čovjekovog nemarnog odnosa, nisu prihvaćeni kod Uzvišenog Allaha.
* Treća, ali ne i najmanje bitna stvar, pored dvije navedene, jeste mogućnost da, umjesto nagrade, uslijedi kazna na Sudnjem danu zbog odsutnosti i izostanka koncentracije u namazu.
Zaključak:
Nur lica nećeš postići stavljanjem skupocjenih krema, već ćeš nur postići iskrenim pokoravanjem Uzvišenom Allahu. I pored izvršavanja jedne od najznačajnijih islamskih dužnosti, postoji mogućnost da čovjek, zbog lošeg pristupa ovoj dužnosti, umjesto nagrade, dobije kaznu. Dakle, sve što radiš u životu može biti u tvoju korist ili na tvoju štetu, pa tako i namaz. Ako ga obavljaš ispravno i potpuno, tada će se namaz zauzimati za tebe, a ako ga ne izvršavaš potpuno, služit će kao dokaz protiv tebe. Pa, čuvaj svoj namaz!
2. Haram pogledi
Posljedice:
*Zar misliš da će ti Allah sutra pokloniti halal suprugu, kad svoje oči ne možeš da odvojiš od harama? “Čestite žene su za čestite muškarce…”
*Zar misliš da će ti pogled u namazu biti ustrajan, direktan i usredsređen na mjesto gdje spuštaš svoje čelo Uzvišenom Gospodaru kad između namaza gledaš u ono što je zabranio Onaj pred kojim spuštaš svoje čelo?
*“Zabranjen pogled (strastven pogled) je otvorena šejtanova strelica”… (hadis)
Ako je tvoj pogled baš takav, znaj da si na neki način u savezu sa šejtanom, a svaki vid saradnje sa njim odvodi od Allahovog puta, što može biti veoma kobno za tvoju budućnost: “Ne slijedite stope šejtanove, jer vam je on neprijatelj…”
ZAKLJUČAK:
Korak po korak ka grijehu istovremeno je korak po korak od Allaha. Ako šejtan ne može odmah da te navede na krupan korak ka bludu, on će te sitnim koracima primamljivati ka njemu, sve dok ne popustiš njegovom pritisku i na kraju se “upecaš” u tu krupnu zamku koja ostavlja duboke posljedice u tvom životu i ličnosti.
“Kome je šejtan drug, ružan mu je to drug” (En-Nisa, 38)
3. Često učenje Kur’ana bez razmišljanja o značenju njegovih ajeta
Posljedice:
*Nepotpuno shvatanje, a samim tim i neizvršavanje Allahovih propisa.
*Otvorenija mogućnost za slijeđenje nečijeg drugog, a ne Allahovog zakona, što svakako dovodi do čovjekove propasti.
*Mogućnost da djela ne budu primljena kod Uzvišenog Allaha, naročito ibadet učenja Kur’ana, jer Allah ne prima djela robova sve dok fizički i psihički ne budu prisutni (u ibadetu koji obavljaju).
Zaključak:
Bez obzira na ibadet, ako se u potpunosti ne pokloni pažnja djelu koje se čini, može doći do izostanka nagrade. Primjer:
Sam boravak na njivi (bez ikakvog rada) ili pak loš način obrađivanja njive, neće doprinijeti ničemu. Da bi plod bio dobar, mora da se radi onako kako je naloženo, a sam plod će doći uz pravilno izvršen potrebni rad.
Isto je i sa Kur’anom: razmišljaj o njegovim porukama kako bi izvukao pouku. Misli o ajetima i postupaj u skladu sa kur’anskim smjernicama dok si na dunjaluku, kako bi ubrao dobar i zreo plod na ahiretu. Pa, ne dozvoli da ti Mushaf bude umotan u peškir, blizu pogleda, a daleko od ruku i srca!
“Knjigu koju objavljujemo, blagoslovljena je, da bi oni o riječima njezinim razmislili, i da bi oni koji su razumom obdareni pouku primili.” (Sad, 29)
4. Prekomjerena upotreba telefona
Posljedice:
*Velika količina utrošenog slobodnog vremena, što čovjeka odvraća od namaza, učenja Kur’ana, dovodi do otuđenosti od ljudi itd.
*Ašikovanje i neopravdano komuniciranje muškaraca i žena na društvenim mrežama i drugim društvenim aplikacijama instaliranim na telefonu, što je prvi korak ka nemoralu.
*Mogućnost izazivanja raznih bolesti, od kojih je prva i najteža po kategoriji – imanska.
Zaključak:
Telefon je u svakom slučaju blagodat, ali također može služiti kao dokaz protiv tebe. Neka ti služi samo za činjenje dobra! Održavaj rodbinske veze, pozovi rođaka. Imaš dobar telefon, pa preuzmi i počni čitati dobru knjigu. Napiši ajet, kojim si se okoristio, pa ga pošalji braći, a nemoj kupovati prazne priče na njemu. Iskoristi ga u pokornosti Allahu i širenju međusobne ljubavi u ime Allaha! Pozivaj Allahu s ljubavlju, ne bi li Allah dao da se drugi okoriste tobom!
5. Zapostavljanje rodbinskih veza
Posljedica:
* Oni koji kidaju ono što je Allah naredio da se uspostavlja pravi su gubitnici:
“One što krše već čvrsto prihvaćenu obavezu prema Allahu i prekidaju ono što je Allah naredio da se održava, i prave nered na Zemlji; to su gubitnici.”
* Onaj ko kida rodbinske veze neće ući u Džennet:
“U Džennet neće ući onaj ko kida vezu.” Kaže Sufjan: “Tj. ko kida rodbinsku vezu.” (Buhari i Muslim)
* Allah će prekinuti vezu s onim ko kida rodbinske veze.
Kaže Poslanik, alejhis-selam: “Rodbinska veza visi o Aršu i govori: ‘Ko mene povezuje, Allah njega povezao, a ko mene kida, Allah njega prekinuo!’” (Buhari i Muslim)
Zaključak:
Da li musliman smije dozvoliti da prođe sedam dana a da ne posjeti ili da eventualno ne pozove rodbinu, poselami ih i ponudi im pomoć u vezi nečega? Zar održavanje rodbinskih veza može biti na dobrom stupnju i radi Allaha kad je zapostavljena veza između roba i Gospodara? Kada poboljšaš vezu sa Stvoriteljem, nećeš dozvoliti narušavanje veze sa rodbinom, jer je to sastavni dio vjere. Moli Uzvišenog da ti podari hajr, korisno druženje i toplinu među bližom i daljom rodbinom, jer će ti to osigurati zadovoljstvo Svemoćnog Allaha. Islam se ne manifestira samo obavljanjem pet dnevnih namaza – islam je način života.
Savjetujem i vama, dragi brate i poštovana sestro u vjeri, da se preispitate i da zapišete pet stvari ili navika koje vas odvode od Allahovog puta, Njegovog zadovoljstva, i čije će sagledavanje i ostavljanje promijeniti vaše stanje i povećati vaš iman, uz Allahovu pomoć. A, ako mislite da nemate pet stvari ili navika koje biste trebali da promijenite, znajte da se varate, jer ja vidim već jednu, a to je da biste trebali da se obračunate sa sobom na dunjaluku prije nego što se s vama bude obračunavalo na ahiretu.
Muftija Menk kaže: “Tvoja nesavršenost te definiše, a način na koji je kontrolišeš, čini te čovjekom.”