Priredio: Sead ef. Jasavić
Ali b. Ebi Talib r.a., kaže: „Kada primjetite crne zastave, držite se (svoje) zemlje, i nemojte mrdati s mjesta, ni rukama ni nogama svojim. Zatim će se pojaviti ljudi, slabi, kojima (inače) niko ne pridaje pažnju – srca su im (osora i tvrda), kao gvozdene poluge. Imaće državu (hum ashabul-devla), ali neće ispunjavati ugovor, niti datu riječ. Pozivaće istini (hakk), ali sami neće biti na istini. Imena su im nadimci, a pripisivaće se raznim mjestima. Kose će im biti opuštene i duge kao u žena – sve dok se međusobno ne raziđu i razbiju. Poslije će Allah dž.š., dati Istinu (hakk), onome kome On bude htio!“ (Mevkuf. Kitabul-Fiten, br.573., imam el-muhaddis, Nu’ajm b. Hammad el-Mervezi, umro 288.h.g.-843.g.; Džami’ul-Ehadis, imam el-Sujuti, br.32182.)
Ovu predaju nam, u svojoj knjizi, spominje imam el-Mervezi rhm., još prije 1150 godina, otprilike, dok stručnjaci za hadis je inače ocjenjuju kao da’if-slaba. Imamo i predaja koje u pozitivnom smislu govore o crnim bajracima i zastavama, poput: „Kada primjetite crne bajrake kako dolaze iz pravca Horasana, priđite im, jer je među njima Allahov halifa, Mehdija.“ (Da’if. Musned, Ahmed, br.22441.) – mada i oko njihove ispravnosti ili slabosti ima govora.
Na osnovu ovih (sveukupno slabih) predaja očito je i da se zaključiti da će postojati dvije vrste crnih bajraka – oni zabludjeli i oni koji su na istini, te, na osnovu prvo-spomenute predaje, ovo bi bili znaci po kojima ćemo moći poznati i razlučiti zabludjele crne bajrake od onih koji su ispravni – što bi valjalo uzeti u obzir, pogotovu jer se radi o opisu starom preko 1000 godina:
-nosiće ih ljudi, slabi, kojima (inače) niko ne pridaje pažnju,
-srca su im (osora i tvrda), kao gvozdene poluge,
-imaće državu-devlu (hum ashabul-devla),
-ali neće ispunjavati ugovor, niti datu riječ,
-pozivaće istini (hakk), ali sami neće biti na istini,
-imena su im nadimci, i pripisivaće se raznim mjestima.
-kose će im biti opuštene i duge kao u žena,
-sve dok se međusobno ne raziđu i razbiju.
Shodno navedenom dalo bi se zaključiti da je opis ispravnih crnih bajraka sljedeći:
-nosiće ih ljudi, jaki, poznati, koji će zavrijeđivati pažnju ljudi,
-srca su im meka i ne osora,
-neće imati Devlu-državu,
-ispunjavaće ugovor i datu riječ,
-pozivaće Istini i sami će je praktikovati,
-predstavljaće se svojim pravim imenima a ne nadimcima,
-kose im neće biti dugačke kao u žena,
-međusobno se neće razbijati…
Imaće ljudi koji će se odmah baciti na osporavanje ispravnosti ove predaje i obaranje imameta poznatog alima ehli-sunneta vel-džema’ata Nuajm b. Hammada el-Mervezija rhm., koji bilježi ovu predaju u svom poznatom djelu el-Fiten, ali pametna i razumom obdarena osoba će uzeti navedenu predaju u obzir i pokušati da ne pronađe sebe u spomenutim opisima, a Allah je taj koji tevfika daje.
Molimo Allaha dž.š., da nas sačuva fitni i iskušenja koja će nastupati pred Sudnji Dan. Amin, amin, amin!