Muhadžirke našeg vremena

sanel
By sanel

Piše: Mr. Osman Smajlović
Pete godine po poslanstvu drugovi Božijeg Poslanika čine hidžru iz svete Mekke u Abesiniju. Ostavljaju sva svoja materijalna dobra i noseći u srcu svoju novu vjeru – islam, iseljavaju se iz Allahu najsvjetijeg i najboljega mjesta u tuđinu. U toj mubarek hidžri učestvuju i muškarci i žene. Među učesnicima druge hidžre u Abesiniju bile su Ummu Habiba, Remla, Ebu Sufjanova kćerka, i Sevda, kćerka Zem`a, Allah bio zadovoljan njima.
U vrijeme činjenja hidžre, Ummu Habiba bila je trudnica, ali to je nije spriječilo da zajedno sa svojim mužem Ubejdullahom b. Džahšom krene na neizvjesni put. U Abesiniji je njen suprug prihvatio kršćanstvo, odao se alkoholu i umro u nevjerstvu. Ali, Ummu Habiba ostala je postojana u islamu i nije je pokolebalo odmetništvo njenog supruga i život u tuđini.

Sevda, kćerka Zem`a, učinila je drugu hidžru u Abesiniju sa svojim mužem Sukranom b. Amrom, koji je umro nakon povratka u Mekku. U tim trenucima ona je ostala ustrajna i postojana vjernica i pored toga što su i njena i muževa porodica bili nevjernici i tako vršili pritisak na nju.

Hidžra je preseljenje iz mjesta gdje osoba ne može prakticirati svoju vjeru islam u mjesto gdje može živjeti shodno zakonima islama, tj. fizičko preseljenje iz određenog mjesta u drugo mjesto. U današnjem vremenu primjetno je da među muslimanima prevladava ovakvo poimanje i shvatanje hidžre, iako je Božiji Poslanik, sallalahu alejhi ve sellem, rekao: “Muhadžir je onaj koji ostavi (kloni se) ono što je Allah zabranio.” (Bilježi Buhari od Abdullaha b. Amra) U predaji Ibn Hibbana stoji: “Muhadžir je onaj koji ostavi (kloni se) loša djela.” (Šejh Šu‘ajb Arnaut rekao je da je lanac prenosioca hadisa vjerodostojan shodno uvjetima imama Muslima)

Božiji Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, oženio je Sevdu i Ummu Habibu, majke pravovjernih, Allah bio zadovoljan njima, prvenstveno zbog njihove vjere, imana, čestitosti, s tim da je jedna od mudrosti tog mubarek braka bila i zahvala na njihovim zaslugama u islamu i podnošenju različitih iskušenja na tom putu, od kojih je svakako i hidžra u Abesiniju.

Draga braćo! Da li među nama postoje muhadžirke koje su ostavile određena mjesta i preselile se u druga mjesta kako bi sačuvale svoju vjeru i čast? Zar među nama nema muhadžirki koje su ostavile ono što je Allah zabranio? Da, ima! Te časne muhadžirke dale su prednost Allahu i Njegovom Poslaniku nad svojim nepokornim porodicama i muževima i kao rezultat te velike žrtve postale su samohrane majke ili mlade raspuštenice, koje se bore sa svim iskušenjima u vremenu odsustva njihove braće po vjeri. Da li je moguće da se ne može naći čestit suprug za djevojku koja se našla na ulici zato što je dala prednost islamskom oblačenju? Zar se ne može naći čestit staratelj za jednu čestitu muhadžirku? Gdje smo mi u odnosu na Poslanikovu, sallalahu alejhi ve sellem, praksu koja se ogleda u njegovoj ženidbi sa Sevdom i Ummu Habibom? Čini se da mi dajemo prednost drugim kriterijima buduće supruge nad poslaničkim kriterijima. Molim Allaha da popravi naše stanje!

Share This Article