Priredio: Sead ef. Jasavić
Pojava propadanja zemlje (hasf), izobličavanja ljudi (mesh), i gađanja kamenjem sa neba (kazf): Od Aiše, r.a., se prenosi: Rekao je Allahov Poslanik, s.a.v.s.: «Pred sami kraj ovog ummeta, pojavit će se propadanje zemljišta, deformacija ljudi i padanje kamenja sa neba.» Aiša, r.a., upita: O Allahov Poslaniče, zar ćemo biti uništeni a među nama će biti dobrih Allahovih robova? Poslanik a.s., odgovori: “Da, kada se pojavi zloba kod ljudi.” (Sunen Tirmizi, 6/418)
Ovaj hadis Poslanika s.a.w.s., je jedno veliko upozorenje ljudima koje mi smatramo dobrima ili ljudima koji sami sebe smatraju dobrima – propašće zajedno sa onima lošima ako se ne potrude da odvrate loše ljude od zla kojega čine, u raznim aspektima našega života.
Pozivati ljude Allahu dž.š., je obaveza svakog muslimana i muslimanke, onoliko koliko je ko u mogućnosti, a fesad i zlo, kojem smo svjedoci danas, ne dešava se ni zbog čega drugog već zato što su dobri ljudi ustukli i povukli se pred onim lošima, zato što su se dobri ljudi prepali da im se što ne desi ako budu naređivali dobro i odvraćali od zla, zato što su se dobri ljudi prepali od istine – za koju se tobože zalažu i za kojom izgaraju! Allahov Poslanik s.a.w.s., je rekao: „Ako ljudi vide neko zlo kako se čini – pa ga ne promijene, može ih Allah dž.š., sve zajedno kazniti zbog toga zla koji se čini!“ (Sunen, Ibnu Madždže, br.4005.)
Allah dž.š., kaže: „Gospodar tvoj nikada nepravedno ne bi kaznio sela i gradove – sve dok su stanovnici tih mjesta Muslihuni (tj. ne samo dobri već i oni koji popravljaju ono što drugi ljudi kvare i štete!).“ (Hud, 117.)
Od Ibn Mes’uda r.a., se prenosi da je Allahov Poslanik s.a.v.s., rekao: ”Pred sami Sudnji dan će se pojaviti deformacija (mesh), propadanje zemljišta (hasf), i padanje kamenja s nebesa (kazf).” (Sunen Ibn Madže, 2/1349)
Spominje se i to da će se navedene pojave dešavati nad zindicima – otpadnicima od islama i kaderijama – onima koji smatraju da se samo oni pitaju sa svojim životima a ne Allah dž.š..
Imam Ahmed rhm., prenosi od Abdullaha b. Omera, r.a., da je rekao: Čuo sam Allahova Poslanika, s.a.v.s., gdje govori: “U mom ummetu će se pojaviti izobličavanje ljudi i padanje kamenja sa neba, i to nad zindicima – otpadnicima od islama, i kaderijama (tj. onima koji smatraju da oni upravljaju svojim životima a ne Allah).” (Musned Ahmed, 9/1349)
U Tirmizijevoj zbirci hadisa se dodaje: “U ovom ummetu – ili u mome ummetu – će se pojaviti propadanje, izobličavanje ili padanje kamenja sa neba nad pripadnicima kaderijskog pravca (onima koji smatraju da oni upravljaju svojim životima a ne Allah).” (Tirmizi, 6/367-368)
Abdurrahman b. Sahhar El-Abdi prenosi od svoga oca, koji je rekao: Rekao je Allahov Poslanik, s.a.v.s.: ”Neće nastupiti Sudnji dan sve dok ne dođe propadanje zemlje pod nekim plemenima; biće rečeno: Ima li iko da je ostao od tih i tih ljudi?” Reče (prenosilac hadisa): Shvatio sam da se pod pojmom kabail (plemena) misli na arape; zbog toga što stranci svoja plemena nazivaju po selima.“ (Musned Ahmed, 4/483)
Od Muhammeda b. Ibrahima Et-Tejmija se prenosi da je rekao: Čuo sam Bekiru, ženu Ka’aka’a b. Ebi Hadreda gdje govori: Čula sam Allahova Poslanika s.a.v.s., dok je bio na minberu, kako govori: “Kada čujete da je jedna kompletna vojska nestala u zemlji (potonula), znajte da je Sudnji dan veoma blizu.” (Musned Ahmed, 6/378-379)
Prije našeg vremena dešavala su se razna ulegnuća i propadanja zemlje kako na istoku tako i na zapadu, dok se to danas dešava mnogo češće i u raznim dijelovima zemlje, što nam dolazi kao opomena pred žestoku kaznu, kao vid opomene i zastrašivanje robova od Uzvišenog Allaha dž.š., i skoro kažnjavanje pobornika i sljedbenika raznih izmišljotina u vjeri kao i velikih griješnika. Sve to s ciljem da ljudi razmisle o svojim postupcima, povrate se svome Stvoritelju, shvate da se Sudnji dan veoma približio i da nema drugog spasa i pribježišta osim kod Uzvišenog Stvoritelja.
U predajama nailazimo na žestoke prijetnje onima koji se oglušuju o Allahove zabrane, u šta spadaju pjevačice, muzičari, alkoholičari, i dr..
Imam Tirmizi rhm., prenosi od Imrana b. Husejna, r.a., da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “U ovom ummetu će se pojaviti ulegnuće i propadanje zemlje, izobličenost i deformacija ljudi, kao i padanje kamenja sa neba.” Jedan od muslimana reče: O Allahov Poslaniče!, kada će se to dogoditi? Poslanik, s.a.v.s., odgovori: “Kada se pojavi muzika, pjevačice i alkoholičari.” (Tirmizi, 6/458)
Ebu Malik el-Eš’ari r.a., kaže: Allahov Poslanik s.a.w.s., je rekao: “Ljudi iz mog ummeta će ispijati alkohol i nazivaće ga drugim imenima; iznad glava će im biti muzika/me’azif, i pjevačice – Allah će ih u zemlju utjerati! Od njih će praviti majmune i svinje!” (Sunen Ibnu Madždže, br.4020.)
Izobličavanje će biti stvarno (hakiki) i metaforično (ma’anevi)
Hafiz Ibn Kesir rhm., u svome tefsiru (komentaru Kur’ana), tvrdi da će
izobličavanje biti stvarno, potvrđujući to kur’anskim ajetom gdje Allah, dž.š., kaže: “Vama je poznato ono što se dogodilo onima od vas koji su se o subotu ogriješili, kao i to da smo im Mi rekli: ”Budite majmuni prezreni.!” (El-Bekara, 65) Ovo mišljenje zastupa još Ibn Abbas i drugi mufessiri, što je najispravnije i najtačnije. Mudžahid, Ebu Alije i Katade zastupaju mišljenje da se to izobličavanje desilo metaforički a ne istinski, jer se ono odnosilo samo na njihova srca, a nisu se tijelom izobličili u majmune. (Tefsir Ibn Kesir, 1/150-153)
Ako uzmemo da izobličavanje podnosi činjenicu da se odnosi samo na metaforičke pojave, onda imamo veoma mnogo primjera onih koji su ogrezli u griješenju i čija su srca izobličena; to sve bi rezultatom da više nisu u ustanju razlikovati dozvoljeno – halal, od nedozvoljenih – haram, stvari, niti između upućivanja na dobro i odvraćanja od zla. Njihov primjer je primjer majmuna i svinja, da nas Uzvišeni Allah sačuva takvih stanja, a sve na što nas upozori Poslanik, s.a.v.s., će se zasigurno desiti, bilo u jasnom ili metaforičnom obliku.
Priredio: Sead ef. Jasavić, prof.fikha
Imam „Sultanija“ džamije, Plav, CG