Samozadovoljavam se u noćima ramazana…

sanel
By sanel

Problem: U mjesecu ramazanu naređen nam je post, ibadet… Ja nekada po noći masturbiram i okupam se po propisima… Molim vas da mi kažete da li je moj post ispravan? Savjet: Es-selamu alejkum! Prije nego što damo odgovor na vaše pitanje, veoma je bitno spomenuti propis masturbiranja: Većina islamskih učenjaka smatrala je masturbaciju zabranjenom. Svoj su stav, između ostalog, zasnovali i na riječima Uzvišenog Allaha: ”Ono što žele – vjernici će postići, oni koji molitvu svoju ponizno obavljaju, i koji ono što ih se ne tiče izbjegavaju, i koji milostinju udjeljuju, i koji stidna mjesta svoja čuvaju – osim od žena svojih ili onih koje su u posjedu njihovu, oni, doista, prijekor ne zaslužuju; – a oni koji i pored toga traže, oni u zlu sasvim pretjeruju.”

Poznati komentator Kur’ana, Ibn Kesir, zapisao je sljedeće: ”Imam Šafija i učenjaci koji su dijelili njegovo mišljenje da je samozadovoljavanje zabranjeno, dokazivali su to ajetom: ‘…i oni koji stidna mjesta svoja čuvaju – osim od žena svojih ili onih koje su u posjedu njihovu’. Imam Šafija govorio je o samozadovoljavanju: ‘To ne potpada ni pod jedan od spomenuta dva načina zadovoljavanja strasti, a Uzvišeni Allah dalje kaže: ‘A oni koji i pored toga traže, oni u zlu sasvim pretjeruju.’”

Emin eš-Šenkiti zapaža: ”Znaj, nema sumnje da ajet sure El-Mu’minun: ‘A oni koji i pored toga traže, oni u zlu sasvim pretjeruju’, svojom općenitošću ukazuje na zabranu samozadovoljavanja, jer se tako naslađuje rukom i dovodi do ejakulacije, čime osoba traži nešto pored onoga što je Allah dopustio. Prema tekstu ovog kur’anskog ajeta, takav je čovjek onaj koji u zlu pretjeruje.“  
Kao dokaz zabranjenosti masturbacije, učenjaci su naveli i hadis koji prenosi Abdullah ibn Mes‘ud, radijallahu anhu, u kojem stoji da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, obraćajući se mladićima, rekao: „O skupino mladića, ko od vas ima mogućnost, neka se ženi, na taj će način sačuvati svoj pogled i spolni organ, a onaj koji ne može, neka posti,  njemu će post biti štit.“  
Islamski su učenjaci na osnovu ovog hadisa izveli zaključak: da je samozadovoljavanje bilo rješenje neoženjenom mladiću, kao što to tvrde mnogi u današnjem vremenu, Allahov Poslanik uputio bi na to mladiće kojima se obratio, utoliko prije jer je samozadovoljavanje bilo poznato i u njegovo vrijeme.

Komentirajući navedeni hadis, Ibn Hadžer veli: „Neki malikijski autoriteti su ovim hadisom dokazivali zabranjenost samozadovoljavanja, jer je Allahov Poslanik one koji nemaju mogućnost da se ožene, uputio na post kako bi oslabili strasti i nagon za seksom, a da je samozadovoljavanje bilo dopušteno, Poslanik bi uputio na to, jer je nesumnjivo lakše.“  
Prenosi se u vjerodostojnim predajama od Ibn Omera i Ibn Abbasa, radijallahu anhuma, da su zabranjivali samozadovoljavanje.“
(Preuzeto iz knjige: ”Islamski priručnik bračne intime”)

Nakon toga, dolazimo do odgovora na vaše pitanje.
Ako smo ispravno shvatili definiciju posta – sustezanje od svega što kvari post od pojave zore do zalaska sunca – tada je odgovor na pitanje validnosti posta onoga ko masturbira u noći ramazana jednostavan.
Posta takve osobe je validan, sa grijehom koji u ramazanu može biti veći zbog njegove svetosti.

Savjeti onome ko ima naviku da masturbira:

Islamski su učenjaci uputili nekoliko savjeta onima koji su iskušani masturbiranjem, kako bi ostavili tu ružnu naviku. Tu su, između ostalih, njihovi sljedeći savjeti:

-ženidba, kao jedan od najboljih načina da se čovjek sačuva samozadovoljavanja;

-umjerenost u hrani – Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, savjetujući neoženjene mladiće, preporučio je post jer glad umanjuje strasti, što je veoma važna stvar, naročito u današnjem vremenu, kada postoje razni energetski napici kojih bi se neoženjen čovjek trebao maksimalno kloniti;

-udaljavanje od svega što pobuđuje strasti – osoba koja je iskušana samozadovoljavanjem trebala bi se maksimalno udaljiti od svega što pobuđuje strasti kao što je slušanje muzike, gledanje serija, porno-filmova, društvo žena itd.

-moralno društvo – odabrati dobro društvo, koje će osobu podsticati da čini dobra djela, a izbjegava zabranjena, te napuštanje društva koje na bilo koji način potiče osobu na ovu lošu naviku.

A Allah najbolje zna!

 

Elvedin Pezić, prof.

Share This Article