Vijestiiiiii

WikiLeaks objavio: SAD tajno pomaže sirijsku opoziciju

361views

Američki State Department potajno je financirao sirijske političke oporbene skupine i srodne projekte, uključujući i satelitski TV kanal koji emitira protuvladin program u zemlji, izvijestio je The Washington Post, pozivajući se na diplomatske bilješke objavljene na WikiLeaksu.

Satelitski kanal Barada TV, smješten u Londonu, počeo je emitirati u aprilu 2009., ali je nedavno pojačao svoje operacije kako bi izvještavao o masovnim prosvjedima u Siriji, u okviru dugogodišnje kampanje za rušenje autokratskog režima Bašara al Asada.

Skupine za ljudska prava kažu kako su Asadove snage sigurnosti ubile veliki broj ljudi od početka prosvjeda 18. marta. Sirija za nasilje okrivljuje ‘naoružane bande’.

Barada TV usko je povezana s Pokretom za pravdu i razvoj, londonskom skupinom sirijskih oporbenjaka u egzilu. Povjerljive američke diplomatske poruke pokazuju da je State Department skupini od 2006. dao 6 miliona dolara za vođenje satelitskog kanala i financiranje ostalih aktivnosti u Siriji. TV kanal dobio je ime po rijeci Baradi, koja protiče kroz sirijski glavni grad Damask.

SAD je počeo financirati sirijske oporbene političare u vrijeme administracije predsjednika Georgea W. Busha, nakon zamrzavanja političkih veza s Damaskom 2005., a ta financijska potpora nastavljena je i pod predsjednikom Barackom Obamom, iako je njegova administracija nastojala obnoviti odnose s Asadom. U januaru je Bijela kuća imenovala veleposlanika u Damasku, po prvi puta u šest godina.

Diplomatske depeše objavljene na zviždačkoj web stranici WikiLeaks, pokazuju da su dužnosnici veleposlanstva SAD-a u Damasku 2009. postali zabrinuti nakon što su saznali da se sirijski obavještajci raspitiju za program State Departmenta, upozorivši da to može ugroziti pristup Obamine administracije. Nije jasno da li State Department i dalje financira siriske oporbene skupine, no diplomatske poruke naznačuju da su sredstva za tu namjenu bila osigurana do septembra 2010., navodi The Washington Post.

(Hina)