829views
Pitanje: Je li dozvoljeno prihvatiti poklon od osobe koja posluje na kamatnim principima? Odgovor: Allahov Poslanik trgovao je sa židovima, dakle sklapao je sa njima kupoprodajne ugovore, a isto tako od njih je prihvatao poklone iako su radili sa kamatom.
Kazao je Uzvišeni Allah: “I zbog teškog nasilja jevreja, Mi smo im neka lijepa jela zabranili koja su im bila dozvoljena, i zbog toga što su mnoge od Allahova puta odvraćali i zato što su kamatu uzimali, a bilo im je zabranjeno, i zato što su tuđe imetke na nedozvoljen način jeli. A za nevjernike među njima Mi smo kaznu bolnu pripremili.” (En-Nisa, 160/161)
Kazao je Uzvišeni Allah: “I zbog teškog nasilja jevreja, Mi smo im neka lijepa jela zabranili koja su im bila dozvoljena, i zbog toga što su mnoge od Allahova puta odvraćali i zato što su kamatu uzimali, a bilo im je zabranjeno, i zato što su tuđe imetke na nedozvoljen način jeli. A za nevjernike među njima Mi smo kaznu bolnu pripremili.” (En-Nisa, 160/161)
Uz sve to, Allahov Poslanik prihvatao je od njih poklone. Primio je poklon od židovkinje koja mu je poklonila ovcu na Hajberu, sa njima je trgovao u svakodnevnom životu, i preselio je a njegov je pancir ostao kao zalog kod jednog židova.
Pravilo u ovom poglavlju glasi: ‘’Ono što je zabranjeno zato što je stečeno na haram – nedozvoljen način – zabranjeno je samo onome koji je to stekao, ali ne i onome koji to uzme –dobije od njega na dozvoljen – mubah način’’. Na osnovu ovog pravila dozvoljeno je uzeti poklon od osobe koja posluje sa kamatom, kao što je dozvoljeno trgovati sa takvim osobama, osim u slučaju kada je u bojkotovanju toga preovladavajuća korist. Pod bojkotom se podrazumijeva da se bojkotuje u trgovini i prihvatanju pokona, ako je u tome preovladavajuća korist, kada je to dozvoljeno činiti tražeći i stremeći ka koristi.
Što se tiče onih stvari koje su eksplicitno zabranjene, one su zabranjene i onome koji uzima, ali i drugima. Primjer za to jeste alkohol, tj. ako bi židov ili kršćanin – koji inače alkohol smatraju dozvoljenim – meni poklonio alkohol, to meni ne bi bilo dozvoljeno prihvatiti zato što je to eksplicitno zabranjeno, ili u slučaju da neko ukrade tuđi imetak i donese ga meni kao poklon, to je ukradeni imetak i meni ga nije dozvoljeno prihvatiti zato što je taj imetak eksplicitno zabranjen.
Ovo pravilo će razriješiti mnoge tvoje nejasnoće: sve ono što je zabranjeno zbog načina stjecanja, zabranjeno je samo onome ko je to stekao, ali nije onome ko to dobije na halal –dozvoljen način, izuzev ako u bojkotovanju poslovanja sa takvom osobom – ili u izbjegavanju prihvatanja poklona od nje – leži korist koja će je odvratiti od tog grijeha i tada se bojkotuje zbog koristi.
Pogledaj: Es’iletul-babil-meftuh 1/ 76, šejh Ibn Usejmin
Pogledaj: Es’iletul-babil-meftuh 1/ 76, šejh Ibn Usejmin
(Izvor: islam-qa.com)
Preveo: Elvedin Pezić, prof.
Preveo: Elvedin Pezić, prof.