Aktuelno

Čuda (ne)viđena

588views
Piše: Amir Durmić
Koliko god da je vjerovanje kod jednog muslimana temeljito i nepokolebljivo, on uvijek nastoji pronaći nešto što će mu vjerovanje još više učvrstiti. Jedan od petorice najodabranijih poslanika, Allahov miljenik i Njegov prisni prijatelj, Ibrahim, a.s., tražio je od Uzvišenog Allaha da mu pokaže kako oživljava mrtve: ”A kada Ibrahim reče: ‘Gospodaru moj, pokaži mi kako mrtve oživljuješ!’ – On reče: ‘Zar ne vjeruješ?’ – ‘Vjerujem’ – odgovori on – ‘ali bih da mi se srce smiri…'” (El-Bekare, 260). Dakle, smiraj srca i učvršćenje vjere kod Allahovog roba, osnovni su razlozi zbog kojih on kroz čitav svoj život nanovo želi otkriti, pa čak, ukoliko je to moguće, i svojim čulima dokučiti dokaze i pokazatelje neizmjerne Allahove moći, istinitosti vjere islama i vjerodostojnosti Poslanikove, s.a.v.s., poslanice. Svoje traganje za onim što će mu učvrstiti i osnažiti iman, vjernik naročito treba intenzivirati u vremenima smutnji i nereda, kada će i veliki vjernici biti dovedeni u situaciju da će im iman, zbog siline i težine tih iskušenja, donekle biti poljuljan. Rekao je Poslanik, s.a.v.s.: ”Požurite s činjenjem dobrih djela, jer će se pojaviti smutnje i neredi poput tmina u mrkloj noći; čovjek će osvanuti kao vjernik, a omrknuti kao nevjernik, ili će omrknuti kao vjernik, a osvanuti kao nevjernik, prodavat će svoju vjeru za neznatne dunjalučke koristi.” (Muslim, br. 118, od Ebu Hurejre, r.a.) Ljudi koji su živjeli u vremenu Božijih poslanika imali su priliku svojim očima vidjeti i ostalim čulima svjedočiti čudesne događaje koji su se Allahovom voljom dešavali Njegovim poslanicima, a koji su poznati kao mudžize. Ti čudesni i natprirodni događaji, iskrenim vjernicima samo su povećavali vjerovanje i uputu, a nevjernicima i oholnicima nevjerovanje i zabludu. Klasični primjer je svakako primjer Musaa, a.s., i faraona, uglavnom vrlo dobro poznat događaj razdvajanja mora, čudesnog spasenja Musaovog, a.s., naroda, te propast i  ružan kraj drskog oholnika koji je sebe smatrao utjelovljenjem Boga. Smrću posljednjeg Allahovog Poslanika, s.a.v.s., zauvijek je zatvoreno poglavlje osjetilnih mudžiza, međutim to nikako ne znači da muslimani u Poslanikovom, s.a.v.s., sunnetu i danas ne mogu pronaći ono što će im nedvojbeno potvrditi istinitost njegovog poslanstva, a samim time i učvrstiti njihovo vjerovanje. Između ostalog, radi se i o događajima koje je Poslanik, s.a.v.s., nagovijestio da će se desiti u tada relativno dalekoj budućnosti, kojoj mi danas svjedočimo. Ovi nagoviješteni događaji i dešavanja poznatiji su pod nazivom predznaci Sudnjeg dana. Govoreći o mnogo čemu što će se desiti u budućnosti, a što je uglavnom u njegovom vremenu bilo gotovo nezamislivo, Poslanik, s.a.v.s., je od strane iskrenih vjernika nedvojbeno priznat kao Allahov odabranik i poslanik, koji te informacije nije mogao saznati ni na koji drugi način osim posredstvom Božanske objave, dok je od strane licemjera i nevjernika potvoren da je sihirbaz i prorok, kako ga i dan-danas zove veliki dio nemuslimana. Od velikog broja događaja koje je Poslanik, s.a.v.s., najavio da će se desiti, samo u ovom mjesecu bili smo svjedoci dva takva događaja.

Nebu pod oblake
Za razliku od svojih bliskih susjeda, Bizantinaca i Perzijanaca, predislamski stanovnici  Arapskog poluotoka nisu imali gotovo ništa što bi se moglo ubrojiti u civilizacijska dostignuća i tekovine. Recimo, njihove arhitektonske i graditeljske sposobnosti bile su ravne nuli. Kaba je vjerovatno bila jedna od najviših građevina koje su izgradili, a koja je tada postojala na poluotoku, ne ubrajajući tu grandiozne ostatke antičkih kraljevstava u Jemenu i okolici. Sve ove činjenice itekako je bitno poznavati kako bi se prepoznalo istinsko čudo u riječima Allahovog Poslanika, s.a.v.s., koji je u još u tom vremenu i u takvom okruženju, obavještavajući meleka Džibrila o predznacima Sudnjeg dana (a samim tim i ashabe), između ostalog rekao: ”…i kad vidiš gole i bose goniče ovaca kako se natječu u izgradnji visokih građevina…” (Muslim. br. 10, a vrlo slično i Buhari, br. 50, obojica od Ebu Hurejre, r.a.)

 
Posljednjih decenija imamo priliku posmatrati globalnu utrku koja se vodi oko izgradnje najviše zgrade na svijetu. Bukvalno se radi o utrci, tj. nadmetanju, upravo onako kako je to precizno definirao Poslanik, s.a.v.s. Kada god neka građevinska firma ili gigantska finansijska korporacija najavi izgradnju najvišeg nebodera na svijetu, dugo vremena javnost uopće nije upoznata koliko će tačno ta zgrada biti visoka. Informacije o tome načelno kriju, kako bi barem malo zbunili i u nedoumici ostavili građevinske rivale, te tako makar privremeno osujetili njihovu namjeru da krenu u novo obaranje rekorda. Međutim, ono što je u hadisu još preciznije i za vjernika još interesantnije, jeste Poslanikova, s.a.v.s., potvrda da će glavni akteri te bjesomučne utrke oko izgradnje visokih građevina biti dojučerašnji goniči ovaca i deva, tj. Arapi. Kako bi se otklonila i najmanja sumnja kod najtvrdokornijeg skeptika i cjepidlake koji bi možda pomislio da se ovaj hadis ne odnosi na Arape, primjereno je navesti još jednu predaju. Naime, kada je Poslanik, s.a.v.s., upitan o tome ko su bosonogi i gladni goniči ovaca, on je vrlo kratko i nedvosmisleno odgovorio: ”Arapi”. (Ahmed 4/332. Šejh Ahmed Šakir ga je ocijenio vjerodostojnim pod br. 2926)
 
Veliki broj jako visokih zgrada današnjice finansirali su i izgradili upravo Arapi. Dosta tih zgrada nalazi se na Arapskom poluotoku, pa tako i za sada najveća zgrada na svijetu, otvorena tek prije dvadesetak dana u Dubaiju (u ponedjeljak, 4. 1. 2010). Toranj nazvan Burdž Halife visok je impresivnih 828 metara, a detaljni podaci o novcu, trudu i vremenu koji su utrošeni u njegovu izgradnju, te priča o blještavilu, sjaju i glamuru ove zgrade, zaista su zbunjujući i šokantni. Međutim, ovoj suludoj trci ne nazire se kraj. U tom istom Dubaiju već je najavljena izgradnja još veće zgrade od ove tek otvorene. Kako o tome već odavno bruje mnogi mediji, zamišljena zgrada Nakheel Tower trebala bi biti središnja zgrada u novom naselju koje se planira podići kraj dubaijske luke. Ovaj toranj trebao bi biti visok između 1000 i 1200 metara, te će navodno imati tako brze liftove da će posjetioci moći svjedočiti zalasku sunca dvaput, prvi put u podnožju, a drugi put kad se nađu na vrhu zgrade! I u susjednoj Saudijskoj Arabiji planira se izgradnja zgrade visoke preko jednog kilometra. Kako smo već napomenuli, sve to možda i ne bi bilo toliko čudno da direktni finansijeri i graditelji tih zgrada nisu Arapi, upravo kako je to Poslanik, s.a.v.s., nedvosmisleno potvrdio u hadisu.
 
Isti ti Arapi koji danas grade ove visoke nebodere i žive u velikom bogatstvu i dunjalučkom rahatluku, do prije samo nešto više od pola stoljeća živjeli su u beduinskim šatorima i glinenim kućama, a njihova osnovna hrana bile su datule i devino mlijeko. Dakle djedovi, a možda čak u nekim slučajevima i očevi sadašnjih vladara i finansijera ovih megalomanskih projekata, živjeli su u bijedi i siromaštvu, a neki čak i na rubu gladi. Ovako brza i munjevita transformacija jednog naroda, od goniča deva i ovaca do bukvalno najbogatijih ljudi na svijetu, scenarij je koji je prevazišao očekivanja i beskrajno maštovitih ljudi. Interesantne su riječi Ibn Hadžera, r.h. (umro 852 h.g.) koji je još tada, pojašnjavajući šta se misli pod izgradnjom velikih zgrada rekao: ‘‘Svako ko izgradi svoju građevinu trudit će se da ona bude veća i viša od bilo čije druge zgrade, a moguće je da se ove riječi odnose i na nadmetanje u uljepšavanju, uređenosti i glamuru njegove zgrade u odnosu na druge… To je već prisutno u našem vremenu, i svaki dan se sve više intenzivira i povećava…” (Fethul-Bari, 13/94) Allah se smilovao Ibn Hadžeru koji je već tada (prije skoro šest hidžretskih vjekova) vidio ostvarenje Poslanikovog, s.a.v.s., obećanja. Šta bi tek rekao da pogleda današnje građevine na Arapskom poluotoku, a samo Allah zna kakve i kolike će se zgrade tek graditi u budućnosti. Što se tiče Poslanikovog, s.a.v.s., opisa ovih ljudi, da će biti goli i bosi, Ibn Hadžer spominje da se tim riječima želi glorificirati njihova vjerska neukost, tj. nepoznavanje vjere i vjerskih propisa, pa kaže: ‘‘…iako su njihova čula zdrava i ispravna, oni ni svoj vid ni svoj sluh nisu iskoristili da spoznaju i nauče propise svoje vjere…” (Fethul-Bari, 1/150) Bilo bi se nezahvalno upuštati u raspravu oko toga koliko su dosljedni i vjeri privrženi graditelji ovih zgrada, ali je ipak činjenica da se bogobojaznošću baš ne mogu pohvaliti osobe koje se na vrlo kreativne i originalne načine razbacuju novcem dok veliki broj njihove braće i sestara po vjeri živi u teškoj bijedi i siromaštvu. Međutim, isto tako je činjenica i da bi veliki broj onih koji im debelo zamjeraju na tom rasipništvu, vjerovatno bio isti kao i oni, ili čak i gori, samo da u svojim rukama imaju barem djelić njihovog bogatstva. Ponekad je vjerniku lakše podnositi iskušenje siromaštva i bijede nego iskušenje blagostanja i izobilja, jer ono često zna biti razlog da čovjek zaboravi na svoga Gospodara i da se prepusti dunjalučkim užicima. Govorio je ashab Abdurrahman b. Avf, r.a.: ‘‘Bili smo iskušani sa poteškoćama, pa smo bili strpljivi i poteškoće podnosili. Nakon toga bili smo iskušani sa blagostanjem, pa se nismo strpili…” (Musannef Abdurrezak, 11/457)

Potresi
Od Ebu Hurejre, r.a., prenosi se da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: ”Neće nastupiti Sudnji dan dok ne učestaju potresi…” (Buhari, br. 7121) Pored ovoga, u još nekoliko vjerodostojnih hadisa, Poslanik, s.a.v.s., je kao mali predznak Sudnjeg dana nagovijestio mnoštvo i učestalost potresa. Možda upravo ovih decenija imamo priliku svjedočiti ostvarenju tog Poslanikovog, s.a.v.s., obećanja. Kažemo ”možda” jer samo Uzvišeni Allah zna pojedinosti tih dešavanja, i nije isključena mogućnost da će potresi u budućnosti biti mnogo učestaliji i razorniji od onih koji se dešavaju zadnjih godina. Međutim, i oni potresi koji u zadnje vrijeme sve češće pogađaju svijet, i više su i nego strašni i razorni. Pored ne tako davnih potresa u Kini, Japanu, Iranu, Italiji, Indiji…, posljednji u nizu je svakako katastrofalni potres na Haitiju u kojem je po posljednjim informacijama poginulo više od stotinu hiljada ljudi, i koji je iza sebe ostavio smrt, pustoš, nasilje i kriminal. Obistinjenjem ovih, ali i ostalih mnogobrojnih čuda koja se dešavaju u našem vremenu, a koja je Poslanik, s.a.v.s., nagovijestio, vjerniku se bez sumnje povećava iman. Pored toga, mnogi ljudi su jednostavno slijepi kod očiju i gluhi kod ušiju, pa niti šta vide niti šta čuju. Bez obzira što je poslanstvo Muhammeda, s.a.v.s., tako jasno, i mnogim osjetilnim dokazima potvrđeno, oni ustrajavaju u svojoj zabludi, te ga još uvijek odbijaju priznati za posljednjeg Allahovog poslanika. Mi se svakako trebamo potruditi da im na najljepši način dostavimo i prikažemo te dokaze i Istinu, a prihvaćanje ili odbijanje iste, nije u našoj moći niti u našim rukama. Allah je Taj koji na Pravi put upućuje koga hoće, a u zabludi ostavlja koga hoće: ”Ti, doista, ne možeš uputiti na Pravi put onoga koga ti želiš da uputiš – Allah ukazuje na Pravi put onome kome On hoće, i On dobro zna one koji će Pravim putem poći” (El-Kasas, 56.).

 
Saff br. 260